Re: Dankdag 2014
Geplaatst: 06 nov 2014, 08:33
Idd bedankt voor de treffende meditatie, DIA
Beste mensen, ik weet wat er op het zogenaamde reformatorische kerkelijk erf te koop is.DDD schreef:Dat zou wel terecht zijn. Het is een stichtelijke meditatie en het is heel goed ook eens dingen te lezen die je niet elke dag hoort.
Doorgaans zijn de meditaties in "Ons Kerkblad" anders van aard. Vandaar dat ik deze had onthouden.Hendrikus schreef:O, moeten we nu soms dank je wel zeggen of zo?-DIA- schreef: NASCHRIFT: (-DIA-)
Voor onze begrippen is het wel een wat oppervlakkige meditatie, maar ik was die meditatie toch nog niet
vergeten. Ik kan ook niet in alles mee, maar er zij wel zaken in die goed zijn.
Nee, moeten niet, maar mogen wel!Hendrikus schreef:O, moeten we nu soms dank je wel zeggen of zo?-DIA- schreef: NASCHRIFT: (-DIA-)
Voor onze begrippen is het wel een wat oppervlakkige meditatie, maar ik was die meditatie toch nog niet
vergeten. Ik kan ook niet in alles mee, maar er zij wel zaken in die goed zijn.
En wat is er volgens jou dan niet goed in deze meditatie?-DIA- schreef:Doorgaans zijn de meditaties in "Ons Kerkblad" anders van aard. Vandaar dat ik deze had onthouden.Hendrikus schreef:O, moeten we nu soms dank je wel zeggen of zo?-DIA- schreef: NASCHRIFT: (-DIA-)
Voor onze begrippen is het wel een wat oppervlakkige meditatie, maar ik was die meditatie toch nog niet
vergeten. Ik kan ook niet in alles mee, maar er zij wel zaken in die goed zijn.
Hij sprong eruit in positieve zin.
Mister schreef:En wat is er volgens jou dan niet goed in deze meditatie?-DIA- schreef:Doorgaans zijn de meditaties in "Ons Kerkblad" anders van aard. Vandaar dat ik deze had onthouden.Hendrikus schreef:O, moeten we nu soms dank je wel zeggen of zo?-DIA- schreef: NASCHRIFT: (-DIA-)
Voor onze begrippen is het wel een wat oppervlakkige meditatie, maar ik was die meditatie toch nog niet
vergeten. Ik kan ook niet in alles mee, maar er zij wel zaken in die goed zijn.
Hij sprong eruit in positieve zin.
Kom op zeg, de meditatie wordt oppervlakkig genoemd, er staan zowaar ook nog zaken in die wel goed zijn. En dan mag er niet om onderbouwing worden gevraagd?huisman schreef: Wat een vreemde vraag ? DIA plaatst deze meditatie omdat hij het met veel wel eens is en nu wil jij hem uitlokken (in de val laten lopen) met zo'n vreemde vraag?
Volgens mij vond DIA deze meditatie wél mooi.... toch?Mister schreef:En wat is er volgens jou dan niet goed in deze meditatie?
Er is niet veel verkeerd te zeggen van deze meditatie.Hendrikus schreef:Kom op zeg, de meditatie wordt oppervlakkig genoemd, er staan zowaar ook nog zaken in die wel goed zijn. En dan mag er niet om onderbouwing worden gevraagd?huisman schreef: Wat een vreemde vraag ? DIA plaatst deze meditatie omdat hij het met veel wel eens is en nu wil jij hem uitlokken (in de val laten lopen) met zo'n vreemde vraag?
Mhh... daar ben ik het niet mee eens. Ik hou er niet van op met 'hij' of 'hem' aangesproken te worden, laat staan met 'ze' of 'hen'.-DIA- schreef:Er is niet veel verkeerd te zeggen van deze meditatie.Hendrikus schreef:Kom op zeg, de meditatie wordt oppervlakkig genoemd, er staan zowaar ook nog zaken in die wel goed zijn. En dan mag er niet om onderbouwing worden gevraagd?huisman schreef: Wat een vreemde vraag ? DIA plaatst deze meditatie omdat hij het met veel wel eens is en nu wil jij hem uitlokken (in de val laten lopen) met zo'n vreemde vraag?
Waar we wel op moeten letten is de aanspraak in deze meditatie: "We", en "ons".
Dat is meestal het eerste teken van veroppervlakkiging, en daarom hebben we daar wel op te letten.
En toch,... is het is wel de praktijk dat de leer snel verwatert waar men met de aanspraak 'we' en 'ons' begint.Luther schreef:Mhh... daar ben ik het niet mee eens. Ik hou er niet van op met 'hij' of 'hem' aangesproken te worden, laat staan met 'ze' of 'hen'.-DIA- schreef:Er is niet veel verkeerd te zeggen van deze meditatie.Hendrikus schreef:Kom op zeg, de meditatie wordt oppervlakkig genoemd, er staan zowaar ook nog zaken in die wel goed zijn. En dan mag er niet om onderbouwing worden gevraagd?huisman schreef: Wat een vreemde vraag ? DIA plaatst deze meditatie omdat hij het met veel wel eens is en nu wil jij hem uitlokken (in de val laten lopen) met zo'n vreemde vraag?
Waar we wel op moeten letten is de aanspraak in deze meditatie: "We", en "ons".
Dat is meestal het eerste teken van veroppervlakkiging, en daarom hebben we daar wel op te letten.
De meest separerende preek die ik ken, eindigt als volgt: "Zo wete dan zekerlijk het ganse huis Israëls dat God Hem tot een Heere en Christus gemaakt heeft, namelijk deze Jezus Die gij gekruist hebt."-DIA- schreef:En toch,... is het is wel de praktijk dat de leer snel verwatert waar men met de aanspraak 'we' en 'ons' begint.
Daar gaat de scherpte van de separatie vaak snel weg.
Ik bedoel maar....refo schreef:Bevindelijke preken zijn altijd in de 3e persoon enkelvoud gesteld.