-DIA- schreef:ejvl schreef:Het enige wat ik wil zeggen is dat wij liturgie van hoog niveau niet zo mogen wegzetten. Jij weet ook dat er zegen op kan rusten. Het beste is niet goed genoeg in de erediensten, laten we goede liturgie dan niet zo wegzetten. Zeker niet dat het menselijke iinzettingen zijn want God gebied het zelf, ook in het NT, zo wegzetten zoals je deed vind ik echt niet kunnen.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Maar laat het dan het beste van de mens mogen zijn... Oké, maar het is mensenwerk.
Dat is nooit, in de verste verte niet te vergelijken met de Goddelijke instellingen.
Je kan natuurlijk stellen dat de liturgie te uitgebreid is, om met allerlei vormen, dat dit afleid van hét Woord van God.
Maar wie zegt dat dit werkelijk zo is?
Je kan ook een heel sobere of geen (?) liturgie hebben voor de kerkdienst...
Maar dan nog, een mug kan je afleiden tijdens de dienst
Ik bedoel maar, het gaat om de eerste plaats hoe je plaats neemt in een bepaalde liturgische setting in een kerkdienst.
Dan on topic, Allerzielen, of genoemd....
De laatste zondag van het kerkelijk jaar, Eeuwigheidszondag
Het is goed om hier bij stil te zijn in de kalender per jaar.
Iedereen heeft mensen om zich heen die je zeer geliefd waren en nu gemist moeten worden hier op aarde.
Ieder overlijden is tevens een roepstem voor ons allen, nu is het nog genade tijd
Het is ook uitzien naar, een Hoopvolle Toekomst.
Zeker als je je eigen geborgen mag weten in de Here Jezus Christus en Zijn verlossingswerk, waardoor de weg vrij is gemaakt tot de Heere God.
Dit is niet zomaar iets, maar duur betaald..... Door het werk van God de Vader, de Heere Jezus en de Heilige Geest.
Het is bijna niet te omvatten of te begrijpen, maar we hoeven dit enkel in diepe nederigheid aan te nemen, bij oprecht berouw en schuldbelijdenis van al onze zonden....
Van hieruit mogen en kunnen we verder leven, uit onverdiende genade alleen
en dan kunnen en mogen we zingen en uitzien naar, met de woorden van het volgende lied, wat veel ook gezongen wordt als afsluiting van de laatste zondag van het kerkelijk jaar
Lichtstad met uw paarlen poorten
http://www.youtube.com/watch?v=lvPD0_F-7Lo
1. Lichtstad met uw paarlen poorten,
Wond're stad zo hoog gebouwd
Nimmer heeft men op deez' aarde,
Ooit uw heerlijkheid aanschouwd.
Koor. Daar zal ik mijn Heer ontmoeten,
Luist'ren naar zijn liefdestem.
Daar geen rouw meer en geen tranen
In het nieuw Jeruzalem.
2. Schoon tehuis voor moede pelgrims
Komend uit de zand-woestijn,