Nieuwe abonnementen RD

Tiberius
Administrator

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Bona Fide schreef:Is het echt zo in (jouw) optie 3 dat DigibronPlus artikelen heeft die wel digitaal en die niet in de krant komen? Dat maak ik hier toch niet zo uit op eigenlijk.
Misschien toch niet, nee.
Ik werd denk ik door de laatste zin van dit artikel (http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... d_1_766807) op het verkeerde been gezet. Maar kennelijk gaat het daarom niet-betaalde artikelen.

Verder vraag ik me af of de familieberichten, vergadervaria, etc via het digibronplus-abo te lezen zal zijn. Zo ja, dan ga ik daarheen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Anker schreef:
Zita schreef: Op dit moment zijn er Terdege en Gezinsgids, en dat zijn geen actuele tijdschriften en ze hebben ook geen niveau. Leuk om in een halfuurtje door te bladeren, terwijl ik met de Elsevier echt wel langer zoet ben.
inderdaad heeft de Terdege een libelleniveau met af en toe een aardig artikel. Bij de Gezinsgids vind ik dat beduidend anders, daar kan ik wel even zoet mee zijn terwijl het hoofdzakelijk zinvolle artikelen zijn. Nu ook over geloof en gevoel en over de wederkomst. Inderdaad is niet alles even zinvol voor iedereen maar dat hou je toch. De opvoedingspagina's vind ik dan weer wat minder, die handleidingen om mijn kinderen een christelijke opvoeding te geven, geven me een rare smaak. Daar doe ik niet aan mee.
Ik lees de GG wel eens tweedehands. Erg vol en druk en artikelen veel te kort: als het begint, eindigt het alweer.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

vlinder schreef:Ik zou wel iets zien in een soort reformatorische Elsevier.
Ik vraag me af of daar markt voor is.
Mensen die tot de doelgroep daarvan behoren, zitten er, denk ik, niet op te wachten om de Elsevier nog eens door een reformatorisch filter te halen.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
Anker schreef:
Zita schreef: Op dit moment zijn er Terdege en Gezinsgids, en dat zijn geen actuele tijdschriften en ze hebben ook geen niveau. Leuk om in een halfuurtje door te bladeren, terwijl ik met de Elsevier echt wel langer zoet ben.
inderdaad heeft de Terdege een libelleniveau met af en toe een aardig artikel. Bij de Gezinsgids vind ik dat beduidend anders, daar kan ik wel even zoet mee zijn terwijl het hoofdzakelijk zinvolle artikelen zijn. Nu ook over geloof en gevoel en over de wederkomst. Inderdaad is niet alles even zinvol voor iedereen maar dat hou je toch. De opvoedingspagina's vind ik dan weer wat minder, die handleidingen om mijn kinderen een christelijke opvoeding te geven, geven me een rare smaak. Daar doe ik niet aan mee.
Ik lees de GG wel eens tweedehands. Erg vol en druk en artikelen veel te kort: als het begint, eindigt het alweer.
Eens. Ze hebben geen interviewer van het kaliber Huib de Vries. Wel vind ik de Gezinsgids samenbindender, Terdege zoekt altijd het randje op (zo is er bijvoorbeeld een tijd geweest dat er elke keer een interview met een GKv-er in stond).
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Erasmiaan schreef:Eens. Ze hebben geen interviewer van het kaliber Huib de Vries.
Da's waar, die heeft goede artikelen. Verder eens met je analyse (of van Afgewezen). En korte artikelen is wel wat men wil. Hoeft niet altijd verkeerd te zijn.
Marco

Bericht door Marco »

Erasmiaan schreef:
Afgewezen schreef:
Anker schreef:
Eens. Ze hebben geen interviewer van het kaliber Huib de Vries. Wel vind ik de Gezinsgids samenbindender, Terdege zoekt altijd het randje op (zo is er bijvoorbeeld een tijd geweest dat er elke keer een interview met een GKv-er in stond).
Nee, dat kan écht niet...
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Anker schreef:
Erasmiaan schreef:Eens. Ze hebben geen interviewer van het kaliber Huib de Vries.
Da's waar, die heeft goede artikelen. Verder eens met je analyse (of van Afgewezen). En korte artikelen is wel wat men wil. Hoeft niet altijd verkeerd te zijn.
Het is alleen al geweldig om Huib de Vries voor een interview over de vloer te hebben... sympathieke man!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MoesTuin
Verbannen

Bericht door MoesTuin »

Marco schreef:
Erasmiaan schreef: Ik lees de GG wel eens tweedehands. Erg vol en druk en artikelen veel te kort: als het begint, eindigt het alweer.
Nee, dat kan écht niet...[/quote][/quote]

Waarom kan dat niet?

Broeders en Zusters uit de Gereformeerd Kerk Vrijgemaakt vallen ook toch onder Christenen. :huhu

Vind het juist goed van het Terdege blad, dat ze over de kerkmuur heen kijkt!

Uiteindelijk zijn we allen één in de Heere als het goed is.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Bert Mulder
Contacteer:

Re: Nieuwe abonnementen RD (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Bert Mulder »

Ik zou heel open staan voor een e-abonnement. Maar ik vind het formaat waardeloos. Daarom hou ik het maar bij de gratis internet editie, omdat het formaat veel makkelijker is.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Eppo Gremdaat

Re: Nieuwe abonnementen RD (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Eppo Gremdaat »

Nederland: speldeknop op de wereldkaart. Maar:.....hoeveel kranten(!), politieke partijen, godsdiensten, kerken, meningen, enz., enz.

Als je hier iets vertelt over de Nederlandse cultuur, etc., kijken ze je zeer verbaasd aan.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

MarthaMartha schreef:
Anker schreef:
Het is alleen al geweldig om Huib de Vries voor een interview over de vloer te hebben... sympathieke man!
Klopt ja, heb ik ook ervaring mee. ;)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Anker schreef:
Ik vraag me altijd af wie bepaalt 'wat men wil'. Ben ik geen 'men'?

By the way: wel even zorgvuldig quoten allemaal, want nu worden Erasmiaan woorden van mij in de mond gelegd. ;)
Marco

Bericht door Marco »

MoesTuin schreef:
Waarom kan dat niet?
(..)
Even een pb-tje gestuurd.
DDD

Bericht door DDD »

Anker schreef:
Ik zie het dan weer precies andersom. Dus het zal wel persoonlijk zijn wat kwaliteit is.
freek

Bericht door freek »

vlinder schreef:Ik zou wel iets zien in een soort reformatorische Elsevier.
- Hoofdpunten uit het nieuws van de afgelopen week met een beschouwing/commentaar daarop.
- Klein beetje reclame mag best
- Uitgave eens per week
- Interessante achtergrondartikelen
- In een vlot magazine met mooie foto's
- Leuke collumns (misschien wil B.J. Spruijt wel overwegen dat te doen ;) )
- Evt. 1 kinderpagina ofzo om rekening te houden met gezinnen.
Ik denk regelmatig dat dit sowieso de toekomst is voor het Reformatorisch Dagblad (en wellicht ook voor het ND). Voor nieuwsberichten hoeven we het RD niet per se te lezen, dat is digitaal via allerlei manieren beschikbaar. Duiding van het nieuws is ook op allerlei manieren beschikbaar, maar niet vanuit orth-chr. perspectief. In zo'n weekblad kan dan ook extra ruimte zijn voor nieuws en wat algemenere verhalen vanuit het kerkelijk leven, naast de duiding van de 'seculiere ontwikkelingen'. Maar wel als weekblad. Want of het RD nog tot in lengte van jaren een dagblad kan zijn, betwijfel ik...

Ik zou persoonlijk Spruijt eens een keer géén column geven in zo'n refo-Elsevier.
Plaats reactie