Op marktplaats staan er verschillende.Afgewezen schreef:By the way, als iemand nog een goede tweedehands rolstoel weet...
De kanteling
- Dodo
Re: De kanteling
Ik hou niet van Markplaats.Dodo schreef:Op marktplaats staan er verschillende.Afgewezen schreef:By the way, als iemand nog een goede tweedehands rolstoel weet...
Waarom hou je niet van Marktplaats?Afgewezen schreef:Ik hou niet van Markplaats.Dodo schreef:Op marktplaats staan er verschillende.Afgewezen schreef:By the way, als iemand nog een goede tweedehands rolstoel weet...
Je weet niet wie je voor je hebt en ik heb geen auto.alias schreef:Waarom hou je niet van Marktplaats?Afgewezen schreef:Ik hou niet van Markplaats.
http://www.speurders.nl/overzicht/rolst ... e_value=25#Afgewezen schreef:By the way, als iemand nog een goede tweedehands rolstoel weet...
Je kunt het toch laten bezorgen of laten halen?Afgewezen schreef:Je weet niet wie je voor je hebt en ik heb geen auto.alias schreef:Waarom hou je niet van Marktplaats?Afgewezen schreef:Ik hou niet van Markplaats.
Ik heb wel een auto. Neem dan gelijk een adres met 2 rollators... dan heb ik hem vast voor over tig jaar.
Dus tegen de tijd dat wij hulpbehoevend zijn, stap ik naar een makelaar en vraag om een huis in een straat met leuke jonge mannen? Kun je op funda.nl zoeken op jonge buurt, oude buurt etc. Hummm mijn man komt uit Rijssen, Deventer ligt aardig in de buurt... alhoewel manlief wil dan een andere straat... Een gewilde buurt zorgt voor wat stabielere huizenprijzen.. hummm..
En we moeten zorgen dat er jeugdwerkloosheid is, tegen die tijd?
Het is jammer dat ik de politiek niet ingegaan ben, dan had ik zelf invloed gehad... Tja...
Overigens, ik kan naast mijn baan, vrouw en moeder, kerklid, dochter en kleinkind zijn nog wel een dagje vrijwilligerswerk doen, om te beginnen, dat moet lukken. Ik heb maar een voorwaarde, dat ik mijn kind mee mag nemen, want oppas voor vrijwilligerswerk is geen optie. En manlief werkt soms wel 6 dagen in de week.
Trouwens, 2 zussen werken in de thuiszorg. Voor een paar uurtjes maar. Zij hebben echt een eenvoudige levenswandel... en wil hun centjes niet afpakken.
Wat ik me afvraag: een werkloze verdient 70 of 75% van zijn/haar laatst verdiende loon. Dat is een jaar, twee jaar of nog meer. Hoe meer jaar hoe ouder je zelf al bent, maar wel capabel om je buurman te verschonen. Na die werkloosheid verdient die persoon niets tenzij hij/zij bijstand krijgt. Leeft die werkloze dan van lucht ofzo? Stel dat de werkloze snel een baan heeft, dan komt dus werkloze nr... tig jou verschonen?
Oudjes gaan zich overbodig en lastig voelen... verder ga ik maar eventjes niet...
Ik vond die laatste spreker wel een wijze man, overigens.
Toch denk ik, dat ik best meer zou kunnen doen zodra ik hier alles nog een beetje meer op de rails heb.
Dus tegen de tijd dat wij hulpbehoevend zijn, stap ik naar een makelaar en vraag om een huis in een straat met leuke jonge mannen? Kun je op funda.nl zoeken op jonge buurt, oude buurt etc. Hummm mijn man komt uit Rijssen, Deventer ligt aardig in de buurt... alhoewel manlief wil dan een andere straat... Een gewilde buurt zorgt voor wat stabielere huizenprijzen.. hummm..
En we moeten zorgen dat er jeugdwerkloosheid is, tegen die tijd?
Het is jammer dat ik de politiek niet ingegaan ben, dan had ik zelf invloed gehad... Tja...
Overigens, ik kan naast mijn baan, vrouw en moeder, kerklid, dochter en kleinkind zijn nog wel een dagje vrijwilligerswerk doen, om te beginnen, dat moet lukken. Ik heb maar een voorwaarde, dat ik mijn kind mee mag nemen, want oppas voor vrijwilligerswerk is geen optie. En manlief werkt soms wel 6 dagen in de week.
Trouwens, 2 zussen werken in de thuiszorg. Voor een paar uurtjes maar. Zij hebben echt een eenvoudige levenswandel... en wil hun centjes niet afpakken.
Wat ik me afvraag: een werkloze verdient 70 of 75% van zijn/haar laatst verdiende loon. Dat is een jaar, twee jaar of nog meer. Hoe meer jaar hoe ouder je zelf al bent, maar wel capabel om je buurman te verschonen. Na die werkloosheid verdient die persoon niets tenzij hij/zij bijstand krijgt. Leeft die werkloze dan van lucht ofzo? Stel dat de werkloze snel een baan heeft, dan komt dus werkloze nr... tig jou verschonen?
Oudjes gaan zich overbodig en lastig voelen... verder ga ik maar eventjes niet...
Ik vond die laatste spreker wel een wijze man, overigens.
Toch denk ik, dat ik best meer zou kunnen doen zodra ik hier alles nog een beetje meer op de rails heb.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Dit topic begon met het verslag van een TV uitzending: "De kanteling". In deze uitzending werd in ieder geval door iemand gepoogd verandering in het huidige failliete systeem aan te brengen. Op dit forum gebeurde er in mijn optiek vervolgens 2 dingen: A. De poging van de wethouder werd de grond in geboord als zijnde absurd en B. er werden wat voorbeelden gegeven van "excessen" in het huidige stelsel waarop dan min- of meer afkeurend werd gereageerd.helma schreef:Stel je gerust WimA; deze rollator is niet die van de schroef![]()
En er zit standaard bij een rollator geen setje passende schroeven; soms heb je gewoon zelf de middelen niet.
Het lijkt er op of je zo alert mogelijk wil zijn op wat anderen fout doen en voor het gemak ook zelf de fouten maar invult.
Ben je in real life ook zo??
Om dit te doorbreken - en een wat diepgaandere discussie over de oorzaken op gang te brengen - heb ik het volgende gepost:
@Afgewezen reageerde hierop met de vraag:WimA schreef:Het is het systeem wat het slechte in de mensen op de voorgrond stelt.
Maar juist aan het systeem daar willen de meesten niets fundamenteels aan wijzigen, wat dat zou ook ten koste kunen gaan van hun eigen vergoedingen, nu of in de toekomst. Ik vind al dit geklaag dus eigenlijk maar hypocriet.
Hierover ben ik lang aan het nadenken geweest. Niet alleen over de inhoud maar juist over de manier hoe te verwoorden zonder direct verwijten te krijgen in de sfeer van: "Kijk naar jezelf" of "Doe je het zelf wel altijd goed" of "Ben je in het echt ook zo". Dat maakt namelijk de zo broodnodigde inhoudelijke disussie dood. Want zoals ik al stelde: "Het systeem haalt het slechtste in mensen naar boven".Afgewezen schreef:Wie klaagt er eigenlijk? En wat zou er moeten veranderen volgens jou?
Het voorbeeld wat gegeven werd n.a.v. de rollator was een voorbeeld wat het systeem veroorzaakt in het gedrag. Een ander voorbeeld is b.v. de reactie van @Mara op de uitspraak van de Deventer wethouder.
De reactie zou ook kunnen zijn: "Ow, later is er - blijkbaar - geen geld meer voor betaalde hulp, laat ik nu vast aandacht gaan besteden aan het opbouwen van een sociaal netwerk - in real live, niet op facebook - zodat ik geen onwillige chagerijnige buurman aan mijn bed krijg maar een iemand uit mijn netwerk die het met liefde komt doen. Bedankt wethouder, dat u me hierop tijdig attendeerd zodat ik mijn maatregelen kan nemen."Mara schreef:Als je het hoort, vooral de wethouder van Deventer, lopen de rillingen over je rug.
Zij wil er naar toe dat buren en vrijwilligers zorg gaan verlenen.
Het is echt te bizar voor woorden.
Het probleem wordt, zoals reeds gesteld, veroorzaakt door een systeem wat het slechtste in mensen naar boven haalt en de problemen worden aangewakkerd door het afnemen van de sociale cohesie. De wet- en regelgeving (AWBZ, aanbestedingsregels) en partijen (Gemeenten, Overheid, Verzekeringsmaatschappijen, Fabrikanten enz. enz.) houden elkaar in een wurggreep en de "consument" weet altijd wel een partij aan te wijzen die er de oorzaak van is dat er zo wordt gehandeld. (ook in dit topic: @Mister wijst de gemeente aan, @Jo-Ann wijst de verzekeringsmaatschappij aan als oorzaak van het handelen.)
Overigens wordt het punt wat ik in deze maak prima geillustreerd door de reactie's.
.
Het gaat over mensen die nu al daadwerkelijk hulp krijgen, het toegewezen gekregen hebben tot 2016 of zelfs 17. Die mensen worden nu in de steek gelaten, hun toegezegde hulp wordt afgepakt. Dat geeft onrust, angst, onzekerheid.WimA schreef:De reactie zou ook kunnen zijn: "Ow, later is er - blijkbaar - geen geld meer voor betaalde hulp, laat ik nu vast aandacht gaan besteden aan het opbouwen van een sociaal netwerk - in real live, niet op facebook - zodat ik geen onwillige chagerijnige buurman aan mijn bed krijg maar een iemand uit mijn netwerk die het met liefde komt doen. Bedankt wethouder, dat u me hierop tijdig attendeerd zodat ik mijn maatregelen kan nemen."Mara schreef:Als je het hoort, vooral de wethouder van Deventer, lopen de rillingen over je rug.
Zij wil er naar toe dat buren en vrijwilligers zorg gaan verlenen.
Het is echt te bizar voor woorden.
Het probleem wordt, zoals reeds gesteld, veroorzaakt door een systeem wat het slechtste in mensen naar boven haalt en de problemen worden aangewakkerd door het afnemen van de sociale cohesie. De wet- en regelgeving (AWBZ, aanbestedingsregels) en partijen (Gemeenten, Overheid, Verzekeringsmaatschappijen, Fabrikanten enz. enz.) houden elkaar in een wurggreep en de "consument" weet altijd wel een partij aan te wijzen die er de oorzaak van is dat er zo wordt gehandeld. (ook in dit topic: @Mister wijst de gemeente aan, @Jo-Ann wijst de verzekeringsmaatschappij aan als oorzaak van het handelen.)
Overigens wordt het punt wat ik in deze maak prima geillustreerd door de reactie's.
.
En een netwerk op gaan bouwen vanwege eventuele toekomstige opstart- en mobiele problemen, vind ik nogal egoistisch klinken.
Zelfs jarenlange echte vriendschappen zijn soms niet bestand als de één afhankelijk wordt van de ander.
Het is bij jou denk ik nog de ver-van-je-bed-show?
Toen ik 30 was, dacht ik er ook heel anders over. Vooral als je je jong, sterk en onafhankelijk voelt en bent.
Ik heb het toewijzingssysteem in de afgelopen 25 jaar tig keer zien veranderen. Instanties kwamen en gingen weer. Maar het lukt kennelijk niet om een efficiënte organisatie op te richten, waarmee echt de hulp wordt gegeven aan wie het daadwerkelijk nodig hebben.
In Rotterdam krijg je pas beperkte thuishulp als je boven de 85 jaar bent!
Boodschapjes doen, stofzuigen, eten koken, kan best door een lieve buuf of een (schoon)dochter worden gedaan. Ik heb het over persoonlijke verzorging, zoals douchen, aankleden, wondverzorging.
Ik heb leuke buurmannen, maar moet er toch echt niet aan denken dat zij me onder de douche zetten.
Misschien zou het beleid andersom moeten. Als je je bejaarde moeder/vader in huis neemt, je een subsidie daarvoor krijgt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vertel me even hoe ik dat doen moet, even een 'sociaal netwerk opbouwen'?WimA schreef:De reactie zou ook kunnen zijn: "Ow, later is er - blijkbaar - geen geld meer voor betaalde hulp, laat ik nu vast aandacht gaan besteden aan het opbouwen van een sociaal netwerk - in real live, niet op facebook - zodat ik geen onwillige chagerijnige buurman aan mijn bed krijg maar een iemand uit mijn netwerk die het met liefde komt doen. Bedankt wethouder, dat u me hierop tijdig attendeerd zodat ik mijn maatregelen kan nemen."

Wie goed doet, goed ontmoet.Afgewezen schreef:Vertel me even hoe ik dat doen moet, even een 'sociaal netwerk opbouwen'?WimA schreef:De reactie zou ook kunnen zijn: "Ow, later is er - blijkbaar - geen geld meer voor betaalde hulp, laat ik nu vast aandacht gaan besteden aan het opbouwen van een sociaal netwerk - in real live, niet op facebook - zodat ik geen onwillige chagerijnige buurman aan mijn bed krijg maar een iemand uit mijn netwerk die het met liefde komt doen. Bedankt wethouder, dat u me hierop tijdig attendeerd zodat ik mijn maatregelen kan nemen."

En dat vind ik nou weer een rare gedachte. Als je in staat bent je bejaarde vader/moeder in huis te nemen en die te verzorgen, waarom zou je daar een subsidie voor moeten krijgen.Mara schreef:Misschien zou het beleid andersom moeten. Als je je bejaarde moeder/vader in huis neemt, je een subsidie daarvoor krijgt.

En als het om de kosten gaat, als het goed is, betaalt je ouder dan zelf wel kostgeld.
Dat is vrij grof. Maar goed, ik laat het maar bij jou.WimA schreef:Wie goed doet, goed ontmoet.Afgewezen schreef:Vertel me even hoe ik dat doen moet, even een 'sociaal netwerk opbouwen'?
Ik dacht aan een soort belastingteruggave of zo. Voor sommige mensen zou dit drempelverlagend kunnen werken.Afgewezen schreef:En dat vind ik nou weer een rare gedachte. Als je in staat bent je bejaarde vader/moeder in huis te nemen en die te verzorgen, waarom zou je daar een subsidie voor moeten krijgen.Mara schreef:Misschien zou het beleid andersom moeten. Als je je bejaarde moeder/vader in huis neemt, je een subsidie daarvoor krijgt.![]()
En als het om de kosten gaat, als het goed is, betaalt je ouder dan zelf wel kostgeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat is dan niet best.Mara schreef:Ik dacht aan een soort belastingteruggave of zo. Voor sommige mensen zou dit drempelverlagend kunnen werken.Afgewezen schreef:En dat vind ik nou weer een rare gedachte. Als je in staat bent je bejaarde vader/moeder in huis te nemen en die te verzorgen, waarom zou je daar een subsidie voor moeten krijgen.Mara schreef:Misschien zou het beleid andersom moeten. Als je je bejaarde moeder/vader in huis neemt, je een subsidie daarvoor krijgt.![]()