deze heb ik afgelopen week gelezen, en nu net aan het volgende deel begonnen.

in oktober komt deel 3 uit!

dat eerste deel heb ik ook gelezen in de vakantieOrchidee schreef:
henriët schreef:dat eerste deel heb ik ook gelezen in de vakantieOrchidee schreef:
ik vond dat ze wel sterkere boeken heeft, maar ben toch ook wel benieuwd naar dl 2
Ben geen "refo"huisman schreef:henriët schreef:dat eerste deel heb ik ook gelezen in de vakantieOrchidee schreef:
ik vond dat ze wel sterkere boeken heeft, maar ben toch ook wel benieuwd naar dl 2
Mijn vrouw is Amish-moe, teveel boeken over hetzelfde onderwerp een beetje een Refo-hype
Als het i.v.m. een verjaardag niet te laat wordt, hoop ik Zondag 2 van ds. E. Venema nog te lezen.Gijs83 schreef:-Komen tot Jezus Christus van John Bunyan inmiddels blz.103
-Deze week ook HC zondag 2 van Ds.G.H.Kersten gelezen. Deze man was begaan met dwalingen.
Begrijp ik hier uit dat je altijd moet doen, wat een ds van je vraagt, of begrip ik iets verkeerd?-DIA- schreef:
Als het i.v.m. een verjaardag niet te laat wordt, hoop ik Zondag 2 van ds. E. Venema nog te lezen.
Het is wat aan de late kant, maar ik geloof zeker dat het een goede zaak ik om zo de Catechismus beter te bestuderen.
Overigens vraag ik me wel af of er veel mensen aan de oproep van de dominee gehoor geven. Er zijn er nog altijd velen
die "het wel geloven"...
Nee hoor. Maar er zijn gewoon nuttige dingen die veel mensen nalaten. Als de dominee dan een advies geeft om de elke week een catechismusverhandeling te lezen over de zondag die aan de beurt is, dan is dat gewoon een heel goede en nuttige zaak.Orchidee schreef:Begrijp ik hier uit dat je altijd moet doen, wat een ds van je vraagt, of begrip ik iets verkeerd?-DIA- schreef:
Als het i.v.m. een verjaardag niet te laat wordt, hoop ik Zondag 2 van ds. E. Venema nog te lezen.
Het is wat aan de late kant, maar ik geloof zeker dat het een goede zaak ik om zo de Catechismus beter te bestuderen.
Overigens vraag ik me wel af of er veel mensen aan de oproep van de dominee gehoor geven. Er zijn er nog altijd velen
die "het wel geloven"...
Je moet dat boek dan ook nog net maar hebben, of aanschaffen
Ik niet-DIA- schreef:Nee hoor. Maar er zijn gewoon nuttige dingen die veel mensen nalaten. Als de dominee dan een advies geeft om de elke week een catechismusverhandeling te lezen over de zondag die aan de beurt is, dan is dat gewoon een heel goede en nuttige zaak.Orchidee schreef:Begrijp ik hier uit dat je altijd moet doen, wat een ds van je vraagt, of begrip ik iets verkeerd?-DIA- schreef:
die "het wel geloven"...
En ik zou zeggen: Minstens één catechismusverklaring heeft iedereen in de reformatorische gezindte wel in huis, of niet dan?
Armoede of desinteresse dat maakt nogal wat verschil... Over het algemeen zijn catechismiusverkaringen niet de goedkoopste werken.Orchidee schreef:Ik niet-DIA- schreef:Nee hoor. Maar er zijn gewoon nuttige dingen die veel mensen nalaten. Als de dominee dan een advies geeft om de elke week een catechismusverhandeling te lezen over de zondag die aan de beurt is, dan is dat gewoon een heel goede en nuttige zaak.Orchidee schreef:Begrijp ik hier uit dat je altijd moet doen, wat een ds van je vraagt, of begrip ik iets verkeerd?-DIA- schreef:
die "het wel geloven"...
En ik zou zeggen: Minstens één catechismusverklaring heeft iedereen in de reformatorische gezindte wel in huis, of niet dan?
daarvoor is de uitleg van Zacharias Ursinus ook zo mooi!-DIA- schreef:Nee hoor. Maar er zijn gewoon nuttige dingen die veel mensen nalaten. Als de dominee dan een advies geeft om de elke week een catechismusverhandeling te lezen over de zondag die aan de beurt is, dan is dat gewoon een heel goede en nuttige zaak.Orchidee schreef:Begrijp ik hier uit dat je altijd moet doen, wat een ds van je vraagt, of begrip ik iets verkeerd?-DIA- schreef:
die "het wel geloven"...
Helemaal mee eens!MarthaMartha schreef:daarvoor is de uitleg van Zacharias Ursinus ook zo mooi!-DIA- schreef:Nee hoor. Maar er zijn gewoon nuttige dingen die veel mensen nalaten. Als de dominee dan een advies geeft om de elke week een catechismusverhandeling te lezen over de zondag die aan de beurt is, dan is dat gewoon een heel goede en nuttige zaak.Orchidee schreef:Begrijp ik hier uit dat je altijd moet doen, wat een ds van je vraagt, of begrip ik iets verkeerd?-DIA- schreef:
die "het wel geloven"...
Hij is mede opsteller van de catechismus, als je die uitleg leest weet je dat wat je leest echt de bedoeling was van de catechismus.
Ik lijd geen armoede, en ik lijd ook niet aan desinteresse-DIA- schreef:
Armoede of desinteresse dat maakt nogal wat verschil... Over het algemeen zijn catechismiusverkaringen niet de goedkoopste werken.
De smiley doet anders vermoeden.... zo komt dat ding bij mij tenminste over...Orchidee schreef:Ik lijd geen armoede, en ik lijd ook niet aan desinteresse-DIA- schreef:
Armoede of desinteresse dat maakt nogal wat verschil... Over het algemeen zijn catechismiusverkaringen niet de goedkoopste werken.