Ik denk dat Dia dit al vaker heeft uitgelegd, wat hem daarna een ban kostte!henriët schreef:Hoe bedoel je dat concreet?-DIA- schreef:Wat ik ook niet anders verwachtte: hier openbaart zich in feite de scheiding der geesten binnen de Reformatorische zuil, als we het zo mogen noemen.
Gewisselijk, Hij legt de mens niet teveel op...
- oesterschelpje
Re: Gewisselijk, Hij legt de mens niet teveel op...
Dat heb ik gisteravond gelezen ! Het zal zo worden dat er geen onderscheid meer zal zijn tussen de waarlijk gelovigen en hen die doen alsof. DIA waarschuwt dat wij scherp moeten blijven ! Laten wij de woorden van ds V ter harte nemen ipv een forummer op een woord te vangen !henriët schreef:Hoe bedoel je dat concreet?-DIA- schreef:Wat ik ook niet anders verwachtte: hier openbaart zich in feite de scheiding der geesten binnen de Reformatorische zuil, als we het zo mogen noemen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nee, ik bedoel op welk punt vanuit zijn posting.oesterschelpje schreef:Ik denk dat Dia dit al vaker heeft uitgelegd, wat hem daarna een ban kostte!henriët schreef:Hoe bedoel je dat concreet?-DIA- schreef:Wat ik ook niet anders verwachtte: hier openbaart zich in feite de scheiding der geesten binnen de Reformatorische zuil, als we het zo mogen noemen.
Er zijn in het reformatorische land verschillen, dat mag. Dat kan.
*helaas overigens.
We hebben elkaar zo hard nodig.
Misschien bedoelt Dia het als constatering, maar wellicht iets anders, vandaar mijn vraag.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- oesterschelpje
Van harte mee eens!!!!Mara schreef:Dat heb ik gisteravond gelezen ! Het zal zo worden dat er geen onderscheid meer zal zijn tussen de waarlijk gelovigen en hen die doen alsof. DIA waarschuwt dat wij scherp moeten blijven ! Laten wij de woorden van ds V ter harte nemen ipv een forummer op een woord te vangen !henriët schreef:Hoe bedoel je dat concreet?-DIA- schreef:Wat ik ook niet anders verwachtte: hier openbaart zich in feite de scheiding der geesten binnen de Reformatorische zuil, als we het zo mogen noemen.
Nou, die laatste zin is idd wel op zn plaats.Mara schreef:Dat heb ik gisteravond gelezen ! Het zal zo worden dat er geen onderscheid meer zal zijn tussen de waarlijk gelovigen en hen die doen alsof. DIA waarschuwt dat wij scherp moeten blijven ! Laten wij de woorden van ds V ter harte nemen ipv een forummer op een woord te vangen !henriët schreef:Hoe bedoel je dat concreet?-DIA- schreef:Wat ik ook niet anders verwachtte: hier openbaart zich in feite de scheiding der geesten binnen de Reformatorische zuil, als we het zo mogen noemen.
Waarom word er zo knoeihard op een vraag gereageerd die ik in alle eerlijkheid stel.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Omdat ik bang ben voor DIA. Altijd altijd wordt er direct op hem "gesprongen" terwijl hij zich in kwetsbaarheid opstelt. KNIP- commentaar op modbeleid via pb De forummers zijn een gemeleerd gezelschap. Er zitten geleerde mensen tussen, maar ook "geleerd", als je begrijpt wat ik bedoel. Geen boekenwijsheid, maar van de Heere ontvangen. En er zijn eikenbomen die vrijwel niet om kunnen waaien en tere grassprietjes. Zo heeft de Heere het ook bedoeld.
Daarom waarschuwde ik al vlak na opening, pas toch op ! Het wordt vaak een uitrafelen der zaken, die niets meer met hartenzaken van doen hebben. Die teer kunnen liggen voor 1 of meerdere forummers. Ik was er zaterdag bedroefd over.
Daarom waarschuwde ik al vlak na opening, pas toch op ! Het wordt vaak een uitrafelen der zaken, die niets meer met hartenzaken van doen hebben. Die teer kunnen liggen voor 1 of meerdere forummers. Ik was er zaterdag bedroefd over.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- oesterschelpje
We hebben elkaar zeker nodig, om te strijden tegen het ongeloof en het nabijkomende, wat helaas als vergif in onze kerken binnensluipt.henriët schreef:Nee, ik bedoel op welk punt vanuit zijn posting.oesterschelpje schreef:Ik denk dat Dia dit al vaker heeft uitgelegd, wat hem daarna een ban kostte!henriët schreef:Hoe bedoel je dat concreet?-DIA- schreef:Wat ik ook niet anders verwachtte: hier openbaart zich in feite de scheiding der geesten binnen de Reformatorische zuil, als we het zo mogen noemen.
Er zijn in het reformatorische land verschillen, dat mag. Dat kan.
*helaas overigens.
We hebben elkaar zo hard nodig.
Misschien bedoelt Dia het als constatering, maar wellicht iets anders, vandaar mijn vraag.
Maar als daar wat van gezegd wordt, wordt hier heel fel op gereageerd.
Deze rede is hard, we willen dat niet horen.
Liever een "halleluja geloof" of een godsdienst waarbij we het geloof altijd in de zak hebben, dan als een verloren, totaal afgesneden zondaar worstelend te liggen aan Jezus voeten.
Echt een mens zoekt van zichzelf niet de dingen die des Geestes zijn, maar des vleses!
Ik ben gestopt met allerlei topics, waarom?
Juist omdat er zo vaak dat tere leven in gemist wordt.
Ik kan hier bijna nergens jaloers op worden, voel me hier vaak een eenzame onbegrepene op het forum.
Dat er binnen de ref. zuil zorgen zijn beaam ik, ( ik denk dat dat ten alle tijde zo is en zijn zal, want de vorst der duisternis zit niet stil, juist niet daar waar Gods Geest werkt)
Het is wel zo dat we moeten erkennen dat dat zowel ter linker-als ter rechterzijde voorkomt.
Het is verstandig om te stoppen met (ver) oordelen naar iemands staat.
@ Oesterschelpje, wat jammer dat je je zo eenzaam voelt, want er zijn zoveel ware kinderen Gods, ook onder de rfmensen.
Gelukkig hoeven we het van mensen ook niet te verwachten, en mag je alles bij Hem neerleggen.
Het is wel zo dat we moeten erkennen dat dat zowel ter linker-als ter rechterzijde voorkomt.
Het is verstandig om te stoppen met (ver) oordelen naar iemands staat.
@ Oesterschelpje, wat jammer dat je je zo eenzaam voelt, want er zijn zoveel ware kinderen Gods, ook onder de rfmensen.
Gelukkig hoeven we het van mensen ook niet te verwachten, en mag je alles bij Hem neerleggen.
Na modoverleg