Vaders liefdesbrief

Mister
Administrator

Re: Vaders liefdesbrief

Bericht door Mister »

Mara schreef:Want alzo lief heeft God DE WERELD gehad ? Daar moeten we juist uit !
Nou nee, dat staat in de Bijbel. Ook in de grondtaal. Dus laten we daar ons maar aan houden.
Mara

Bericht door Mara »

Mister schreef:
Mara schreef:Want alzo lief heeft God DE WERELD gehad ? Daar moeten we juist uit !
Nou nee, dat staat in de Bijbel. Ook in de grondtaal. Dus laten we daar ons maar aan houden.
Zoals DIA hier eerder gezegd, een misbruikte tekst. Alsof God de hele wereld lief zou hebben, met alle zonde die daarop bedreven wordt. Waarom zal deze wereld dan straks vergaan ? Hij was goed geschapen, maar het is allemaal verknoeid.
Reik deze liefdesbrief aan de Japanners uit, eens kijken wat zij daar uit lezen. God heeft Japan zo lief, dat hij een tsunami gezonden heeft ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion

Bericht door albion »

Desiree schreef:Daarom!

Groet,
Desiree

Er is ook nog een tekst waar staat: 'Ik bid niet voor de wereld, maar alleen voor diegenen die Gij Mij gegeven hebt.'

Ik heb U verheerlijkt op de aarde; Ik heb voleindigd het werk, dat Gij Mij gegeven hebt om te doen;

5 En nu verheerlijk Mij, Gij Vader, bij Uzelven, met de heerlijkheid, die Ik bij U had, eer de wereld was.

6 Ik heb Uw Naam geopenbaard den mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren Uw, en Gij hebt Mij dezelve gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard.

7 Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.

8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.

9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.

10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt.

11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar deze zijn in de wereld, en Ik kome tot U, Heilige Vader, bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij een zijn, gelijk als Wij.

12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.

13 Maar nu kom Ik tot U, en spreek dit in de wereld, opdat zij Mijn blijdschap vervuld mogen hebben in zichzelven.

14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben.

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze.

16 Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:
Mister schreef:
Zoals DIA hier eerder gezegd, een misbruikte tekst. Alsof God de hele wereld lief zou hebben, met alle zonde die daarop bedreven wordt. Waarom zal deze wereld dan straks vergaan ? Hij was goed geschapen, maar het is allemaal verknoeid.
Reik deze liefdesbrief aan de Japanners uit, eens kijken wat zij daar uit lezen. God heeft Japan zo lief, dat hij een tsunami gezonden heeft ?
Mara, denk je dat God hier liegt dan?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:
Mister schreef:
Mara, denk je dat God hier liegt dan?
Nee God liegt niet !
Maar we moeten oppassen om een algemene verzoening te prediken, Jezus houdt van iedereen, ongeacht wat.
Zo is het nl niet !
En je ziet toch ook dat mensen zich juist verharden onder de oordelen ? Vragen stellen als: nou als God liefde is waarom dan dit of dat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Desiree

Bericht door Desiree »

MarthaMartha, je lijkt meer op Maria. Ik mag je wel.

oké, het valt me wel tegen de reacties. Waarom:

omdat jullie zo koud reageren. Doet het je dan echt niets zo'n brief?

Jullie zijn goed reformatorisch, dat is wel duidelijk, maar red je het daarmee dan? (Ik zeg daarmee niet dat reformatorisch fout is, integendeel.)

Natuurlijk, ik wist wel dat er zulke reacties zouden komen, maar ik had gewoon meer verwacht.. Meer mens ofzo.

Maar ik zal de volgende keer een reformatorische folder neerzetten. Ik heb er nog wel een paar. (En anders hrmpff ofzo?)
Inderdaad, deze kwam uit een uiterst linkse hoek, dus past hier niet op dit forum.

Bedankt voor de reacties,

Groet,
Desiree ::salut
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Fjodor

Bericht door Fjodor »

Desiree schreef:MarthaMartha, je lijkt meer op Maria. Ik mag je wel.

Jullie zijn goed reformatorisch, dat is wel duidelijk, maar red je het daarmee dan?

Natuurlijk, ik wist wel dat er zulke reacties zouden komen, maar ik had gewoon meer verwacht.. Meer mens ofzo.

Maar ik zal de volgende keer een reformatorische folder neerzetten. Ik heb er nog wel een paar. Inderdaad, deze kwam uit een uiterst linkse hoek, dus past hier niet op dit forum.

Groet,
Desiree
Nee, Desiree, dit is geen goede reactie. Je zet nu de kritische reacties in een negatieve daglicht, maar je doet dat zo dat je eigenlijk geen reactie wil en verwacht. Helemaal jammer van dat zinnetje: 'Jullie zijn goed reformatorisch, dat is wel duidelijk, maar red je het daarmee dan?' Dat is onder de gordel..
Misschien moet je er wel blij mee zijn dat men niet mee wil met een christendom dat een karikatuur van de Heere God maakt.
Je hoeft helemaal geen reformatorische folders neer te zetten. Als het maar bijbels is. En als je de kritieken niet terecht vindt dan moet je daarop ingaan.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Mara schreef:Zoals DIA hier eerder gezegd, een misbruikte tekst. Alsof God de hele wereld lief zou hebben, met alle zonde die daarop bedreven wordt. Waarom zal deze wereld dan straks vergaan ? Hij was goed geschapen, maar het is allemaal verknoeid.
En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.

ook tsunamis...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
edward

Bericht door edward »

Mara schreef:
Mister schreef:
Bedoelje dat zo'n tsunami een straf is ?
Bert Mulder
Contacteer:

edward schreef: Bedoelje dat zo'n tsunami een straf is ?
zal of een straf, of een bezoeking zijn...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
edward

Bericht door edward »

Bert Mulder schreef:
edward schreef: Bedoelje dat zo'n tsunami een straf is ?
zal of een straf, of een bezoeking zijn...
En de apostelen dan, die, op Johannes na, allen op een wrede manier vervolgd en gedood werden?
Ook een straf of bezoeking?
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
Mara schreef:Zoals DIA hier eerder gezegd, een misbruikte tekst. Alsof God de hele wereld lief zou hebben, met alle zonde die daarop bedreven wordt. Waarom zal deze wereld dan straks vergaan ? Hij was goed geschapen, maar het is allemaal verknoeid.
En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.

ook tsunamis...
Beste Bert,

Al jaren ben ik verwonderd dat er geen natuurrampen in ons woongebied plaatsvinden, ondanks dat we ver onder de zeespiegel leven.
Telkens weer mogen we zeggen dat de Heere ons voor alle rampen heeft bewaard.
Het was steeds ver van ons bed.
Maar hoelang nog?

Zullen wij Gods toorn kunnen ontvluchten?
Ik vrees dat God ook ons landje zal zien en straffen.
Maar dat geldt ook voor jouw levensgebied, toch?

Wij zijn zo gauw geneigd om de getroffen landen te veroordelen.
Maar is het niet zo, dat de landen waar God eens Zijn gunst betoonde nog steeds heeft ontzien, waar wij erger als Sodom en Gomarra ons uitleven in de zonden.

Ik zie het als een wonder dat de Heere tot op heden ons niet met Zijn straffen heeft bezocht, hoewel wij het dubbel waardig zijn.
Toch zal de Heere het zien en zoeken.

Nog steeds geeft Hij ons genadetijd.
Dat wij die tijd toch mochten uitkopen!

Ik ben zeer bevreesd dat de Heere ons met dubbele slagen zal bezoeken.
Maar tot op heden heeft Hij Zich over ons ontfermd.
Jaagt dan des temeer naar die Vrede in en met Christus.

Als de vijand mij vandaag of in de toekomst de mes op de keel zou zetten, met de vraag, kies dan heden wie gij dienen zult, wat zal ik dan antwoorden?

Mijn leven of Christus?

Ik vrees het ergste.
Bert Mulder
Contacteer:

jvdg schreef: Ik vrees het ergste.

wie weet is het uitblijven van rampen de straf....
Desiree

Bericht door Desiree »

Fjodor schreef:
Desiree schreef:MarthaMartha, je lijkt meer op Maria. Ik mag je wel.

Jullie zijn goed reformatorisch, dat is wel duidelijk, maar red je het daarmee dan?

Maar ik zal de volgende keer een reformatorische folder neerzetten. Ik heb er nog wel een paar. Inderdaad, deze kwam uit een uiterst linkse hoek, dus past hier niet op dit forum.

Groet,
Desiree
Nee, Desiree, dit is geen goede reactie. Je zet nu de kritische reacties in een negatieve daglicht, maar je doet dat zo dat je eigenlijk geen reactie wil en verwacht. Helemaal jammer van dat zinnetje: 'Jullie zijn goed reformatorisch, dat is wel duidelijk, maar red je het daarmee dan?' Dat is onder de gordel..
Misschien moet je er wel blij mee zijn dat men niet mee wil met een christendom dat een karikatuur van de Heere God maakt.
Je hoeft helemaal geen reformatorische folders neer te zetten. Als het maar bijbels is. En als je de kritieken niet terecht vindt dan moet je daarop ingaan.
Goedemorgen,

Ik heb van het weekend eens nagedacht. Tja, schijn ik ook nogwel eens te doen, ook al ben ik links. (Maar ik las van het weekend een prachtig stukje van een ds van de Ger.Gem.in Ned, over de deur op een kier zetten etc. - dus dat valt wel mee hoor. Ik ben het alle twee.)

Weet je, die liefdesbrief vind ik echt prachtig. Ik had er boven gezet, evangelisatiefolder, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik vind het meer een kaart ter bemoediging van de kinderen van God. Toen ik hem kreeg, kende ik de Heere al, en als je dan zo'n liefdesbrief leest.... Maar ook een onbekeerde man was er van onder de indruk. Dus ik dacht, laat ik deze positieve kaart vanuit een kant belicht, ook eens als bemoediging op het forum zetten. De Heere God niet als een God zoals Luther Hem eerst zag, als een zeer streng en toornige God, maar vanuit de liefde.
Sommige reacties vond ik daarna moeilijk.
Kijk, ik weet niet of je de brief van Calvijn aan Kardinaal Saddolet hebt gelezen... dat hoop ik toch wel, maar daar heb ik mijn medewerking aan verleend om deze aan alle roomskatholieke parochies te sturen. Volgende keer, vraag ik jullie hulp trouwens, het was een hele klus. Dus wees niet bang, Calvijn wist wat hij schreef.
Calvijn had die brief waarschijnlijk anders geschreven. Toch, de achterliggende gedachte, dat je ongeinteresseerd je weg vervolg, en God God laat, vind ik heel heftig. Dat moet wel gepaard gaan met schuldbesef. O, God, ik heb niet in U willen geloven.. m'n tijd verknoeid met vanalles.. maar U niet gediend.
Dus ja, Duivels, dan ga je volgens mij echt te ver. Ik hoop niet dat je boos wordt, maar alleen de andere kant vertellen, of God al alleen als een Toornig God voor te stellen, is dan ook Duivels.

Als je kijkt naar Japan, ja, dan denk ik, wat doe ik op het refoforum. Ik had daar moeten evangeliseren/helpen. Wij zijn niks beter, dat God ons nog spaart, begrijp ik niet. Er staan voorbeelden zat dat zowel rechtvaardigen als onrechtvaardigen verdrietig zijn. Kijk naar Job, zijn bekeerde vrienden beschuldigden hem vanalles, maar God ging ze wel terechtwijzen. En ga zo maar door. Nogmaals, je zou daar maar zijn, wat worden we hier dan nog bevoorrecht. Aan de andere kant, tegenslag kan vruchten geven, tot behoud.. Maar je zou het elkaar gunnen, zonder tegenslag. Gelukkig is ons leven in Gods hand en niet in onze hand.

Nou, ik hoop dat ik een beetje gereageerd hebt op mijn eigen posting. Ik geef toe, ik heb het een beetje onhandig aangepakt. Sorry.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

hmprff

Bericht door hmprff »

Hierbij de beloofde evangelisatiefoldertjes:

Ik heb er zo maar even 2 gepakt.

Over 100 jaar
doet het er niet toe
- of u rijk was of arm
- of u fundamentalist was of pacifist
- of u in een villa woonde of in een tentenkamp
- of u veilig woonde of ergens asiel zocht
- of u een vaste baan had of werkloos was

maar...
het zal een geweldig groot verschil maken of u Jezus Christus,
Gods Zoon, hebt aangenomen of verworpen,

want...
'Zovelen Hem aangenomen hebben, die heeft Hij macht gegeven
kinderen van God te worden' Johannes 1 vers 12,

maar...
'Wie de Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien,
want de toorn van God blijft op hem' Johannes 3 vers 36.

Hoort u bij de eerste groep?
'Zij zullen opstaan voor het eeuwige leven in heerlijkheid' Daniel 12 vers 2,

of bij de tweede?
'Zij zullen boeten met een eeuwig verderf' 2 Thessalonicenzen 1 vers 9

---------------------------------------------
Een goede reis!

Misschien bent u op reis of gaat u de komende tijd op reis of op vakantie.
Dan wens ik u een goede reis en een fijne vakantie toe.
Wees voorzichtig want reizen is gevaarlijk in het steeds drukker wordende verkeer.
Veel mensen zijn op een andere plek terechtgekomen dan de bedoeling was!
Het drukke verkeer eist elk jaar zijn tol en daarom wensen wij u nogmaals een goede reis
en behouden aankomst toe!

Eigenlijk is heel ons leven een reis. Miljarden mensen hebben deze reis in de loop van de tijd al gemaakt en zijn op hun eeuwige eindbestemming aangekomen. En ook u en ik zallen op een dat het eindpunt van onze levensreis bereiken.

En dan? Weet u wat het eindpunt van uw levensreis is?
Het is belangrijk om daar nú over na te denken!
Graag zou ik u de beste Routeplanner willen aanbevelen die er bestaat.
Het is de Bijbel, het Woord van God.

De Bijbel geeft twee eindbestemmingen aan en u beslist zélf wat úw eindbestemming wordt!
- om in de hemel te komen moet u erkennen dat u van nature een zondaar bent en zonder God tot geen goede dingen in staat bent. U moet zich omkeren naar God en uw schuld tegenover Hem belijden. (Johannes 3:16)

- Om verloren te gaan hoeft u niets te doen. (Johannes 3:18)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Plaats reactie