Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Democritus »

Joannah schreef:Klopt. Laten we staat en religie volledig gescheiden laten.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=20189
Op welke grondbeginselen moet de staat dan worden ingericht?

Als wij belijden dat Jezus is de Kurios dan heeft hij alle macht op aarde en dient Zijn wil ook te geschieden in alle aspecten van het leven dus ook in de politiek.

Daarnaast wil die beste PVV'er geen christelijk sausje over de politiek doen maar hij profileert zich wel met een christelijk sausje om neem ik aan kiezers te trekken. Zoals hij zich afzet tegen het CDA. Als zijn christen zijn niet relevant is voor de politiek in hoeverre is het dan relevant dat wij weten dat hij een Alpha cursus heeft gedaan en het NT uitgelezen?
Laatst gewijzigd door Democritus op 18 jan 2011, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Erasmiaan »

eilander schreef:
Joannah schreef:Klopt. Laten we staat en religie volledig gescheiden laten.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=20189
Klopt niet. Er is maar één werkelijkheid, dus dit te scheiden kán helemaal niet.
Scheiding van kerk en staat gaat niet over het thuis laten van je geloofsovertuiging als Kamerlid (bijvoorbeeld), maar dat de staat zich niet bemoeit met de kerkelijke gang van zaken en andersom.
Precies. Zoals Kuyper al zei: "Gods Woord heeft gezag op alle terreinen des levens."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door refo »

Als de goede man met de PVV in gesprek komt en aangeeft: ik wil jullie vertegenwoordigen in de PS, maar let op: ik ben christen en nog van de strenge soort ook. Als ik bij een politiek item een afweging moet maken tussen het christenzijn en het PVV zijn en dat botst op dat moment, dan kies ik voor de eerste. ALs iedereen zich er in kan vinden, moet dat gaan.

Het Daniël-model, zeg maar.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Joannah »

Democritus schreef:
Joannah schreef:Klopt. Laten we staat en religie volledig gescheiden laten.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=20189
Op welke grondbeginselen moet de staat dan worden ingericht?

Als wij belijden dat Jezus is de Kurios dan heeft hij alle macht op aarde en dient Zijn wil ook te geschieden in alle aspecten van het leven dus ook in de politiek.

Daarnaast wil die beste PVV'er geen christelijk sausje over de politiek doen maar hij profileert zich wel met een christelijk sausje om neem ik aan kiezers te trekken. Zoals hij zich afzet tegen het CDA. Als zijn christen zijn niet relevant is voor de politiek in hoeverre is het dan relevant dat wij weten dat hij een Alpha cursus heeft gedaan en het NT uitgelezen?
Een CDA wat korans uitdeelt in Afghanistan wil ik het niet eens over hebben, eerlijk gezegd.
Wij moeten gewoon gehoorzaam zijn, en zijn geboden onderhouden, wij hoeven God echt geen handje te gaan helpen in de politiek, want een ander iets opleggen veroorzaakt echt geen geloof.
Zijn koninkrijk is een hemels koninkrijk.
Wij heersen niet, maar dienen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door eilander »

Joannah schreef:Wij moeten gewoon gehoorzaam zijn, en zijn geboden onderhouden, wij hoeven God echt geen handje te gaan helpen in de politiek, want een ander iets opleggen veroorzaakt echt geen geloof.
Zijn koninkrijk is een hemels koninkrijk.
Wij heersen niet, maar dienen.
Maar nu praktisch, want daar gaat het om.
Moet je als christen niet politiek bezig zijn om te proberen abortus terug te dringen, het homohuwelijk tegen te gaan, het aantal koopzondagen te verminderen? Of zeg je als christen: dat doen we niet, want God regeert toch?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Erasmiaan »

eilander schreef:
Joannah schreef:Wij moeten gewoon gehoorzaam zijn, en zijn geboden onderhouden, wij hoeven God echt geen handje te gaan helpen in de politiek, want een ander iets opleggen veroorzaakt echt geen geloof.
Zijn koninkrijk is een hemels koninkrijk.
Wij heersen niet, maar dienen.
Maar nu praktisch, want daar gaat het om.
Moet je als christen niet politiek bezig zijn om te proberen abortus terug te dringen, het homohuwelijk tegen te gaan, het aantal koopzondagen te verminderen? Of zeg je als christen: dat doen we niet, want God regeert toch?
Ja, volgens J. wel en dat is geen lijdelijkheid :bobo
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Joannah »

Erasmiaan schreef:
eilander schreef:
Joannah schreef:Wij moeten gewoon gehoorzaam zijn, en zijn geboden onderhouden, wij hoeven God echt geen handje te gaan helpen in de politiek, want een ander iets opleggen veroorzaakt echt geen geloof.
Zijn koninkrijk is een hemels koninkrijk.
Wij heersen niet, maar dienen.
Maar nu praktisch, want daar gaat het om.
Moet je als christen niet politiek bezig zijn om te proberen abortus terug te dringen, het homohuwelijk tegen te gaan, het aantal koopzondagen te verminderen? Of zeg je als christen: dat doen we niet, want God regeert toch?
Ja, volgens J. wel en dat is geen lijdelijkheid :bobo
Is daar een nieuw testamentische oproep voor?
Ik heb het in feite druk genoeg met mijn eigen sores.
Abortus kunnen we deels voorkomen door zelf meer kinderen aan te nemen ipv IVF :-)
Wat een praktiserende homo doet is even zondig binnen hun huwelijk als buiten hun huwelijk.
En een rustige zondag is heerlijk, maar de zondag is natuurlijk een herdenkingsdag, niet de sabbat der joden.
Col 2:16,17 !
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door eilander »

Joannah schreef:
Erasmiaan schreef:
eilander schreef:
Joannah schreef:Wij moeten gewoon gehoorzaam zijn, en zijn geboden onderhouden, wij hoeven God echt geen handje te gaan helpen in de politiek, want een ander iets opleggen veroorzaakt echt geen geloof.
Zijn koninkrijk is een hemels koninkrijk.
Wij heersen niet, maar dienen.
Maar nu praktisch, want daar gaat het om.
Moet je als christen niet politiek bezig zijn om te proberen abortus terug te dringen, het homohuwelijk tegen te gaan, het aantal koopzondagen te verminderen? Of zeg je als christen: dat doen we niet, want God regeert toch?
Ja, volgens J. wel en dat is geen lijdelijkheid :bobo
Is daar een nieuw testamentische oproep voor?
Ik heb het in feite druk genoeg met mijn eigen sores.
Abortus kunnen we deels voorkomen door zelf meer kinderen aan te nemen ipv IVF :-)
Wat een praktiserende homo doet is even zondig binnen hun huwelijk als buiten hun huwelijk.
En een rustige zondag is heerlijk, maar de zondag is natuurlijk een herdenkingsdag, niet de sabbat der joden.
Col 2:16,17 !
Een reactie die in het geheel niet op mijn vraag ingaat, helaas. Mijn vraag was niet: kunnen we ook als individu iets hieraan doen? Maar: hebben we een verantwoordelijkheid om mee te doen aan het besturen van een land/gemeente etc.?
Ik meen van wel. Ik denk niet dat daar een nieuw-testamentische oproep voor nodig is, gezien de feitelijke situatie ten tijde van het nieuwe testament. Van enige democratie was geen sprake, bijvoorbeeld.
Daarnaast moet mij van het hart dat ik je opmerking over abortus en IVF stuitend vind.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door Joannah »

Het was geenszins de bedoeling om ongevoelig over te komen.
Maar ik heb toch echt het idee, dat we de wereld de buitenhof moeten laten, ipv ze iets op te dringen, en dat we zoveel mogelijk onze broeders en zusters liefdevol moeten vermanen en dienen.
In Op 3 kunnen we lezen wat er met ons als gemeente mis is, laten we daar eerst eens op focussen.
In hoeverre stemmen we in met God's voorzienigheid als we onvruchtbaar zijn, door met IVF toch zwanger proberen te geraken, terwijl we een kindje van de dood hadden kunnen redden door het te adopteren, of een moeder te bewegen het kind ter adoptie af te staan ipv de abortus door te zetten?
Of zijn onze eigen kinderen beter en mooier dan die van een ander?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
theoloog
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 feb 2004, 23:34
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door theoloog »

Joannah schreef:Het was geenszins de bedoeling om ongevoelig over te komen.
Maar ik heb toch echt het idee, dat we de wereld de buitenhof moeten laten, ipv ze iets op te dringen, en dat we zoveel mogelijk onze broeders en zusters liefdevol moeten vermanen en dienen.
In Op 3 kunnen we lezen wat er met ons als gemeente mis is, laten we daar eerst eens op focussen.
In hoeverre stemmen we in met God's voorzienigheid als we onvruchtbaar zijn, door met IVF toch zwanger proberen te geraken, terwijl we een kindje van de dood hadden kunnen redden door het te adopteren, of een moeder te bewegen het kind ter adoptie af te staan ipv de abortus door te zetten?
Of zijn onze eigen kinderen beter en mooier dan die van een ander?
Beste Joannah, je gaat hier een beetje erg kort door de bocht. Kijk uit dat je niet omslaat ;)

Wat betreft politiek: ik heb volgens mij al eerder gezegd dat het Koninkrijk van God er niet komt doordat wij als christenen de politiek ingaan. Het Koninkrijk van God krijgt gestalte als de gemeente van Christus op haar plaats is en echt functioneert als de handen, voeten, ogen, oren en mond van Jezus Christus. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er christenen worden geroepen om in ons land mede goede wetten te maken. Op iedere plaats roept God Zijn kinderen en je kunt daarbij niet zeggen we moeten eerst maar hier ons op focussen en dan komt de rest. Het is én én!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door eilander »

theoloog schreef:Wat betreft politiek: ik heb volgens mij al eerder gezegd dat het Koninkrijk van God er niet komt doordat wij als christenen de politiek ingaan. Het Koninkrijk van God krijgt gestalte als de gemeente van Christus op haar plaats is en echt functioneert als de handen, voeten, ogen, oren en mond van Jezus Christus. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er christenen worden geroepen om in ons land mede goede wetten te maken. Op iedere plaats roept God Zijn kinderen en je kunt daarbij niet zeggen we moeten eerst maar hier ons op focussen en dan komt de rest. Het is én én!
Inderdaad; ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen hoe je je als christen afzijdig kunt houden van politiek. Voor mij hangt dat één-op-één samen met het christen-zijn. Waarbij we datgene wat jij, Joannah, inbrengt ook zeker niet uit het oog moeten verliezen.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door JolandaOudshoorn »

telegraaf schreef:Iedere ambtenaar dient iedereen te trouwen: heteroseksueel of homoseksueel. Dat twittert Geert Wilders. De PVV-fractie wil via een wetswijziging af van weigerambtenaar, laat hij weten.
Misschien was het toch niet zo handig om als christen op de pvv te stemmen?????
Ik weet, mijn Verlosser leeft
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door eilander »

JolandaOudshoorn schreef:
telegraaf schreef:Iedere ambtenaar dient iedereen te trouwen: heteroseksueel of homoseksueel. Dat twittert Geert Wilders. De PVV-fractie wil via een wetswijziging af van weigerambtenaar, laat hij weten.
Misschien was het toch niet zo handig om als christen op de pvv te stemmen?????
Het gaat niet zozeer om handig of niet handig. Zolang een partij niet als basis Gods Woord heeft, is het principieel onjuist.

In dit concrete geval zie ik overigens weer het gevaar dat we blij zijn als we tenminste maar een uitzonderingspositie voor "onze ambtenaren" voor elkaar kunnen krijgen. Dat is de wereld op z'n kop.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door JolandaOudshoorn »

eilander schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
telegraaf schreef:Iedere ambtenaar dient iedereen te trouwen: heteroseksueel of homoseksueel. Dat twittert Geert Wilders. De PVV-fractie wil via een wetswijziging af van weigerambtenaar, laat hij weten.
Misschien was het toch niet zo handig om als christen op de pvv te stemmen?????
Het gaat niet zozeer om handig of niet handig. Zolang een partij niet als basis Gods Woord heeft, is het principieel onjuist.
Probeer dat maar eens te vertellen aan christelijke PVV stemmers, :jongle
In dit concrete geval zie ik overigens weer het gevaar dat we blij zijn als we tenminste maar een uitzonderingspositie voor "onze ambtenaren" voor elkaar kunnen krijgen. Dat is de wereld op z'n kop.
Hier heb je gelijk in. Maar het is niet verwonderlijk, Nederland heeft immers al haar christelijke wortels afgesneden en we zijn slechts minderheid geworden die in een hoekje moeten worden weggedrukt. Pas hoorde ik dat verdrukking met uitsluiting begint.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Oud-SGP Statenlid op de lijst van PVV

Bericht door dennis »

En daar sta je dan. Op de lijst van een partij die ervoor zorgt dat gewetensbezwaarde trouwambtenaren de laan uit worden geschopt..

Hoe kun je lid van zo'n partij zijn?????
Plaats reactie