'Handige' inbrekers en andere criminelen

refo

Re: 'Handige' inbrekers en andere criminelen

Bericht door refo »

Lassie schreef:
refo schreef:We gaan maar eens pensloten aan laten brengen. Helpt misschien ook wel.
die hebben wij ook (de voordeur) maar het zijn piep dingen om open en dicht te krijgen.
Grafiet inspuiten?
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Brrr, ik hoop het nooit, maar dan ook nooit mee te maken dat ze bij m'n bed staan 's nachts!
Daarom laten wij bewust een bos sleutels in het zicht liggen, van mijn part nemen ze de auto dan maar mee.
Ik moet er echt niet aan denken dat ze aan de bedden van de kinderen staan. :barbare
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

BJD schreef:Verreweg de meeste woninginbrekers zijn 14-20 jaar (niet wetenschappelijk onderbouwd maar ervaring)
Zijn banger als degene waarbij wordt ingebroken. Zelf op heterdaad gepakt.. we wisten dat hij nog binnen moest zijn. Wij zoeken in de woning. Had hij zich verstopt. Wij duiken er boven op.. Zijknat van het angstzweet.

Lees verder ook van sleutels in de buitenkant laten zitten. Ook een aardig voorbeeld. De krantenjongen (15) ziet dat. Haalt de sleutels eruit. Neemt ze mee. Die nacht neemt hij z'n vriendje mee..gaat naar binnen.. pakt de keukenmessen en gaat naar de slaapkamer. De bewoners worden wakker en zien twee inbrekers aan hun bed staan met grote messen en vragen om de kluis. Uiteidelijk moet de man mee naar beneden om de kluis aan te wijzen. Weet daar die gozer te overmeesteren. Die gozer boven bij die vrouw raakt in paniek en gaat er vandoor. De vrouw komt beneden en pakt ook een mes en steekt die gozer zowat dood.. (Echt gebeurd!!)

Zo zie je maar.. wees alert en geen sleutels vergeten uit de deur te halen ;)
Leuk BJD.... en jij denkt dat ik vannacht nog lekker durf te slapen :cry
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

refo schreef:We gaan maar eens pensloten aan laten brengen. Helpt misschien ook wel.
Een iemand in mijn postwijk heeft een cijferslot, geen gezeur met sleutels dus, maar het zal ook wel nadelen hebben...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef:
Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Je kan ook de sleutels gewoon aan de buitenkant van je deur laten zitten... vanmiddag al de tweede keer deze maand :jongle
Ik wordt ook oud :hum
Hoe vaak ik dat wel niet zie als postbode! Ik zou soms zo naar binnen kunnen of de sleutels er uithalen en meenemen. Ik doe maar niets, maar als het vaker gebeurt is het wellicht handig om even aan te bellen...
Beide keren door de postbode aangebeld!~Hulde voor mijn postbode dus!!
Dat ga ik dan ook maar eens doen...
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

BJD schreef:Verreweg de meeste woninginbrekers zijn 14-20 jaar (niet wetenschappelijk onderbouwd maar ervaring)
Zijn banger als degene waarbij wordt ingebroken. Zelf op heterdaad gepakt.. we wisten dat hij nog binnen moest zijn. Wij zoeken in de woning. Had hij zich verstopt. Wij duiken er boven op.. Zijknat van het angstzweet.

Lees verder ook van sleutels in de buitenkant laten zitten. Ook een aardig voorbeeld. De krantenjongen (15) ziet dat. Haalt de sleutels eruit. Neemt ze mee. Die nacht neemt hij z'n vriendje mee..gaat naar binnen.. pakt de keukenmessen en gaat naar de slaapkamer. De bewoners worden wakker en zien twee inbrekers aan hun bed staan met grote messen en vragen om de kluis. Uiteidelijk moet de man mee naar beneden om de kluis aan te wijzen. Weet daar die gozer te overmeesteren. Die gozer boven bij die vrouw raakt in paniek en gaat er vandoor. De vrouw komt beneden en pakt ook een mes en steekt die gozer zowat dood.. (Echt gebeurd!!)

Zo zie je maar.. wees alert en geen sleutels vergeten uit de deur te halen ;)
Je zult ongetwijfeld veel meemaken door van die 'kleine dingen die zomaar gebeuren'(denk idd aan de sleutels laten zitten). Heftig...brr...moet er niet aan denken.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Mara

Bericht door Mara »

Een nichtje van me kreeg haar bankafschriften, was er 1200 euro in Moskou gepind :bobo
Ze is niet eens het land uitgeweest !
Dat kon ze gelukkig aantonen en het werd teruggestort.
Waarschijnlijk niet veilig gepind ergens ! Heet dat geen skimmen :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Je zou kunnen beginnen met de sleutel er altijd meteen uit te halen. Wat voor nut heeft het om hem er in te laten zitten als de deur open is?
Lourens

Bericht door Lourens »

Rijssen schreef:Van het nieuwe kabinet mag je een inbreker gewoon je winkel/huis uitmeppen.
De beste manier dus :barbare
Hebben ze in Rijssen een ander kabinet dan?

En m.b.t. postbodes of TNT-medewerkers.
Hun kleding wordt ook nogal eens gebruikt om overvallen te plegen.
Het is vertrouwd dus men doet de deur wel open.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
henriët

Bericht door henriët »

Lourens schreef:
Rijssen schreef:Van het nieuwe kabinet mag je een inbreker gewoon je winkel/huis uitmeppen.
De beste manier dus :barbare
Hebben ze in Rijssen een ander kabinet dan?

En m.b.t. postbodes of TNT-medewerkers.
Hun kleding wordt ook nogal eens gebruikt om overvallen te plegen.
Het is vertrouwd dus men doet de deur wel open.
tssss wat een linke gasten zeg
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie