De kleine lettertjes van het Evangelie

Bertiel

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Bertiel »

Ik heb je bericht gemeld, te bizar voor woorden dat je voor dit soort stennismakerij waarmee je een knecht van God bezoedeld, terugkomt om je eigen gelijk wil halen.
Ik had het antwoord gelezen en kon er niks in vinden wat tegen het woord van de Heere ingaat
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mistig

Bericht door Mistig »

GerefGemeente-lid schreef:
Ben je nou weg of blijf je actief?
(En als je dan terugkomt, doe het dan op een waardige manier.)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
MGG

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef: Ik durf te zeggen dat als er hier op het forum iemand dit antwoord had gegeven, dat zeker ook tot een ban had geleid: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... e-geloven/
zie nogal eens een Trumpiaanse stijl in de antwoorden. Mogelijk is dat een van de redenen dat mensen vaak duidelijk voor of duidelijk tegen zijn..
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bertiel schreef:Ik heb je bericht gemeld, te bizar voor woorden dat je voor dit soort stennismakerij waarmee je een knecht van God bezoedeld, terugkomt om je eigen gelijk wil halen.
Ik had het antwoord gelezen en kon er niks in vinden wat tegen het woord van de Heere ingaat
Ik vind het antwoord van ds vd Brink ook wonderlijk maar niet ergens banwaardig. Om het bericht van jouw mede-forummer openlijk te melden vind ik weer overdreven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Simon0612 schreef:
Hoopvol schreef:Het kan zijn zwakke plek zijn. Overigens is het zo dat wij niet mogen oordelen over een ander. Als iemand zegt dat hij/zij een kind van God is, is het niet de bedoeling dat wij die uitspraak langs onze meetlat leggen.
Ik oordeel hem ook niet en dat wil ik ook niet. Maar de gebruikte bewoordingen (geen idee wie het geschreven heeft), die echt niet mals zijn en gewoon niet kunnen, kunnen mijn inziens niet overeenkomen met een geestelijk leven. Dat kan gewoon niet.
Dat is ook voor mij een groot vraagteken. Ik zou niet graag altijd zijn woorden kunnen goedkeuren.
We moeten hard zijn maar dan wel met de juiste woorden, niet zo hard als een steen. Hard zijn met een hart vol liefde is beter.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

MGG schreef: Heerlijk ongenuanceerd en zonder rekening te houden met het verschil in accenten die dominees binnen deze kerken leggen. Iemand die thuis is in de (o)gg(n) kan je zo een hand vol (of beter gezegd handen vol) dominees noemen waarbij dit absoluut niet het geval is. (Overigens las ik verder en zag ik dat je er al deels op teruggekomen was.)
Ik denk dat het beeld dat er hoofdzakelijk aandacht is voor wet en evangelie vooral komt, doordat mensen wat ze gewend zijn als norm nemen. (Telt net zo goed andersom voor mensen uit de (o)gg(in) die bijvoorbeeld een dienst in een pkn bijwonen en dan het idee hebben dat er praktisch alleen oog is voor het evangelie.)
Had je mijn nuancering gelezen richting Ad ook?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

pierre27 schreef:
Louis2 schreef:@ Simon

Ik heb het artikel wel gelezen, en als relatieve buitenstaander in de Gereformeerde gezindte vind ik het gewoon onzin.
Verder zou ik iedereen oproepen om eens samen te zitten in met goede argumenten het gesprek aan te gaan.
En drie heren was misschien beter geweest dan twee heren.
De beide heren van der Tang zoeken graag de publiciteit met zaken die hen niet aanstaan.
Ik ben persoonlijk bezorgt om alle Nederlandse die Jezus nog niet kennen, dan kleine lettertjes, ellendestaat, ellendekennis, etc.
Had Jezus gehoord van ellendestaat? Zei hij tegen Lazarus: heeft u "voldoende ellendekennis"?
Nee, hij vroeg oprecht berouw; en zei: gaan heen en zondig niet meer!
Ik denk dat ik nu ga stoppen, ik ben er te boos over.
Ik vind dat je een uitermate vervelende manier van reageren hebt. Vorige week over een lezing die je bijwoonde waar genoeg over gezegd is, nu op de manier van doen betreffende de heren van de Tang. Heel goed dat je even stopt.
Ik wil het toch nog even opnemen voor Louis2. Als iedereen hier, vanwege eerdere onhandige uitlatingen, het recht om wat te vinden ontnomen zou worden, zouden er niet veel meer overblijven. Ook vind ik je laatste zin best onaardig.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 26 okt 2022, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
MGG

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
MGG schreef: Heerlijk ongenuanceerd en zonder rekening te houden met het verschil in accenten die dominees binnen deze kerken leggen. Iemand die thuis is in de (o)gg(n) kan je zo een hand vol (of beter gezegd handen vol) dominees noemen waarbij dit absoluut niet het geval is. (Overigens las ik verder en zag ik dat je er al deels op teruggekomen was.)
Ik denk dat het beeld dat er hoofdzakelijk aandacht is voor wet en evangelie vooral komt, doordat mensen wat ze gewend zijn als norm nemen. (Telt net zo goed andersom voor mensen uit de (o)gg(in) die bijvoorbeeld een dienst in een pkn bijwonen en dan het idee hebben dat er praktisch alleen oog is voor het evangelie.)
Had je mijn nuancering gelezen richting Ad ook?
Ja daarom had ik de volgende zin toegevoegd.
(Overigens las ik verder en zag ik dat je er al deels op teruggekomen was.)
Bertiel

Bericht door Bertiel »

pierre27 schreef:
Bertiel schreef:Ik heb je bericht gemeld, te bizar voor woorden dat je voor dit soort stennismakerij waarmee je een knecht van God bezoedeld, terugkomt om je eigen gelijk wil halen.
Ik vind het antwoord van ds vd Brink ook wonderlijk maar niet ergens banwaardig. Om het bericht van jouw mede-forummer openlijk te melden vind ik weer overdreven.
What you give is what you get.

Wie de schoen passe
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd

Wat bedoel je Bertiel?
DDD

Bericht door DDD »

Wat is er mis met het antwoord van dr. Van den Brink? Een volkomen juiste samenvatting, wat mij betreft.
pierre27

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door pierre27 »

HersteldHervormd schreef:
pierre27 schreef:
Louis2 schreef:@ Simon

Ik heb het artikel wel gelezen, en als relatieve buitenstaander in de Gereformeerde gezindte vind ik het gewoon onzin.
Verder zou ik iedereen oproepen om eens samen te zitten in met goede argumenten het gesprek aan te gaan.
En drie heren was misschien beter geweest dan twee heren.
De beide heren van der Tang zoeken graag de publiciteit met zaken die hen niet aanstaan.
Ik ben persoonlijk bezorgt om alle Nederlandse die Jezus nog niet kennen, dan kleine lettertjes, ellendestaat, ellendekennis, etc.
Had Jezus gehoord van ellendestaat? Zei hij tegen Lazarus: heeft u "voldoende ellendekennis"?
Nee, hij vroeg oprecht berouw; en zei: gaan heen en zondig niet meer!
Ik denk dat ik nu ga stoppen, ik ben er te boos over.
Ik vind dat je een uitermate vervelende manier van reageren hebt. Vorige week over een lezing die je bijwoonde waar genoeg over gezegd is, nu op de manier van doen betreffende de heren van de Tang. Heel goed dat je even stopt.
Ik wil het toch nog even opnemen voor Louis2. Als iedereen hier, vanwege eerdere onhandige uitlatingen, het recht om wat te vinden ontnomen zou worden, zouden er niet veel meer overblijven. Ook vind ik je laatste zin best onaardig.
Je mag het voor iedereen opnemen. Waar ik op doelde is een overeenkomst tussen beide momenten. Jammer dat je mijn laatste zin onaardig vindt, het is juist positief bedoeld.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bertiel schreef:
pierre27 schreef:
What you give is what you get.

Wie de schoen passe
Heeft GG-lid van een posting van jouw kant ook een keer een melding gemaakt?
Louis2

Bericht door Louis2 »

@ Pierre27

Je zou kunnen zeggen dat ik beide reacties uit ergernis en allicht te veel uit emotie had geschreven.
Echter ben ik echt oneens met het bekeringsschema van de dominee in kwestie, los van de vraag wat de vraag aan hem was.
Dat kan ik niet helpen, maar de organisatie is ook wat rommelig verlopen.
Ik heb het boek inmiddels uit, en dat vind ik eerlijk gezegd nogal rooms. Het legt in extreme mate de nadruk op levensheiliging.

Wat betreft de lezing van de heer van Brink erger ik mij groen aan de profileringsdrang van een groot aantal mensen, waaronder de heer in kwestie zelf.
Ik vind dat mensen dit met elkaar en met hun wijkouderling of predikant moeten bespreken. Allerhande opinieartikelen in kerkbladen en video's en weet ik niet wat allemaal, helpen mensen niet verder.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

HersteldHervormd schreef:Wat bedoel je Bertiel?
Ik denk dat gereformeerde gemeente-lid, voordat hij helaas wegging, ook nog weleens snel met zijn vingers bij de meldknop zat.
Mijn telefoon maakt er overigens telkens noodknop van..
Gesloten