Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Orchidee

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:wij eten zelden brood (dat is de moeite niet om zelf brood te bakken)
Echt niet?
Brood is juist zo gezond, en ook erg lekker :slurp
Net nog verorbert: 2 donkerbruine boterhammen met jam, en 3 vers uitgeperste sinaasappels...nou daar moet ik de morgen toch wel weer mee zien door te komen :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:Ja, maar met 3 vaks maaltijden verwacht ik geen recepten, hooguit tips welke het minst vies smaakt.
Of met gehaktstaaf of bretonse gehaktbal, waar je die het beste kunt kopen.
Wat een goed voorbeeld voor onze kinderen.
Ga naar de supermarkt en haal een doosje Knorr :ouin
Ik krijg hier pubers over de vloer, die niet weten wat :
draadjesvlees
stoofpeertjes
postelein
hutspot
en zo kan ik het rijtje nog wel aanvullen,
is !
DAT vind ik dieptriest.
Op zondag is in veel plaatsen de supermarkt van 4 tot 8 open, dan moet even de snelle hap gehaald worden.
Op maandagmorgen zijn veel vakken leeg.
DAAR gaan we naar toe !
Het eten is bijzaak, het moet er even bij, dat bespeur ik.
De huisvrouwen vroeger begonnen smorgens al met het warme eten.
En dat hoeft niet, door alle apparatuur kan dat gewoon anders, maar zijn we hier met zn allen al zo inspiratieloos over eten dat het weer die vooraf klaargemaakte hap wordt ???
Ik snap dat echt niet.
Ik sta ws net zo lang in de keuken als de gemiddeld forummer, maar ben al terughoudend geworden met plaatsen.
weet je wat het is, met dit soort afkraakpostings of beoordeelpostings ontneem je ws al veel forummers de zin om hier nog te posten ...

laat het topic voor wat het is, als het jouw niet zint, of open een topic 5-sterren-recepten (alleen voor recepten) wie weet wat je allemaal krijgt....

ik doe hier wel eens ideeën op, als ik zelf even geen inspiratie heb bijvoorbeeld, en dan is soms het woord bloemkool al voldoende om inspiratie te krijgen....

En als ik een bord bloemkool met aardappels en een snitzel nou gewoon echt héérlijk vind.... waarom zou ik dan iets anders verzinnen, als ik maar geniet, toch?

Als iedereen gewoon kookt waar hij van geniet, dan genieten we allemaal!
Zijn de tenen weer opgeborgen ? ;)
Voor de duidelijkheid: van mij mag iedereen elke avond een 3vaksmaaltijd van de Aldi halen.
Ik probeerde gewoon uit te vinden waarom jullie eten zoals jullie eten.
Dat mag ik toch wel vragen ?
Als je niet verder komt dan bloemkool en schnitzel, of gehaktstaaf, of die pizza, haal dan.... evt met recepten er af.
Wat is de zin om elkaar te vertellen dat weer die prak op tafel komt ?
En dan verzandt de discussie weer met flauwe opmerkingen :fi
ipv dat er normaal gediscussieerd wordt over het hoe en waarom van jullie maaltijden.
En dan maak ik opeens een afkraakposting en beoordeelposting (leuk woord voor scrabble trouwens)
Ik zal een voorbeeld geven hoe het bijv kan:

gekookte aardappels
snijboontjes, maar vandaag gooi ik er een (half) blikje tomatenblokjes op sap door, met een twist dus
tartaartjes, en ik bak wat uitjes mee.

Nou, dat moet toch mogelijk zijn ?
Niks 3 sterrenrestaurant, het kost geen minuut meer, hooguit het blikje opendraaien en de ui snipperen.

DAT bedoelde ik en hoeft verder niemand beledigd te zijn. (dat snap ik sowieso niet, want ik kom toch niet in je pannen spieken ?:quoi )
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Auto

Bericht door Auto »

Mensen, nu er genoeg duidelijkheid in de receptuur is gekomen, zullen we nu weer terugkeren naar de schaft? (Eventueel met een receptje?)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
MarthaMartha schreef:
Mara schreef:Ja, maar met 3 vaks maaltijden verwacht ik geen recepten, hooguit tips welke het minst vies smaakt.
Of met gehaktstaaf of bretonse gehaktbal, waar je die het beste kunt kopen.
Wat een goed voorbeeld voor onze kinderen.
Ga naar de supermarkt en haal een doosje Knorr :ouin
Ik krijg hier pubers over de vloer, die niet weten wat :
draadjesvlees
stoofpeertjes
postelein
hutspot
en zo kan ik het rijtje nog wel aanvullen,
is !
DAT vind ik dieptriest.
Op zondag is in veel plaatsen de supermarkt van 4 tot 8 open, dan moet even de snelle hap gehaald worden.
Op maandagmorgen zijn veel vakken leeg.
DAAR gaan we naar toe !
Het eten is bijzaak, het moet er even bij, dat bespeur ik.
De huisvrouwen vroeger begonnen smorgens al met het warme eten.
En dat hoeft niet, door alle apparatuur kan dat gewoon anders, maar zijn we hier met zn allen al zo inspiratieloos over eten dat het weer die vooraf klaargemaakte hap wordt ???
Ik snap dat echt niet.
Ik sta ws net zo lang in de keuken als de gemiddeld forummer, maar ben al terughoudend geworden met plaatsen.
weet je wat het is, met dit soort afkraakpostings of beoordeelpostings ontneem je ws al veel forummers de zin om hier nog te posten ...

laat het topic voor wat het is, als het jouw niet zint, of open een topic 5-sterren-recepten (alleen voor recepten) wie weet wat je allemaal krijgt....

ik doe hier wel eens ideeën op, als ik zelf even geen inspiratie heb bijvoorbeeld, en dan is soms het woord bloemkool al voldoende om inspiratie te krijgen....

En als ik een bord bloemkool met aardappels en een snitzel nou gewoon echt héérlijk vind.... waarom zou ik dan iets anders verzinnen, als ik maar geniet, toch?

Als iedereen gewoon kookt waar hij van geniet, dan genieten we allemaal!
Zijn de tenen weer opgeborgen ? ;)
Voor de duidelijkheid: van mij mag iedereen elke avond een 3vaksmaaltijd van de Aldi halen.
Ik probeerde gewoon uit te vinden waarom jullie eten zoals jullie eten.
Dat mag ik toch wel vragen ?
Als je niet verder komt dan bloemkool en schnitzel, of gehaktstaaf, of die pizza, haal dan.... evt met recepten er af.
Wat is de zin om elkaar te vertellen dat weer die prak op tafel komt ?
En dan verzandt de discussie weer met flauwe opmerkingen :fi
ipv dat er normaal gediscussieerd wordt over het hoe en waarom van jullie maaltijden.
En dan maak ik opeens een afkraakposting en beoordeelposting (leuk woord voor scrabble trouwens)
Ik zal een voorbeeld geven hoe het bijv kan:

gekookte aardappels
snijboontjes, maar vandaag gooi ik er een (half) blikje tomatenblokjes op sap door, met een twist dus
tartaartjes, en ik bak wat uitjes mee.

Nou, dat moet toch mogelijk zijn ?
Niks 3 sterrenrestaurant, het kost geen minuut meer, hooguit het blikje opendraaien en de ui snipperen.

DAT bedoelde ik en hoeft verder niemand beledigd te zijn. (dat snap ik sowieso niet, want ik kom toch niet in je pannen spieken ?:quoi )
Aha...ik vertel er nooit bij hoe ik iets klaarmaak, vind ik niet nodig...
Maar besteed heus wel aandacht aan het eten hoor :slurp ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Auto schreef:Mensen, nu er genoeg duidelijkheid in de receptuur is gekomen, zullen we nu weer terugkeren naar de schaft? (Eventueel met een receptje?)
:garde :)
Lourens

Bericht door Lourens »

Straks een snelle lunchhap op de bazar bij de kerk.
(Ik hoop dat ze weer van die lekkere slaatjes hebben. Of een gebakken visje.)

Vanavond zal het wel een broodmaaltijd worden tussen vergaderingen in.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Lassie

Bericht door Lassie »

Orchidee schreef:
Lassie schreef:wij eten zelden brood (dat is de moeite niet om zelf brood te bakken)
Echt niet?
Net nog verorbert: 2 donkerbruine boterhammen met jam, en 3 vers uitgeperste sinaasappels...nou daar moet ik de morgen toch wel weer mee zien door te komen :)
Thuis hadden we dat ook en bakte m'n vader brood, krentenbrood etc.. De geur deedt je watertanden.

Wij zijn met z'n tween. Manlief eet s'ochtends brintapap en ik eet s'ochtends cracottes of muslibollen. En heel soms s'middags brood.

Vanavond eten we een mini snitzeltje, gekookte aardappelen en groenten. Vooraf een kopje groentensoep.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Auto schreef:Mensen, nu er genoeg duidelijkheid in de receptuur is gekomen, zullen we nu weer terugkeren naar de schaft? (Eventueel met een receptje?)
Nou vertel dan eens hoe jij die maaltijd klaarmaakt ?
Doe je nootmuskaat over de bloemkool en sperzieboontjes ?
Hoe wordt de komkommer gegeten ? (met suiker en peper in de azijn ?)
Gebruik je vloeibaar braadprodukt of pakje (room)boter ?
Kijk, dan komt er een interessante discussie op gang, je leert iets van elkaar, je pikt handige lekkere tips op, DAN heeft dit topic zin.
Ik weet nog niet wat ik vanavond op tafel ga zetten.
Iemand een idee ?
Jij Orchidee ? Weet jij het al ? Verras me ;)
Mara

Bericht door Mara »

Lassie schreef:
Orchidee schreef:
Echt niet?
Thuis hadden we dat ook en bakte m'n vader brood, krentenbrood etc.. De geur deedt je watertanden.

Wij zijn met z'n tween. Manlief eet s'ochtends brintapap en ik eet s'ochtends cracottes of muslibollen. En heel soms s'middags brood.

Vanavond eten we een mini snitzeltje, gekookte aardappelen en groenten. Vooraf een kopje groentensoep.
Mijn moeder maakte vroeger broeder.
Kennen jullie dat ? In een doek, hangend in het water :quoi Ik vond het nooit zo lekker.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Echt niet?
Dat jij dat weg krijgt smorgens :oO
Ik kom niet verder dan een schaaltje yoghurt of kopje koffie met sneetje koek of eierkoek. Dan gaat het klepje echt dicht.
Lourens

Bericht door Lourens »

Heerlijk, net twee bruine bammen met hagelslag.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:
Nou vertel dan eens hoe jij die maaltijd klaarmaakt ?
Doe je nootmuskaat over de bloemkool en sperzieboontjes ?
Hoe wordt de komkommer gegeten ? (met suiker en peper in de azijn ?)
Gebruik je vloeibaar braadprodukt of pakje (room)boter ?
Kijk, dan komt er een interessante discussie op gang, je leert iets van elkaar, je pikt handige lekkere tips op, DAN heeft dit topic zin.
Ik weet nog niet wat ik vanavond op tafel ga zetten.
Iemand een idee ?
Jij Orchidee ? Weet jij het al ? Verras me ;)
:haha nee heb nog geen idee voor vanavond, maar natuurlijk doe ik nootmuskaat over de bloemkool, en dan van die lekkere kruidennootmuskaat: maggi nr:2 :slurp
En ja ik bak altijd in vloeibare becel het vlees, en in keuken becel andere zaken :langue

Afbeelding
Mara

Bericht door Mara »

Die ken ik niet !
Zit er nog wat extra's bij dan ?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:
Echt niet?
Dat jij dat weg krijgt smorgens :oO
Ik kom niet verder dan een schaaltje yoghurt of kopje koffie met sneetje koek of eierkoek. Dan gaat het klepje echt dicht.
Ik vind het ook wel een beetje veel, maar ik zal wel moeten, wil m'n maag nog en beetje vriendelijk blijven, en wil ik m'n ijzergehalte weer op peil krijgen.

ps: hij is veel lekkerder en smaakvoller, maar niet overal te koop, je moet er vaak om vragen...
Hier heeft ook maar 1 supermarkt het...
Auto

Bericht door Auto »

Lourens schreef:Heerlijk, net twee bruine bammen met hagelslag.
Jaaaaa, heerlijk .......... en een kop vers geperste jus d'orange
Gesloten