Ik snap dat wel inderdaad. Toch denk ik ook dat het alles te maken heeft met hoe gevoelig je bent voor wat je ziet. Een ieder heeft daarin zijn/haar eigen valkuilen. En het lijkt me erg nuttig die te kennen en die niet op te zoeken.HHR schreef:In sommige kringen is dat idd reden om bv niet naar strand of zwembad te gaan. En plekken te mijden waar veel bloot gezien wordt.huisman schreef:Als je niet naar het Rubenshuis kunt kun je ook niet op vakantie naar warme oorden. Hier in Toscane zie je meer bloot in de straten van de steden dan op de schilderijen van Rubens. En dan komen we nog niet eens op het strand.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 10:53 Ik kan altijd lang kijken naar schilderijen van Jeroen Bosch. Maar ook Rubens vind ik prachtig. Dat naakt valt me eigenlijk nauwelijks op.
Het lijk wettisch maar toch kan ik me er iets bij voorstellen. Orthodoxe Joden en Moslims gaan daar ook heel terughoudend mee om.
De een zal dus prima naar de Spaanse stranden kunnen, terwijl een ander dat niet kan.