De kleine lettertjes van het Evangelie

J.C. Philpot

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door J.C. Philpot »

MGG schreef:Zoektermen gebruiken als lezing dr vd Brink, evangelie met kleine letters, scrollen op refoweb etc. Weinig bijzonders, maar genoeg om heel wat voor en tegenstanders op het spoor te komen. Het viel mij nog mee dat de 'theoloog' achter het rokende vlaswiek er geen pagina's over vol geschreven heeft. Bekende sites als de Woesteweg wisten het artikel wel te vinden.
De meeste predikanten zoeken (gelukkig) minder de media op met hun polemieken als de broeders ds. Van de Brink en eerwaarde heer D.J. Kleen (De Woeste Weg), en ventileren hun mening niet op internet. Dat maakt het bereik van een google zoekopdracht beperkt als het gaat over de vraag hoe groot het aantal predikanten dat voor of tegen is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD

Bericht door DDD »

Wellicht is de auteur van de Woeste weg inmiddels van Jeruzalem afgedaald naar Gaza.
MGG

Bericht door MGG »

J.C. Philpot schreef:
MGG schreef:Zoektermen gebruiken als lezing dr vd Brink, evangelie met kleine letters, scrollen op refoweb etc. Weinig bijzonders, maar genoeg om heel wat voor en tegenstanders op het spoor te komen. Het viel mij nog mee dat de 'theoloog' achter het rokende vlaswiek er geen pagina's over vol geschreven heeft. Bekende sites als de Woesteweg wisten het artikel wel te vinden.
De meeste predikanten zoeken (gelukkig) minder de media op met hun polemieken als de broeders ds. Van de Brink en eerwaarde heer D.J. Kleen (De Woeste Weg), en ventileren hun mening niet op internet. Dat maakt het bereik van een google zoekopdracht beperkt als het gaat over de vraag hoe groot het aantal predikanten dat voor of tegen is.
Klopt helemaal. Overigens is het sowieso lastig om te bepalen hoeveel dominees voor of tegen iets zijn. De meeste verkondigen hun mening niet in een krant, kerkblad of op internet. Meer uit nieuwsgierigheid keek ik of er uberhaupt een dominee te vinden is die het standpunt van dr vd Brink steunt.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef:Wellicht is de auteur van de Woeste weg inmiddels van Jeruzalem afgedaald naar Gaza.
Dat duurt nog wel even ;). De rokende vlaswiek is na al die jaren ook nog niet uitgebrand. (Mogelijk wel uitgekookt, maar ik ken de auteur niet persoonlijk ;).
DDD

Bericht door DDD »

Ik had juist de indruk dat de auteur met vliegende vaart naar beneden racete richting Gaza. Maar het hellend vlak heeft veel gezichten.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef:Ik had juist de indruk dat de auteur met vliegende vaart naar beneden racete richting Gaza. Maar het hellend vlak heeft veel gezichten.
Mogelijk staat er vlakbij gaza helikopter die hem steeds weer terug brengt.
DDD

Bericht door DDD »

In het bijbelgedeelte zelf is sprake van een onmiddellijke verplaatsing. Maar ik denk dat ik aan inlegkunde doe om dat op deze broeder toe te passen. Vooralsnog houd ik het bij de beeldspraak dat de woeste weg de verkeerde kant op loopt en ben ik zeer te spreken over de naam van de website. Ik zou haast een nieuw domein openen en rechtstreeks doorlinken: http://www.ingaza.nl.

Maar het bedenken van de zaak is het einde van het vermaak.

Zo heb ik ook wel eens overwogen om een nieuwe website te beginnen: http://www.saamgebonden.nl. :)

Gelukkig is dat er niet van gekomen. Maar dat terzijde.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:In het bijbelgedeelte zelf is sprake van een onmiddellijke verplaatsing. Maar ik denk dat ik aan inlegkunde doe om dat op deze broeder toe te passen. Vooralsnog houd ik het bij de beeldspraak dat de woeste weg de verkeerde kant op loopt en ben ik zeer te spreken over de naam van de website. Ik zou haast een nieuw domein openen en rechtstreeks doorlinken: http://www.ingaza.nl.

Zo heb ik ook wel eens overwogen om een nieuwe website te beginnen: http://www.saamgebonden.nl. :)

Ben wel heel benieuwd wat je erop zou zetten.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef:In het bijbelgedeelte zelf is sprake van een onmiddellijke verplaatsing. Maar ik denk dat ik aan inlegkunde doe om dat op deze broeder toe te passen. Vooralsnog houd ik het bij de beeldspraak dat de woeste weg de verkeerde kant op loopt en ben ik zeer te spreken over de naam van de website. Ik zou haast een nieuw domein openen en rechtstreeks doorlinken: http://www.ingaza.nl.

Een webshop voor ingebonden producten ;)? Ik zou er niet aan beginnen. De marges bij drukkerijen zijn laag en de markt voor (boek)binders krimpt waarschijnlijk in een rap tempo.
DDD

Bericht door DDD »

Het zou een mooie naam zijn voor een blog met positief-kritische beschouwingen over artikelen in de Saambinder. Met natuurlijk een toepasselijke bijbeltekst als motto.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Het zou een mooie naam zijn voor een blog met positief-kritische beschouwingen over artikelen in de Saambinder. Met natuurlijk een toepasselijke bijbeltekst als motto.
Dan vind ik de naam toch te mooi voor een dergelijke website. Ook met een knipoog dit he;)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

MGG schreef:
J.C. Philpot schreef:
Klopt helemaal. Overigens is het sowieso lastig om te bepalen hoeveel dominees voor of tegen iets zijn. De meeste verkondigen hun mening niet in een krant, kerkblad of op internet. Meer uit nieuwsgierigheid keek ik of er uberhaupt een dominee te vinden is die het standpunt van dr vd Brink steunt.
Dhr. Kleen is best recht door zee. Alleen, wat ik wel eens stuitend vind, is zijn woeste manier van uitdrukken. Ik vindt het zelf soms veel te ver gaan. Maar laat ik er ook bij zeggen dat deze 'woesteling' wellicht meer weet dan de doorsnee refoforummer. :)
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef:Maar laat ik er ook bij zeggen dat deze 'woesteling' wellicht meer weet dan de doorsnee refoforummer. :)
Geestelijk?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke

Bericht door Valcke »

HersteldHervormd schreef:
-DIA- schreef:Maar laat ik er ook bij zeggen dat deze 'woesteling' wellicht meer weet dan de doorsnee refoforummer. :)
Geestelijk?
Zeker. Daar mogen we wel van uitgaan. Al kan ik met hem ook niet door één deur.
In de rechtszaak die gevoerd werd tegen een overvaller heeft hij overigens ook een mooi getuigenis gegeven dat ook de landelijke nieuwsmedia gehaald heeft.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Valcke schreef:
HersteldHervormd schreef:
Geestelijk?
Zeker. Daar mogen we wel van uitgaan. Al kan ik met hem ook niet door één deur.
In de rechtszaak die gevoerd werd tegen een overvaller heeft hij overigens ook een mooi getuigenis gegeven dat ook de landelijke nieuwsmedia gehaald heeft.
Qua identiteit komt hij bij mij redelijk betrouwbaar over. Hij heeft er weinig mee op om de Schrift aan te passen aan protestants Nederland anno 2022.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gesloten