Bij ons was denk ik wel een derde tot de helft weg.Henk J schreef: ↑Vandaag, 14:51 Bij jullie zoveel minder in de vakantieperiode ja? Gistermorgen was bij ons denk ik zo'n 15% minder, volgende week misschien nog iets rustiger maar driekwart bezetting hou je meestal wel. Wel is het wat lastiger om predikanten te vinden in deze tijd, zo hadden we gistermorgen een leesdienst waarin een preek werd gelezen van J. Welch, Schots predikant die leefde van 1560-1622.
Hoe was je zondag [2]?
Re: Hoe was je zondag [2]?
Bij ons werd een deel weer opgevuld door toeristen.
Vooral Atheners denk ik: zij besteedden hun tijd om wat nieuws te horen. Zouden ze er volgende week weer zijn, als het leesdiensten zijn.
Vooral Atheners denk ik: zij besteedden hun tijd om wat nieuws te horen. Zouden ze er volgende week weer zijn, als het leesdiensten zijn.
Vaak is dan minder dan de helft aanwezig. Meestal worden 2 a 3 weken gezamenlijke diensten gehouden. Daarna is het merendeel van de mensen weer thuis en zijn de diensten weer apart.Henk J schreef: ↑Vandaag, 14:51 Bij jullie zoveel minder in de vakantieperiode ja? Gistermorgen was bij ons denk ik zo'n 15% minder, volgende week misschien nog iets rustiger maar driekwart bezetting hou je meestal wel. Wel is het wat lastiger om predikanten te vinden in deze tijd, zo hadden we gistermorgen een leesdienst waarin een preek werd gelezen van J. Welch, Schots predikant die leefde van 1560-1622.
Hier alleen in de avond gezamenlijke diensten.merel schreef: ↑Vandaag, 15:27Vaak is dan minder dan de helft aanwezig. Meestal worden 2 a 3 weken gezamenlijke diensten gehouden. Daarna is het merendeel van de mensen weer thuis en zijn de diensten weer apart.Henk J schreef: ↑Vandaag, 14:51 Bij jullie zoveel minder in de vakantieperiode ja? Gistermorgen was bij ons denk ik zo'n 15% minder, volgende week misschien nog iets rustiger maar driekwart bezetting hou je meestal wel. Wel is het wat lastiger om predikanten te vinden in deze tijd, zo hadden we gistermorgen een leesdienst waarin een preek werd gelezen van J. Welch, Schots predikant die leefde van 1560-1622.
We hadden in Bramberg gisteren twee goedbezochte diensten in de plaatselijke biertent. Geen ds., dus twee leesdiensten. Twee goedgekozen preken ('s morgens 'Het schip in de storm' over Mattheus 14 : 22-36 van ds. H.J. Agteresch en 'smiddags 'Sterren en onpeilbare diepten' over psalm 8 van ds. Neele) en goede voorlezer gaven een goede zondag. In de avond nog een bijbelstudie met de jeugd, gevolgd door wat zingen en er is weer genoeg te overdenken om de week weer in te gaan.
Heel benieuwd naar welke preek... van deze ds lazen wij een tijd geleden ook een zeer innemende preek.Henk J schreef: ↑Vandaag, 14:51 Bij jullie zoveel minder in de vakantieperiode ja? Gistermorgen was bij ons denk ik zo'n 15% minder, volgende week misschien nog iets rustiger maar driekwart bezetting hou je meestal wel. Wel is het wat lastiger om predikanten te vinden in deze tijd, zo hadden we gistermorgen een leesdienst waarin een preek werd gelezen van J. Welch, Schots predikant die leefde van 1560-1622.
- Johann Gottfried Walther
Ik denk dat het de 2de preek uit dit boekje is:
https://www.gebrkoster.nl/liefde-van-christus
Ik ga de preek zo lezen, ik heb het boekje.
De eerste preek gaat over hetzelfde onderwerp maar heeft een andere titel.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Dat was bij ons toen idd de tekst: openbaring 20:11.Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 20:18 Ik denk dat het de 2de preek uit dit boekje is:
-
Henk J
Het was de eerste preek uit het boekje, inderdaad uit Openbaring 20:11 en 12. Hier ook na te luisteren https://www.hhg-harskamp.nl/kerkenraad/ ... -juli-2026
De preek begint op minuut 21:00
De preek begint op minuut 21:00