Ik stel alleen iets vast. Zo moeilijk is dat niet.Bezorgd schreef:Jij hebt ook werkelijk overal kritiek op he?Jantje schreef:Niet echt interkerkelijk, zo te zien. Maar dat ligt vermoedelijk aan de liedkeuze.Bezorgd schreef:Mooi. Barneveld zingt: https://youtu.be/1wzQ0bZ547U
Maatregelen kerk ivm coronavirus
-
- Verbannen
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Ik denk het wel aangezien Barneveld nogal wat hervormde kerken heeft in verschillende liggingen.Jantje schreef:Niet echt interkerkelijk, zo te zien. Maar dat ligt vermoedelijk aan de liedkeuze.Bezorgd schreef:Mooi. Barneveld zingt: https://youtu.be/1wzQ0bZ547U
-
- Verbannen
Vergeleken bij de (Oud) Ger. Gem (in Ned.) stellen die verschillen niet zoveel voor. Vandaar ook mijn opmerking. Ze hadden beter voor een lied kunnen kiezen wat de gehele Barneveldse kerkelijke denominaties verbindt.ejvl schreef:Ik denk het wel aangezien Barneveld nogal wat hervormde kerken heeft in verschillende liggingen.Jantje schreef:Niet echt interkerkelijk, zo te zien. Maar dat ligt vermoedelijk aan de liedkeuze.Bezorgd schreef:Mooi. Barneveld zingt: https://youtu.be/1wzQ0bZ547U
Ik zou zo enkele liederen kunnen noemen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: RE: Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
De liedkeuze lijkt mij geen probleem, die is vrij breed gedragen in alle kerken. De muziekbegelijding zou wel een probleem kunnen zijn, voornamelijk het drumstel.Jantje schreef: Vergeleken bij de (Oud) Ger. Gem (in Ned.) stellen die verschillen niet zoveel voor. Vandaar ook mijn opmerking. Ze hadden beter voor een lied kunnen kiezen wat de gehele Barneveldse kerkelijke denominaties verbindt.
Jij begint met de opmerking dat het niet echt interkerkelijk is. Verder heeft niemand beweert dat dat wel de bedoeling zou zijn. Het is waarschijnlijk niet voor niets een filmpje dat geplaatst is door ´Hervormd Barneveld´.Jantje schreef:Vergeleken bij de (Oud) Ger. Gem (in Ned.) stellen die verschillen niet zoveel voor. Vandaar ook mijn opmerking. Ze hadden beter voor een lied kunnen kiezen wat de gehele Barneveldse kerkelijke denominaties verbindt.ejvl schreef:Ik denk het wel aangezien Barneveld nogal wat hervormde kerken heeft in verschillende liggingen.Jantje schreef:Niet echt interkerkelijk, zo te zien. Maar dat ligt vermoedelijk aan de liedkeuze.Bezorgd schreef:Mooi. Barneveld zingt: https://youtu.be/1wzQ0bZ547U
-
- Verbannen
Het lied is helemaal niet breed gedragen. Geenszins zelfs.ejvl schreef:De liedkeuze lijkt mij geen probleem, die is vrij breed gedragen in alle kerken. De muziekbegelijding zou wel een probleem kunnen zijn, voornamelijk het drumstel.Jantje schreef: Vergeleken bij de (Oud) Ger. Gem (in Ned.) stellen die verschillen niet zoveel voor. Vandaar ook mijn opmerking. Ze hadden beter voor een lied kunnen kiezen wat de gehele Barneveldse kerkelijke denominaties verbindt.
@Nathanaël,
Dan is het dus niet 'Barneveld zingt', zoals @Bezorgd schreef, maar 'Hervormd Barneveld zingt'. Dat is een wezenlijk verschil...!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat is niet wezenlijk.
-
Eens als de bazuinen klinken bijvJantje schreef:Vergeleken bij de (Oud) Ger. Gem (in Ned.) stellen die verschillen niet zoveel voor. Vandaar ook mijn opmerking. Ze hadden beter voor een lied kunnen kiezen wat de gehele Barneveldse kerkelijke denominaties verbindt.ejvl schreef:Ik denk het wel aangezien Barneveld nogal wat hervormde kerken heeft in verschillende liggingen.Jantje schreef:Niet echt interkerkelijk, zo te zien. Maar dat ligt vermoedelijk aan de liedkeuze.Bezorgd schreef:Mooi. Barneveld zingt: https://youtu.be/1wzQ0bZ547U
Bij ´Nederland zingt´ is er toch ook geen sprake van dat heel Nederland zingt?Jantje schreef:Het lied is helemaal niet breed gedragen. Geenszins zelfs.ejvl schreef:De liedkeuze lijkt mij geen probleem, die is vrij breed gedragen in alle kerken. De muziekbegelijding zou wel een probleem kunnen zijn, voornamelijk het drumstel.Jantje schreef: Vergeleken bij de (Oud) Ger. Gem (in Ned.) stellen die verschillen niet zoveel voor. Vandaar ook mijn opmerking. Ze hadden beter voor een lied kunnen kiezen wat de gehele Barneveldse kerkelijke denominaties verbindt.
@Nathanaël,
Dan is het dus niet 'Barneveld zingt', zoals @Bezorgd schreef, maar 'Hervormd Barneveld zingt'. Dat is een wezenlijk verschil...!
Laat ik daar nu vlak in de buurt wonen en ook opgegroeid zijn binnen de OGG en GG en vertellen dat het wel breed gedragen is.Jantje schreef:Het lied is helemaal niet breed gedragen. Geenszins zelfs.ejvl schreef:De liedkeuze lijkt mij geen probleem, die is vrij breed gedragen in alle kerken. De muziekbegelijding zou wel een probleem kunnen zijn, voornamelijk het drumstel.Jantje schreef: Vergeleken bij de (Oud) Ger. Gem (in Ned.) stellen die verschillen niet zoveel voor. Vandaar ook mijn opmerking. Ze hadden beter voor een lied kunnen kiezen wat de gehele Barneveldse kerkelijke denominaties verbindt.
Ik heb het lied Samen in de Naam van Jezus al geleerd op de ref. bassischool die geleid werd door een kerkenraadsbestuur van GG en OGG.
Erskinees schreef:Ik heb het lied Samen in de Naam van Jezus al geleerd op de ref. bassischool die geleid werd door een kerkenraadsbestuur van GG en OGG.
Tuurlijk , heel refo NL zingt dat lied. Behalve dus in een gemeente in Zeeland.
Maar Jantje zal wel geschrokken zijn van de gitaar.
Daarom vindt Jantje dit mooier:Jantje schreef:Vergeleken bij de (Oud) Ger. Gem (in Ned.) stellen die verschillen niet zoveel voor. Vandaar ook mijn opmerking. Ze hadden beter voor een lied kunnen kiezen wat de gehele Barneveldse kerkelijke denominaties verbindt.ejvl schreef:Ik denk het wel aangezien Barneveld nogal wat hervormde kerken heeft in verschillende liggingen.Jantje schreef:Niet echt interkerkelijk, zo te zien. Maar dat ligt vermoedelijk aan de liedkeuze.Bezorgd schreef:Mooi. Barneveld zingt: https://youtu.be/1wzQ0bZ547U
https://www.youtube.com/watch?v=HEqe9KUPKK0
Hier doen zelfs leden van de (O)GGiN aan mee.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
Er mag best een gitaar bij hoor. Maar ik kan niet mee met de inhoud van dit lied.Bezorgd schreef:Erskinees schreef:Ik heb het lied Samen in de Naam van Jezus al geleerd op de ref. bassischool die geleid werd door een kerkenraadsbestuur van GG en OGG.
Tuurlijk , heel refo NL zingt dat lied. Behalve dus in een gemeente in Zeeland.
Maar Jantje zal wel geschrokken zijn van de gitaar.
@Mistig, neen, geenszins. Dit lied lijkt me meer breed gedragen: https://www.youtube.com/watch?v=oPI1Ng51--4
En daar mag dan eventueel best een gitarist(e) bij. Geen enkel probleem.
Laatst gewijzigd door Jantje op 11 jun 2020, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje