Vakantie
Re: Vakantie
Aangekomen in Toscane. 
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik durf het niet te zeggen maar ik ben zojuist nog langs die camping gereden. Ik ga eens kijken!Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 18:51Jaren geleden zijn we wel eens bij een dienst geweest die zondags gehouden werd op de (volstrekt seculiere) camping El Delfin Verde. Bestaan die diensten nog?Bourdon16 schreef:Wij zitten nu aan de Costa Brava.
Morgen hoop ik ergens in een kerk(je) een poosje rustig te kunnen bidden en bijbellezen maar een dienst zullen we niet bezoeken. En verder gewoon rustig aan op de camping en misschien nog iets via YouTube kijken of luisteren.
Ik neem ook altijd wat bladmuziek mee in de hoop ergens wat te kunnen spelen. Soms lukt dat.
Edit: Ze hebben twee campings zie ik nu, waar wij in de buurt zitten worden geen diensten gehouden.
Vorige week zaten we op een ‘seculiere’ camping.Robbie schreef: ↑Gisteren, 17:21 @Zeeuw, om je vraag te beantwoorden: mij ga je er niet tegenkomen, want ik sta op een camping ergens in Zweden.
Een camping met veel Zweden, wat Noren en Duitsers en wat verdwaalde Zwitsers en een Belg. Prachtige natuur in dit gebied. Morgen geen ingevlogen Refo-dominee, zelfs geen plaatselijke dienst zoals vorige week op een andere Zweedse camping. Wel prima wifi, we vinden dus wel wat.
Nu een vraag aan u, @Zeeuw, en niet bedoeld om te blamen, maar uit oprechte interesse. U kiest voor een vakantie in eigen sfeer. Wat zijn voor u de argumenten om voor een vakantie in eigen sfeer te kiezen? Persoonlijk ben ik heel blij om even een paar weken uit die eigen sfeer weg te zijn. Even geen onuitgesproken, beklemmende verwachtingen. Even geen kerkelijke perikelen en zoektochten. Nee: niet de gelegenheid aangrijpen om werelds de tijd door te kunnen brengen, wel om ook met elkaar Kolossensen te lezen en dat te overdenken. En te reflecteren op wat het leven van een Christen is / zou moeten zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hier komen we familie tegen. En zoals altijd ook een paar oude bekenden. Breed christelijke afkomst. Fijn ook voor de kinderen. Fijn voor onszelf qua diepere gesprekken, zondagse dienst, met anderen zingen etc.
Als je je eigen sfeer ervaart zoals je beschrijft is het tijd een andere plek te zoeken qua ‘sfeer’/kerk etc denk ik.
Tussen Lucca en Florence.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.