En een voortreffelijke speelman. Aanbevolen dus!Konijntje schreef: ↑06 sep 2024, 19:52Ik ben ook benieuwd en ik wil er ook een keer naar toe gaan. Mijnsherenland heeft overigens een mooi orgel. Fraaie dorpskerk ook.Bourdon16 schreef: ↑06 sep 2024, 19:09 Voorproefje van de volgende Samen zingen in lijn met Calvijn.
https://youtu.be/fReYDu3xlGE?si=fN7uh06iRs8WN2cc
Ik zou graag eens naar zo'n avond gaan. Zijn er weleens forummers geweest?
Welke muziek beluister je nu?
Re: Welke muziek beluister je nu?
~~Soli Deo Gloria~~
-
- Verbannen
Een wijze man in mijn omgeving placht bij dit orgelspel in onvervalst Zeeuws te zeggen: 'Alsof 'r een katte over 't urgel loopt.'Hendrikus schreef: ↑06 sep 2024, 22:28En een voortreffelijke speelman. Aanbevolen dus!Konijntje schreef: ↑06 sep 2024, 19:52Ik ben ook benieuwd en ik wil er ook een keer naar toe gaan. Mijnsherenland heeft overigens een mooi orgel. Fraaie dorpskerk ook.Bourdon16 schreef: ↑06 sep 2024, 19:09 Voorproefje van de volgende Samen zingen in lijn met Calvijn.
Die was dan aardig van de wijsGerefGemeente-lid schreef: ↑06 sep 2024, 22:37Een wijze man in mijn omgeving placht bij dit orgelspel in onvervalst Zeeuws te zeggen: 'Alsof 'r een katte over 't urgel loopt.'Hendrikus schreef: ↑06 sep 2024, 22:28En een voortreffelijke speelman. Aanbevolen dus!Konijntje schreef: ↑06 sep 2024, 19:52Ik ben ook benieuwd en ik wil er ook een keer naar toe gaan. Mijnsherenland heeft overigens een mooi orgel. Fraaie dorpskerk ook.Bourdon16 schreef: ↑06 sep 2024, 19:09 Voorproefje van de volgende Samen zingen in lijn met Calvijn.

~~Soli Deo Gloria~~
-
- Verbannen
Hendrikus schreef: ↑06 sep 2024, 23:09Die was dan aardig van de wijsGerefGemeente-lid schreef: ↑06 sep 2024, 22:37Een wijze man in mijn omgeving placht bij dit orgelspel in onvervalst Zeeuws te zeggen: 'Alsof 'r een katte over 't urgel loopt.'![]()

Het staat genoteerd in mijn agenda als optie. Dus we kunnen tegen die tijd wel proberen te carpoolen.Maanenschijn schreef: ↑06 sep 2024, 19:19Stevig orgel, mooie trompet!Bourdon16 schreef:Voorproefje van de volgende Samen zingen in lijn met Calvijn.
Ik ben vroeger ooit bij Geert Bierling geweest die twee samenzang cd's heeft gemaakt. En in het project van Gerben Mourik ben ik in Tholen mee wezen zingen toen Eric Quist achter het orgel zat. Overigens ging het dan om een selectie van verzen per psalm, soms wat meer en soms wat minder. En ik luister dat soort cd's graag.
Vandaag Christiaan Ingelse horen spelen / begeleiden, fijne begeleiding
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik lig de afgelopen dagen ziek op bed en luister de samenzang in de Sint-Janskerk in Gouda. Gerben Budding vind ik een inspirerende organist.
Wat me opvalt, dat orgel en slagwerk heel mooi samengaan, bijvoorbeeld bij psalm 81, 4 OB.
(dienst 25 augustus 2024). "Zingt een psalm, en geeft trommels aan de reien".
Erg mooi gedaan.
Wel lastig dat je steeds een aparte weekbrief moet hebben om mee te kunnen zingen, voor zover je de liederen niet zelf kent, althans.
Wat me opvalt, dat orgel en slagwerk heel mooi samengaan, bijvoorbeeld bij psalm 81, 4 OB.
Erg mooi gedaan.
Wel lastig dat je steeds een aparte weekbrief moet hebben om mee te kunnen zingen, voor zover je de liederen niet zelf kent, althans.
Uitvoeringen van psalmen van De Nieuwe Psalmberijming van Arie Maasland. Zingt hij die zelf? Ik vind de teksten prachtig, de solozanguitvoering een heel goed idee (volgens mij is solozang beter te verstaan dan gemeente- of koorzang, en het is zang zonder gedoe of show), maar word wat nerveus van die zeer nadrukkelijke articulatie van de zanger.
Met je psalmboek, Weerklank en het Liedboek van "73 kom je een heel eind, toch?
~~Soli Deo Gloria~~
Hier zingen ze nog altijd 'het rrrrrrolllllen van de donderrrrr' omdat ze Arie dat een keer hebben horen zingen. Is echt al wel een jaar of 18 geleden.Zita schreef:Uitvoeringen van psalmen van De Nieuwe Psalmberijming van Arie Maasland. Zingt hij die zelf? Ik vind de teksten prachtig, de solozanguitvoering een heel goed idee (volgens mij is solozang beter te verstaan dan gemeente- of koorzang, en het is zang zonder gedoe of show), maar word wat nerveus van die zeer nadrukkelijke articulatie van de zanger.
Op zich wel, maar de aankondigingen zijn maar heel beperkt, dus je moet wel weten waar je moet zijn.
Ik vind die articulatie juist heel mooi. Zo zie je maar.Zita schreef: ↑10 sep 2024, 20:53 Uitvoeringen van psalmen van De Nieuwe Psalmberijming van Arie Maasland. Zingt hij die zelf? Ik vind de teksten prachtig, de solozanguitvoering een heel goed idee (volgens mij is solozang beter te verstaan dan gemeente- of koorzang, en het is zang zonder gedoe of show), maar word wat nerveus van die zeer nadrukkelijke articulatie van de zanger.
Heb je psalm 22 samenzang van hem beluisterd op YouTube? Ik vind het fantastisch mooi.DDD schreef:Ik lig de afgelopen dagen ziek op bed en luister de samenzang in de Sint-Janskerk in Gouda. Gerben Budding vind ik een inspirerende organist.
Erg mooi gedaan.
Ik vind de begeleiding van enkele toporganisten soms wat saai, dat is uiteraard een mening maar Budding doet dat mijns inziens erg goed.