lastige jongens die niet luisterenJongere schreef:Bekend probleem...freek schreef:Dat heeft m'n moeder ook al een paar keer gezegd...Ander schreef:Ga dan ook eens naar de kapper...freek schreef:
Merkwaardig hoor. Ik hoef toch niet alle dominees uit het verleden uit m'n hoofd te kunnen, inclusief de wijze waarop ze tot bekering zijn gekomen? Ik heb al genoeg aan m'n hoofd hangen.
Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Belijdenisdienst over 1 Timotheüs 6:12 ‘Strijd de goede strijd van het geloof. Grijp naar het eeuwige leven, waartoe u ook geroepen bent en de goede belijdenis afgelegd hebt voor vele getuigen.’
Mooie dienst, waarin ook een van onze kinderen belijdenis mocht doen.
Zulke diensten trekken altijd ook vrienden en bekenden van de belijdeniscatechisanten, zodat er gasten zijn met de meest uiteenlopende achtergronden, van onkerkelijk en evangelisch tot GerGem (al dan niet in Ned). Heel knap hoe onze dominee daar rekening mee hield en ook voor elk van die categorieën een woord had.
Triest als er dan achter je mensen zitten waarvan kleding en grote hoeden de afkomst wel duidelijk maken, die voor en tijdens de dienst voortdurend luid fluisterend hun commentaar uiten op werkelijk alles waar je maar commentaar op kunt hebben. Precies zoals we dat hier op het forum ook wel eens meemaken. Iedereen in de omgeving kon meegenieten van hun op- en aanmerkingen. Blijf dan thuis, denk ik dan, of bewaar je commentaar voor bij de koffie...
Mooie dienst, waarin ook een van onze kinderen belijdenis mocht doen.
Zulke diensten trekken altijd ook vrienden en bekenden van de belijdeniscatechisanten, zodat er gasten zijn met de meest uiteenlopende achtergronden, van onkerkelijk en evangelisch tot GerGem (al dan niet in Ned). Heel knap hoe onze dominee daar rekening mee hield en ook voor elk van die categorieën een woord had.
Triest als er dan achter je mensen zitten waarvan kleding en grote hoeden de afkomst wel duidelijk maken, die voor en tijdens de dienst voortdurend luid fluisterend hun commentaar uiten op werkelijk alles waar je maar commentaar op kunt hebben. Precies zoals we dat hier op het forum ook wel eens meemaken. Iedereen in de omgeving kon meegenieten van hun op- en aanmerkingen. Blijf dan thuis, denk ik dan, of bewaar je commentaar voor bij de koffie...
~~Soli Deo Gloria~~
Of bewaar het voor in je gebed. En als het daar eigenlijk niet kan, dan kan het bij de koffie ook niet... (en op RF ook niet).Hendrikus schreef:Blijf dan thuis, denk ik dan, of bewaar je commentaar voor bij de koffie...
Ook een spiegel voor mezelf.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
of ga in gesprek met de dominee als het commentaar tenminste over de preek ging.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Commentaar geven als je ergens te gast bent, is nooit goed. Al was het alleen maar uit fatsoen.
Hooguit door kinderen, die kunnen in hun eenvoud nog wel eens iets zeggen.
Hooguit door kinderen, die kunnen in hun eenvoud nog wel eens iets zeggen.
Roept dit herkenning op, Albion?albion schreef:lastige jongens die niet luisterenJongere schreef:Bekend probleem...freek schreef:Dat heeft m'n moeder ook al een paar keer gezegd...Ander schreef:Ga dan ook eens naar de kapper...
Volwassen jongens die hun eigen keuzes maken.
Ochtend:
Joh. 19:25-27:
En bij het kruis van Jezus stonden Zijn moeder en Zijner moeders zuster, Maria, de vrouw van Klopas, en Maria Magdalena.
Jezus nu, ziende Zijn moeder, en den discipel, dien Hij liefhad, daarbij staande, zeide tot Zijn moeder: Vrouw, zie, uw zoon.
Daarna zeide Hij tot den discipel: Zie, uw moeder. En van die ure aan nam haar de discipel in zijn huis.
Middag:
Studentendienst met als thema: Geloof en nadenken?
Joh. 19:25-27:
En bij het kruis van Jezus stonden Zijn moeder en Zijner moeders zuster, Maria, de vrouw van Klopas, en Maria Magdalena.
Jezus nu, ziende Zijn moeder, en den discipel, dien Hij liefhad, daarbij staande, zeide tot Zijn moeder: Vrouw, zie, uw zoon.
Daarna zeide Hij tot den discipel: Zie, uw moeder. En van die ure aan nam haar de discipel in zijn huis.
Middag:
Studentendienst met als thema: Geloof en nadenken?
en daar moeten moeders erg aan wennenJongere schreef:Volwassen jongens die hun eigen keuzes maken.

- Johann Gottfried Walther
Het Woord Gods voor vandaag was: uit Mattheus 27 vers 45;
Over de eeuwige 3 uur durende, helse Godverlatenheid van Christus.
Ongekend, onbepreekbaar, en onbeschrijvelijk diep is dat geweest!
Over de eeuwige 3 uur durende, helse Godverlatenheid van Christus.
Ongekend, onbepreekbaar, en onbeschrijvelijk diep is dat geweest!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik heb een prima antwoord teruggekregenLassie schreef:freek schreef:Hey Lassie,Lassie schreef:Het was niet echt een preek. Maar het thema was: Terug naar je Maker.
We hadden twee kleine kinderen die gedoopt en opgedragen werden.
wil je dit misschien toelichten? Gedoopt en opgedragen? Meestal gebeurd toch één van beide?
Groeten, Freek
Dit heb ik vorige keer ook al een keer uitgelegd. Dus misschien zou je dit kunnen opzoeken?
En als je echt wil weten waarom? kun je onze predikant mailen voor het antwoord. Die kan het op een hele mooie manier uit leggen (als je het maildres wil hebben mag je me pb-en).

wat mooi....
(fijn dat hij daar tijd voor maakte, hij is sinds een paar maanden ziek).

Dat is mooi inderdaad.freek schreef:Ik heb een prima antwoord teruggekregenLassie schreef:freek schreef:Hey Lassie,Lassie schreef:Het was niet echt een preek. Maar het thema was: Terug naar je Maker.
We hadden twee kleine kinderen die gedoopt en opgedragen werden.
wil je dit misschien toelichten? Gedoopt en opgedragen? Meestal gebeurd toch één van beide?
Groeten, Freek
Dit heb ik vorige keer ook al een keer uitgelegd. Dus misschien zou je dit kunnen opzoeken?
En als je echt wil weten waarom? kun je onze predikant mailen voor het antwoord. Die kan het op een hele mooie manier uit leggen (als je het maildres wil hebben mag je me pb-en).
Kan je dat antwoord hier niet posten, Freek? Mogelijk in een ander topic.
wat een nieuwsgierigheid allemaal... 

- Wilma van den Berg
's Morgens HC zondag 6 en 's avonds 1 Samuel: van de Heere gebeden.
Bijzondere preken met diepe lijnen en gedachten
Bijzondere preken met diepe lijnen en gedachten
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!