Ja., maar (in het komen tot Christus)

geledu

Re: Ja, maar

Bericht door geledu »

AlgeheleOvergave schreef:Ik ben de schrijver van het boekje Ja, maar. Ik ben een simpel mens, maar ik heb veel gebruik gemaakt van oudvaders en enkele nieuwvaders (zoals Spurgeon).

Het is nu dus opnieuw herschreven. Taalkundig en inhoudelijk. De versie op internet is dus niet de meest recente. Misshcien komt de nieuwe versie wel weer eens op internet. Nu nog even niet.

De nieuwe versie vind ik zelf stukken beter..

Nogmaals: eerst maar eens aanschaffen (maar 2 euro) en dan verder discussieren.

Gr.
Peter
Uitgaande van de goede bedoelingen van de schrijver toch een vraag :

Wat is de reden dat deze uitgave niet op internet wordt gepubliceerd ?

Aangezien je waarschijnlijk een SRA insider ben nog een vraag :
Is het misschien mogelijk om in het vervolg de lezingen op de site te zetten zodat het voor anderen ook (kosteloos) na te beluisteren is ?
Unionist

Bericht door Unionist »

Erasmiaan schreef:
helma schreef:
Zoals een Amerikaanse predikant eens zei: -die overigens nu naar Nederland komt- doorvloeien is uit de liefde er iets bij nemen wat God niet gegeven heeft.
dus van dit 'doorvloeien' wordt in Gods Woord niet gesproken?

(ik haal het maar even naar boven, want ik wil er graag een antwoord op)
Neen. Het is eerder een veel gebezigde term zonder grondslag in de Bijbel. Op de klank afgaand weet iedereen wat er mee bedoelt wordt.

Zoals bijvoorbeeld ook wel eens wordt gezegd: Ik hoop dat hij de "tale kanaäns" ooit nog gaat spreken. Men bedoelt dat men hoopt dat de betreffende persoon wedergeboren wordt en andere uitgangen krijgt.
Wel verwarrend, als er termen die in de Bijbel staan ook gebruikt woreen met een totaal andere betekenis. Dan moet je altijd maar weten wat er bedoeld wordt.

Zo heb ik eens iemand ontmoet die de begrippen "bekeerd" en "onbekeerd" consequent andersom gebruikte. "Er zijn genoeg bekeerde mensen, maar mocht je nog maar eens onbekeerd worden". Ik vond dat maar lastig. Stel je voor dat ik mijn vrouw als toppunt van compliment vertelde dat het eten niet te pruimen was?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

geledu schreef:(...) zodat het voor anderen ook (kosteloos) na te beluisteren is ?
Een echte Nederlander! Luisterie, luisterie, nie koopie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wel een goede vraag trouwens, daar ben ik ook in geinteresseerd (kosteloos uiteraard)...
Unionist

Bericht door Unionist »

Tenslotte zijn de lezingen van jijdar.nl ook gratis te beluisteren. En toen er in Barneveld jongerenavonden gehouden werden, stonden de lezingen ook gratis op 't web.

Maar goed, de SRA moet ook ergens zijn inkomsten vandaan halen.
geledu

Bericht door geledu »

J.C. Philpot schreef:
geledu schreef:(...) zodat het voor anderen ook (kosteloos) na te beluisteren is ?
Een echte Nederlander! Luisterie, luisterie, nie koopie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wel een goede vraag trouwens, daar ben ik ook in geinteresseerd (kosteloos uiteraard)...

Het gaat in de eerste plaats niet om het geld, maar als de boodschap het waard is om gehoord te worden en je hebt zo'n mooie SRA site , zet dan de lezingen online.
Kom je geld te kort dan doe je gewoon een oproep voor een vrijwillige bijdrage. Bij prekenweb was het probleem toen ook zo opgelost.

Het online zetten van dit soort avonden geldt ook voor de SRB trouwens, hoewel er misschien daar sprekers voorgaan die daar niet om staan te springen*. Maar dan kan je altijd nog selectief avonden op je site zetten.
*(misschien is dat (hopelijk) na september ook wel een afgesloten discussie !?!) :wink:

Dus mocht het bestuur van de SRB meelezen : graag lezingen online !!
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

geledu schreef:Het gaat in de eerste plaats niet om het geld, maar als de boodschap het waard is om gehoord te worden en je hebt zo'n mooie SRA site , zet dan de lezingen online.
Kom je geld te kort dan doe je gewoon een oproep voor een vrijwillige bijdrage. Bij prekenweb was het probleem toen ook zo opgelost.
Beste Geledu,
Ik ben het helemaal met je eens!
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 03 mar 2007, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
geledu

Bericht door geledu »

J.C. Philpot schreef:
geledu schreef:Het gaat in de eerste plaats niet om het geld, maar als de boodschap het waard is om gehoord te worden en je hebt zo'n mooie SRA site , zet dan de lezingen online.
Beste Geledu,
Ik ben het helemaal met je eens!
Fijn Philpot :wink:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Zo heb ik eens iemand ontmoet die de begrippen "bekeerd" en "onbekeerd" consequent andersom gebruikte. "Er zijn genoeg bekeerde mensen, maar mocht je nog maar eens onbekeerd worden". Ik vond dat maar lastig. Stel je voor dat ik mijn vrouw als toppunt van compliment vertelde dat het eten niet te pruimen was?
De vergelijking met mevrouw Unionists ongetwijfeld excellente kookkunst gaat niet helemaal op. Tenzij het bedoeld is als aansporing om ze nog beter te laten performen.

Want wat die persoon in kwestie bedoelt, is dat er wel veel rechtvaardigen maar slechts weinig zondaars zijn; veel gearriveerde christenen en weinig missende zondaars.
Vermoedelijk betrof het een dominee: aan een onbekeerd mens heeft hij nog werk, aan een bekeerde niet (meer). Predikanten worden niet gezonden om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering!

Ik dacht dat Wulfert Floor het was, die zei: "Ik ben niet bekeerd, ik wordt bekeerd.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik snap wel wat er bedoeld wordt als het eens eenmalig gebruikt wordt. Maar om dan de rest van je leven consequent de begrippen om te draaien, gaat toch wat ver.

De oude dominee (G.H.) van Kooten zei ook eens: "bekeerd" als voltooid deelwoord bestaat eigenlijk niet.
Marnix

Bericht door Marnix »

geledu schreef:
J.C. Philpot schreef:

Het gaat in de eerste plaats niet om het geld, maar als de boodschap het waard is om gehoord te worden en je hebt zo'n mooie SRA site , zet dan de lezingen online.

Het online zetten van dit soort avonden geldt ook voor de SRB trouwens, hoewel er misschien daar sprekers voorgaan die daar niet om staan te springen*. Maar dan kan je altijd nog selectief avonden op je site zetten.
*(misschien is dat (hopelijk) na september ook wel een afgesloten discussie !?!) :wink:

Het probleem is dat jongeren nou ook weer niet heel veel geld te besteden hebben. Jeugdkerken hebben het daarom bijvoorbeeld ook financlieel moeiijk. Wijzen op Prekenweb die een veel bredere doelgroep heeft die ook makkelijker wat geld kunnen missen (en bovendien veel minder andere activiteiten die ook veel geld kosten, hebben) is niet realistisch.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
memento

Bericht door memento »

Marnix schreef:
geledu schreef:
J.C. Philpot schreef:

Het probleem is dat jongeren nou ook weer niet heel veel geld te besteden hebben. Jeugdkerken hebben het daarom bijvoorbeeld ook financlieel moeiijk. Wijzen op Prekenweb die een veel bredere doelgroep heeft die ook makkelijker wat geld kunnen missen (en bovendien veel minder andere activiteiten die ook veel geld kosten, hebben) is niet realistisch.
De kosten of moeiten zullen het niet zijn, die zijn erg gering (lees: minder dan 200 EUR/jaar), en echt moeilijk is het technisch gezien ook niet. En als ze niet weten hoe ze het aan moeten pakken: Ik ben bereid gratis consult te geven :)
Unionist

Bericht door Unionist »

Als je nu de avonden van jijdaar neemt, die verkopen dubbelcd's voor één euro, geven drinken enzo gratis en verder komt het van collectes en giften. De lezingen komen ook gratis op de site, maar toch koopt iedereen cd's voor vrienden, bekenden en collega's.

Blijkbaar kán het dus wel. Ze moeten weliswaar flink leuren bij de collecte, maar de jongeren geven toch zo'n 5 a 10 euri per avond, hoorde ik de laatste keer.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:Het probleem is dat jongeren nou ook weer niet heel veel geld te besteden hebben. Jeugdkerken hebben het daarom bijvoorbeeld ook financlieel moeiijk. Wijzen op Prekenweb die een veel bredere doelgroep heeft die ook makkelijker wat geld kunnen missen (en bovendien veel minder andere activiteiten die ook veel geld kosten, hebben) is niet realistisch.
Geen geld? Als ik naga hoeveel geld er wordt gespendeerd in andere uitgaansgelegenheden....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
geledu

Bericht door geledu »

Marnix schreef:
geledu schreef:

Je komt juist met de oplossing aandragen !
Het luisterpubliek wordt juist door het online zetten alleen maar breder.
Ook voor ouderen kan het leerzaam zijn om naar jongerenavonden te luisteren.
En misschien willen die "rijke" ouderen dan ook wel in de buidel tasten :wink:

En zeker nu Memento zich kosteloos aanbiedt als consultant kan er m.i. geen beletsel meer zijn :wink:

We wachten met spanning af op reactie's van de kant van zowel de SRA als van de SRB
Unionist

Bericht door Unionist »

Hou ondertussen de Jijdaar-site goed in de gaten, want vandaag of morgen komen er 3 mooie nieuwe lezingen op. Ook van de Levensbron-avonden, meer gericht op ouderen.
Plaats reactie