Blijkbaar is er dus iets fout met je als je naar HC gaat. Dat is zoveel als duidelijk geworden hier. Vele vonden worden dan ook gevonden om e.e.a. in een kwaad daglicht te stellen. Dat vind ik buitengewoon jammer.
Ik citeer van de site uit het programma voor 2007:
Heart Cry website schreef:
Dit is een pastorale (geestelijke) groeiconferentie voor jongere en oudere christenen van alle leeftijden. Deze conferentie zijn er met name twee speerpunten: geestelijke geloofsgroei en huwelijk/opvoeding.
Mooi dat dit mogelijk is. Fijn dat deze onderwerpen aan de orde komen. Geloofsgroei is ontzettend belangrijk. Je kan niet altijd met melk gevoed worden. Fijn dat deze stichting daar rond de zomervakantie (!) extra aandacht aan geeft. Huwelijk en opvoeding is evengoed een speerpunt in onze tijd dat alle aandacht ter bezinning verdient!!
Fijn dat je op zondag ook nog naar de kerk kan.
Rond de zomer is het kerkenwerk altijd stil/gestopt. Gelukkig is het niet in de (vaak overvolle) wintermaanden.
Het is me te bang te moede dat vooral mensen die er niet geweest zijn hier e.e.a. veroordelen. Bang ergens voor? Bang dat zo'n conferentie je innerlijk zal raken? Bang om met jezelf geconfronteerd te worden? Bang om de klem van Gods roep te horen? Bang om je rustige leventje op zijn kop te zien gaan? Bang voor misleiding? Bang voor de zonden die je heimelijk nog koestert? Bang voor Jezus klemmende appél om héél jouw leven in Zijn dienst te besteden?
Ik ben teleurgesteld in mensen die hier met allerhande vrome en minder vrome praatjes iets afwijzen waar ze nooit geweest zijn. Mensen die iets afwijzen 'omdat het niks kan zijn' of 'omdat onze dominee het ook niks vind'.
Laat er bij ons gebed zijn. Gebed voor deze stichting. Gebed voor deze avonden en conferenties. Opdat Zijn Koninkrijk vol worde! Opdat Zijn Koninkrijk kome! Alles tot Zijn eer!