Het weer

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 14410
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het weer

Bericht door Herman »

Het is thuis warmer dan op school. Eerst vraag gisteren bij de vrije middag: mag ik op het schoolplein spelen? :-)

Dus ik snap dat beleid niet. Het gaat om 'we kunnen geen verantwoordelijkheid meer nemen'. In een van de berichten zag ik zelfs 'we moeten ook denken aan de opa's en oma's die de kinderen moeten ophalen'. Eerste opmerking vanochtend toen we zaten te ontbijten in de tuin: 'maar dat mag toch niet van de meester?' :-)
merel
Berichten: 13326
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Het weer

Bericht door merel »

Mijn ervaring is dat scholen alles aangrijpen om geen les te geven. Dan is het te heet, te koud, sneeuw, storm etc. Ieder ander werkt toch ook gewoon door, ook zonder airco. Scholen met airco kunnen juist prima doorgaan met de lessen
Groepscirkel
Berichten: 839
Lid geworden op: 10 okt 2025, 08:04

Re: Het weer

Bericht door Groepscirkel »

Gisteren op het nieuws: zo'n 80%> van de scholen voldoet niet om in deze hitte goed te kunnen draaien.

Los daarvan sla je code rood niet zomaar in de wind. Was er maar wind.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 35542
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het weer

Bericht door Tiberius »

Herman schreef: Gisteren, 08:22 Het is thuis warmer dan op school. Eerst vraag gisteren bij de vrije middag: mag ik op het schoolplein spelen? :-)

Dus ik snap dat beleid niet. Het gaat om 'we kunnen geen verantwoordelijkheid meer nemen'. In een van de berichten zag ik zelfs 'we moeten ook denken aan de opa's en oma's die de kinderen moeten ophalen'. Eerste opmerking vanochtend toen we zaten te ontbijten in de tuin: 'maar dat mag toch niet van de meester?' :-)
De meeste opa's en oma's die ik bij het hek zie staan kunnen zo te zien uitstekend tegen wat hogere temperaturen hoor. En anders maken ze de fietspaden maar onveilig met hun e-bikes.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 10940
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het weer

Bericht door parsifal »

merel schreef: Gisteren, 09:00 Mijn ervaring is dat scholen alles aangrijpen om geen les te geven. Dan is het te heet, te koud, sneeuw, storm etc. Ieder ander werkt toch ook gewoon door, ook zonder airco. Scholen met airco kunnen juist prima doorgaan met de lessen
Code rood ga je niet zomaar negeren, als je de klaslokalen niet onder de 30 graden krijgt, is het concentratievermogen van de kinderen ook niet optimaal. En echt niet iedereen werkt gewoon door. Hier in het noorden is het code oranje en er vervalt al redelijk wat werk. Het is gewoon een probleem als de wegen niet goed tegen temperatuur kunnen, fietsen bij hoge temperaturen niet aan te raden is enz.

En ja schoolgebouwen zouden betere voorzieningen moeten hebben: Airco, goede ventilatie etc. (Ook in kader van ziekteverspreiding is dit goede investering), maar nu het nog niet zo ver is, moet je reageren op situatie nu.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bertiel
Berichten: 7009
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49

Re: Het weer

Bericht door Bertiel »

de school waar mijn vrouw werkt als ook de school waar de oudste opzit zijn beide voorzien met klimaatbeheersing en dus open.
M'n vrouw mocht wel thuiswerken ivm de reisafstand, dat was dan wel lief. De airco in de auto is stuk, had gelukkig vervanging, maar dan nog
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 14410
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het weer

Bericht door Herman »

Tiberius schreef: Gisteren, 10:17 De meeste opa's en oma's die ik bij het hek zie staan kunnen zo te zien uitstekend tegen wat hogere temperaturen hoor. En anders maken ze de fietspaden maar onveilig met hun e-bikes.
Wij hebben een senior medewerker in dienst (+70) die zijn halve leven in Zuid-Afrika heeft gewoond. Ik vroeg hem net hoe hij na de middag naar hus gaat: het liefst gewoon op de fiets, want dit is toch lekker weer?
Bertiel
Berichten: 7009
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49

Re: Het weer

Bericht door Bertiel »

ik was net nog bij m'n ouders, ik ben blij dat ze vandaag niet op hoeven te passen.
Ik spreek veel ouderen die erg veel last hebben van de hitte
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
merel
Berichten: 13326
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Het weer

Bericht door merel »

parsifal schreef: Gisteren, 10:18
merel schreef: Gisteren, 09:00 Mijn ervaring is dat scholen alles aangrijpen om geen les te geven. Dan is het te heet, te koud, sneeuw, storm etc. Ieder ander werkt toch ook gewoon door, ook zonder airco. Scholen met airco kunnen juist prima doorgaan met de lessen
Code rood ga je niet zomaar negeren, als je de klaslokalen niet onder de 30 graden krijgt, is het concentratievermogen van de kinderen ook niet optimaal. En echt niet iedereen werkt gewoon door. Hier in het noorden is het code oranje en er vervalt al redelijk wat werk. Het is gewoon een probleem als de wegen niet goed tegen temperatuur kunnen, fietsen bij hoge temperaturen niet aan te raden is enz.

En ja schoolgebouwen zouden betere voorzieningen moeten hebben: Airco, goede ventilatie etc. (Ook in kader van ziekteverspreiding is dit goede investering), maar nu het nog niet zo ver is, moet je reageren op situatie nu.
De scholen in de buurt hadden ruim voor code rood al aangegeven dat de kinderen vrij zouden zijn en draaien al anderhalve week tropenrooster. Ik begrijp het enerzijds wel, maar als het een jaarlijks terugkerend iets is, moet daarop geacteerd worden
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 20252
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het weer

Bericht door helma »

Bertiel schreef:ik was net nog bij m'n ouders, ik ben blij dat ze vandaag niet op hoeven te passen.
Ik spreek veel ouderen die erg veel last hebben van de hitte
Mijn moeder voelt het niet meer, nog gevaarlijker. Gaat lekker in het zonnetje de krant lezen....
DDD
Berichten: 35632
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het weer

Bericht door DDD »

Dat is toch wel echt ongezond inderdaad.
Eloesje
Berichten: 361
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Het weer

Bericht door Eloesje »

Ik was vandaag op een locatie met klimaatbeheersing, was prima te doen tot 15 uur. Toen werd het toch wel warm. We zijn eerder gestopt en dat was fijn!

Eerlijk gezegd vind ik het echt wel heel heet vandaag. Moest net even op de fiets iets wegbrengen, half uurtje, met ondersteuning maar zelfs met rijwind echt vreselijk warm. Dacht echt dat het wel meeviel maar niet dus. Ik was de enige op de fiets, niemand tegen gekomen 😅
Bertiel
Berichten: 7009
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49

Re: Het weer

Bericht door Bertiel »

nu een heerlijke koel windje vanuit het zuidwesten bij ons, wel jammer dat je gelijk dan concert at sea weer zo goed hoort, maar dat mag de pret niet drukken.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Eloesje
Berichten: 361
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Het weer

Bericht door Eloesje »

merel schreef: Gisteren, 09:00 Mijn ervaring is dat scholen alles aangrijpen om geen les te geven. Dan is het te heet, te koud, sneeuw, storm etc. Ieder ander werkt toch ook gewoon door, ook zonder airco. Scholen met airco kunnen juist prima doorgaan met de lessen
Hier dus niet. Er zijn nog best wat scholen 'gewoon' doorgegaan al hoorde ik wel van watergevecht en sproeiers. Tja, dan is het vooral veel lol maken.

Met de sneeuw gingen ze ook gewoon door, geen ander rooster. Docenten die van verder kwamen werden dus ook gewoon op school verwacht toen.

Ik vraag me af of iedereen gewoon doorwerkt zonder airco. Ik hoorde van winkels die eerder dicht gingen en afspraken die zijn afgezegd...

Nu is het buiten wel lekker aan het worden.
Pjotr92
Berichten: 252
Lid geworden op: 23 aug 2025, 20:04

Re: Het weer

Bericht door Pjotr92 »

Mijn zus werkt op een notariskantoor en daar kreeg iedereen vandaag vrij.
Plaats reactie