Gebedsgenezers

Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Vincent schreef:Misschien moeten mensen die willen discussieren over de kerk dat maar elders doen? In dit kader lijkt mij wel relevant dat een genezing buiten de eigen gemeente plaatsvindt (een gemeente van welk kerkverband dan ook). Als je daar volgens sommigen niet uit mag weggaan mits een valse kerk geworden, dan is er ook geen noodzaak om genezing buiten de eigen geloofsgemeenschap te zoeken.
Geneest Dhr. Zijlstra ook mensen van kanker?

ik ken namelijk iemand die kanker had (lymphoma, large cell, agressive, non-Hodgkins). Zo had eerst alle chemo gehad, bestraling, ook injecties in de ruggewervel. Ze leek genezen te zijn. Korte tijd daarna wezen de bonescans aan dat de kanker teruggekomen was. De dokters konden verder niets doen, en zeiden: "Zet uw huis in orde. Neem een vakantie, er is verder niets dat kan gedaan worden. (deze dokters waren ongelovigen zover wij weten)". Zijn naar BC geweest, daarna naar Ontario. Ook Niagara bezocht. Ze was toen zo zwak dat ze meest in een rolstoel moest. Kort daarna begon ze te genezen. Dit is nu ongeveer 16 jaar geleden. Die persoon is mijn zeer geliefde vrouw.

God is goed!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Wat fijn Bert!
Vincent

Bericht door Vincent »

Bert Mulder schreef:
Vincent schreef:Misschien moeten mensen die willen discussieren over de kerk dat maar elders doen? In dit kader lijkt mij wel relevant dat een genezing buiten de eigen gemeente plaatsvindt (een gemeente van welk kerkverband dan ook). Als je daar volgens sommigen niet uit mag weggaan mits een valse kerk geworden, dan is er ook geen noodzaak om genezing buiten de eigen geloofsgemeenschap te zoeken.
Geneest Dhr. Zijlstra ook mensen van kanker?

ik ken namelijk iemand die kanker had (lymphoma, large cell, agressive, non-Hodgkins). Zo had eerst alle chemo gehad, bestraling, ook injecties in de ruggewervel. Ze leek genezen te zijn. Korte tijd daarna wezen de bonescans aan dat de kanker teruggekomen was. De dokters konden verder niets doen, en zeiden: "Zet uw huis in orde. Neem een vakantie, er is verder niets dat kan gedaan worden. (deze dokters waren ongelovigen zover wij weten)". Zijn naar BC geweest, daarna naar Ontario. Ook Niagara bezocht. Ze was toen zo zwak dat ze meest in een rolstoel moest. Kort daarna begon ze te genezen. Dit is nu ongeveer 16 jaar geleden. Die persoon is mijn zeer geliefde vrouw.

God is goed!
Amen.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Ben ik het goed eens met Ds. Vlastuin, in het erdee vandaag
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
geledu

Bericht door geledu »

Voor diegene die het artikel nog niet gelezen hebben :

Genezingswonder moet ons niet verwarren
CHRISTENEN HEBBEN NIET DE ROEPING ACHTER BIJZONDERE GAVEN AAN TE JAGEN

Ds Vlastuin in het RD schreef:We moeten ons niet laten verwarren door bijzondere gezondmakingen, stelt dr. W. van Vlastuin. Geworteld zijn in de gezonde woorden van het geloof behoedt ons ervoor onzeker te worden door een wonderlijke genezing.
Voor het geloof staat er maar Eén centraal, namelijk Jezus Christus en Die gekruisigd. Het geloof roemt nergens anders in dan in het kruis van de Zaligmaker (Gal. 6:14). Aan Hem hebben we genoeg zonder ooit genoeg te krijgen van Hem.
Door het geloof in de Heere Jezus Christus delen we in al de geestelijke zegeningen in de hemel in Christus (Ef. 1:3). Daarom is het de omgekeerde wereld om te stellen dat een christen zonder de gaven van de Geest arm is en met de gaven van de Geest rijk, zoals in het charismatische denken wordt gesteld (W. J. Ouweneel, ”Meer Geest in de gemeente”, blz. 14 en 21). We kunnen veel charismata hebben, terwijl we Christus missen (Matth. 7:22). Dan zijn we nameloos arm. We kunnen alle wonderlijke gaven en ervaringen missen, en toch in Christus alles hebben.
Het leven uit de verzoening in Christus stempelt ons verstaan van de Heilige Schrift. Al de Schriften getuigen van Hem (Joh. 5:39). We zien dat het hele Oude Testament tot vervulling is gekomen in de Heere Jezus Christus. De vervulling van het Oude Testament geeft aan het getuigenis van de apostelen een bijzonder karakter. Zij getuigen van het volmaakte heil, het ene offer, dat zondaren eeuwig volmaakt doet zijn in Hem.
De eenmaligheid van het offer van Christus hangt onlosmakelijk samen met de eenmaligheid van de Heilige Schrift en de eenmaligheid van de apostolische periode. De apostelen verrichtten tekenen en wonderen (Hand. 2:43). Zij verrichtten de genezingen niet als wonderdoeners, maar de wonderen waren tekenen. Ze betekenden dat het heil in Christus tot vervulling was gekomen. De wonderen waren geen doel in zichzelf, maar uitroeptekens achter het Woord van het Evangelie (Hebr. 2:3-4).
Charismata
Dit alles betekent dat we het Nieuwe Testament niet een-op-een op het leven van vandaag kunnen overbrengen. Het nieuwtestamentische Woord van God is geen verzameling van levensverhalen, maar alles staat in het perspectief van de gekomen Christus. Dat geldt concreet ten aanzien van de genezingswonderen en de gaven van genezing. Als we lezen over de gaven, is het niet de bedoeling dat we achter die gaven aanjagen. Het „ijveren om de geestelijke gaven” in 1 Korinthe 14:1 kan allerminst veralgemeniseerd worden tot een oproep aan alle christenen. Als Paulus zoiets op het oog heeft, gebruikt hij heel andere woorden. Iedere christen moet naar heiligmaking jagen, maar voor ieder christen geldt niet de opwekking om naar charismata te jagen.
Gemeenschap met Christus maakt ons niet los van de schepping, maar brengt ons terug tot de scheppingsordeningen. Hierin vinden wij onze roeping. Daarin wordt de nieuwe gehoorzaamheid aan God beoefend. Het dienen van God vindt plaats in het ”heilige huwelijk” en het ”goddelijke beroep”. Hierin leren we onszelf te verloochenen en God net zo trouw te dienen als de engelen in de hemelse tempel. Ons hele leven wordt geheiligd door het Woord van God.
Onze oude mens is altijd onder de indruk van het bijzondere. We willen bijzondere werken doen en bijzondere bekeringen meemaken en bijzondere ervaringen meemaken. Maar in Gods Koninkrijk wordt het gewone bijzonder. Bijzondere ervaringen, gaven en genezingen zijn geen tekenen van bijzondere genade. Bijzondere godzaligheid staat niet naar bijzondere dingen, maar is tevreden met de orde die God ons heeft gegeven.
In de vreze Gods hoeven we niet van het ene bijzondere incident naar het andere te jagen. J. I. Packer heeft ergens opgemerkt dat het verdwijnen van de belangstelling voor bijzondere godzaligheid de belangstelling voor bijzondere genezingen en krachten oproept. Het is bijzondere godzaligheid om aan bijzondere verschijnselen te sterven en een innerlijk vermaak te hebben in de wet van God (Rom. 7:22).
Onzekerheid
Als we losweken van deze structuren die God ons in schepping en herschepping heeft gegeven, zijn we snel onzeker door een wonderlijke genezing. De onzekerheid zit niet in de wonderlijke genezing als zodanig, want God hoort ook vandaag onze gebeden boven ons bidden en denken. De onzekerheid zit vooral in de vraag of we vraagtekens moeten plaatsen achter de klassieke theologie. Heeft de Reformatie ons schatten onthouden? Moeten we de gereformeerde theologie relativeren en het manco laten aanvullen met een scheutje charismatische theologie? Zou dit de weg zijn naar een opwekking?
Door de eeuwen heen hebben heidenen en christenen aanspraak gemaakt op de gave van genezing. De Rooms-Katholieke Kerk heeft zich erop beroemd mensen genezen te hebben met de botten van Johannes de Doper en Petrus, delen van het kruis en zelfs flesjes moedermelk van Maria. Het wordt verondersteld dat er in Lourdes talloze wonderbaarlijke genezingen hebben plaatsgehad.
Op vele genezingen is het een en ander af te dingen. Andere genezingen zijn werkelijke wonderen van God. Het is in ieder geval uiterst zeldzaam dat een genezing plaatsheeft zoals het plaatsvond door de apostelen.
Hoe het ook zij, laten we ons niet laten verwarren door bijzondere gezondmaking, maar laat ons geworteld zijn in de gezonde woorden van het geloof. Dan worden we niet geleefd door bijzondere gebeurtenissen, maar door het bijzondere heil in Christus. Dat maakt het gewone aardse leven bijzonder.

De auteur is hersteld hervormd predikant te Katwijk aan Zee en docent dogmatiek aan het Hersteld Hervormd Seminarium aan de Vrije Universiteit.
BJD

Bericht door BJD »

Een opmerkelijke antwoord van J.H. Mauritz in de Daniel n.a.v een vraag over gebedsgenezing. Mauritz gaat enigszins in op plotselingen genezingen zoals bij Janneke Vlot. Mauritz wijst mijns inziens onterecht enigzins afwijzend naar evangelische kringen mbt geloof en ongeloof tav genezing.

Vervolgens concludeert Mauritz dat "Wij geloven dat de Heere de bijzondere genezingsgaven langzamerhand heeft ingehouden".

Terechte conclusie????

Ik denk dat we te weinig geloven dat de Heere het wel doen kan en wil en daarom ons gebed verslapt.

Helaas beschik ik niet over een scanner, mogelijk dat iemand anders het artikel wil plaatsen.
geledu

Bericht door geledu »

J.H. Mauritz in de Daniel van 13 April schreef:
De Heere hoort het gebed om genezing

In onze omgeving praat iedereen er over. Een vrouw die 18 jaar ziek was, is plotseling genezen. Het gebeurde tijdens een genezingsdienst van evangelist Jan Zijlstra. Zoiets is toch wel een wonder? Waarom gebeuren zulke genezingen niet in onze kerk? Ik ben ook ziek en zou graag beter worden. Maar dat kan bij ons niet.

Iedereen heeft het in de krant kunnen lezen. Janneke Vlot (L1L1) uit Bleskensgraaf kondigde onlangs in advertenties haar genezing aan. Zij nodigde iedereen uit een dankfeest bij te wonen in de evenementenhal in Gorinchem. Ik kan me voorstellen dat het je bezig houdt als je van zo’n bijzondere genezing hoort. Zeker als je zelf ziek bent.

Het verschijnsel van een plotselinge genezing is intussen niet nieuw. Je vindt er in de Bijbel voorbeelden van. In Markus 16 zegt de Heere Jezus dat in het zendingswerk wonderen zullen gebeuren.
Letterlijk staat er: Op kranken zuilen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden. Uit de geschiedenis van de vroege kerk zijn daar voorbeelden van bekend. In de kring van de Pinksterbeweging wordt de gebedsgenezing voluit gepraktiseerd.
In ons land hoor je zo nu en dan van genezingswonderen. In de Pinksterkerken in Zuid-Amerika is het een veel voorkomend verschijnsel. Het is voor hen een teken dat God werkt in de Pinksterkerken. De geestesgaven van het Nieuwe Testament zijn niet voorbij. De charismata of geestesgaven moeten weer aandacht krijgen in de kerk. Je kunt dan denken aan profetie, het spreken in tongen en de gave van de genezing.

Bijzonder doel
Je komt bij jongeren nogal eens de gedachte tegen dat wonderlijke gebeurtenissen van God moeten zijn. Hoe kan het anders gebeuren? Toch komt niet al het bijzondere van God. Je komt zelfs buiten de kerk genezingswonderen tegen. Wat te denken van iemand als Yomanda? Grote groepen kwamen naar de ‘healings’ (bijeenkomsten) in Tiel, op zoek naar genezing. Bezoekers vertelden over verbondenheid, door samen te zingen, elkaars handen vast te houden. Er zijn mensen met paranormale begaafdheid die in zekere zin ‘wonderen’ doen. De Bijbel sluit dat niet uit. Paulus spreekt in 2 Thessalonicenzen 2: 9 zelfs over wonderen van satan.
Als het wonder uit God is dan heeft dat altijd een bijzonder doel.
Dat doel vertolkt de evangelist Johannes als hij over de wonderen van de Heere Jezus zegt: Deze zijn geschreven opdat gij gelooft, dat Jezus is de Christus, de Zone Gods; en opdat gij gelovende het leven hebt in Zijn Naam (Johannes 20: 31).
In 1 Korinthe 12: 8-10 spreekt de apostel Paulus over de gave van de gezondmaking. Het gaat hier over genezing door middel van aanraking, gebed of een wonder. De Bijbel spreekt daar ook over in Handelingen 3: 2-8 en Jakobus 5: 13-15. Gebeurt dat vandaag nog in de kerk? Als je dat in de Bijbel tegenkomt en als dat in andere kerken nog wel gebeurt, waarom dan in onze kerk niet? Als het gaat om genezing door aanraking of een opwekkingswonder, dan kom je dat in de reformatorische kerken niet meer tegen. Wij geloven dat de Heere de bijzondere genezingsgaven langzamerhand heeft ingehouden. Dat hangt samen met het feit dat de Bijbel voltooid is en de Heere Zijn kerk wil leiden en onderwijzen door Zijn Woord. Er komen, nadat de canon van de Bijbel is afgesloten, geen bijzondere openbaringen meer bij. Nadrukkelijk zegt de apostel Petrus: Wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats (2 Petrus 1: 19). Zegt de Bijbel dan dat er geen zieken meer worden genezen? Absoluut
niet! De Bijbel leert ons dat de Heere in de eerste plaats zondaren roept tot bekering. Daarvoor gebruikt de Heere Zijn Woord. Tijdens Zijn omwandeling op aarde gebruikte de Heere Jezus Zijn woord van genezing ook tot bekering. Denk aan de blinde Bartimeüs aan de weg bij Jericho: Word ziende, uw geloof heeft u behouden (Lukas 18: 42).
Dit woord van Jezus is tot genezing van lichaam én ziel.
Is er groter wonder denkbaar dan de genezing van onze ziel? Wij totaal verloren. En dan op het machtswoord van de Heere het eeuwige leven ontvangen. Groter wonder is er niet. De Heere opent de ogen van geestelijk blinde mensen. Hij is de enige Die ons genezen kan van de zondekwaal. En Hij wil dat nog doen. Laat dat jouw belangrijkste nood zijn.

Maar hoe zit het dan met de lichamelijke genezing? Dat wil de Heere ook geven.
We moeten daarbij het volgende bedenken:
1. Gods gewone weg is dat Hij gebruik maakt van de middelen;

2. De Heere kan op een voor ons onnavolgbare wijze genezing schenken op het gebed;

3. De Heere geeft niet altijd genezing op het gebed.

Middelen gebruiken
De Heere wil gebruik maken van de middelen. Als dat niet zo zou zijn, waarom zou Lukas dan arts geweest zijn? De Heere Jezus zou alle mensen onmiddellijk kunnen genezen. Hij deed dat niet. Hij maakte gebruik van de middelen. De Heere Jezus gebruikte zelfs slijk om de ogen van de blinde te openen. Wij kijken heel erg op van bijzondere genezingen. Maar zien we ook dat de Heere medicijnen en therapie wil gebruiken? Is het niet Gods bijzondere zorg dat Hij oog heeft voor het lichamelijk lijden dat ons vanwege de zonden overkomt? Dat Hij de mensen gaven geeft om te gebruiken tot genezing en herstel? Ik noem een voorbeeld. Kijk eens naar de kindergeneeskunde. Hoeveel kinderen stierven vroeger niet in het eerste levensjaar. Hoe anders s dat geworden. Is dat geen zegen van de Heere?
Bij het gebruik van de middelen mag het gebed niet vergeten worden. Het gebed om Zijn zegen. Ligt daar misschien niet het manco? Dat we teveel vertrouwen stellen op mensen? Toch zijn er ook vandaag nog mensen in de kerk die er van getuigen dat de Heere hen genezing schonk!

Gebed om genezing
Jakobus 5 wordt vaak gebruikt om de bijbelse functie van gebedsgenezing te benadrukken. Toch ligt de nadruk daar niet op de genezing, maar op het gebed. Jakobus noemt niet minder dan zeven keer het gebed. Daarin heeft het gebed om genezing een plaats. De apostel ziet op de Heere; Hij alleen kan genezing schenken.
Dat gaat niet buiten een persoonlijke gebedsworsteling om. Daarbij mag de zieke in zijn nood een ouderling vragen om met hem te bidden. Een gebed des geloofs kan de zieke oprichten (vers 15) en het gebed (letterlijk: ‘smeekgebed’) van de rechtvaardige vermag veel (vers 16). De Bijbel spreekt ook van het gebed in de gemeente. De voorbede en dankzegging in de gemeente wil de Heere horen en verhoren. Ik denk dat menig predikant in de voorbede in de gemeente wel eens heeft ervaren dat de deur naar de hemel open was. En dat de Heere op een wondere wijze het gebed om genezing of herstel verhoorde!
We hoeven het dus niet te zoeken in samenkomsten buiten de gemeente. De Heere wijst ons in Zijn woord nadrukkelijk de weg van Zijn gemeente.

Niet altijd genezing
In zondag 10 kun je lezen dat ook gezondheid en ziekte ons niet bij geval, maar van Zijn Vaderlijke hand ons toekomen. Aan ieder gebed om genezing moeten wij toevoegen: Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede. Er mag uitzien zijn naar genezing. Maar het kan ook zijn dat de Heere dit kruis in jouw leven niet wegneemt. En om dan te mogen zeggen: Uw wil, die alleen heilig en goed is.
In evangelische kring wordt wel de indruk gewekt dat het van ons geloof afhangt of we bij ziekte genezing zullen ontvangen. Sommigen gaan zo ver dat ze zelfs zeggen dat ziek-zijn een kwestie van ongeloof is.
Het gaat er maar om dat we geloven dat de Heere macht heeft ons beter te maken. Geloven we dat niet met heel ons hart, dan zal er ook geen genezing volgen.
De Bijbel zegt het zo niet: ziekte is er vanwege onze zonden. En nu wil de Heere dat nog gebruiken tot bekering. Hij wil in het leven van Zijn kinderen ziekte en beproevingen gebruiken om hel dicht bij Zich te houden. Kijk maar bij Paulus. Hij heeft een scherpe doorn in zijn vlees (2 Korinthe 12: 7) De Heere nam de doorn niet weg. Deze beproeving zorgde er voor dat Paulus dicht bij de Heere bleef. Gods’ kracht komt in Paulus zwakheid openbaar (2 Korinthe 12: 9). Gebedsgenezing wijst op Gods kracht en ontferming. En als we ziekte en lijden kunnen dragen, is dat ook door Gods kracht en ontferm ing.
J.H. Mauritz
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik ben het met hem eens dat eigenlijk elke genezing een wonder op zich is. Soms vergeten we dat wel eens. Je bent ziek (ook al is het "maar" een griepje) je bidt of je beter mag worden en je wordt weer gezond. Dat is toch ook een verhoring van het gebed? Iemand schreef eens dat ze eens een maand had bijgehouden waar ze allemaal voor gebeden had (incl. de zegen voor de maaltijd) en wat er allemaal verhoord werd. Ze was verbaasd hoeveel God verhoord. Neem de zegen voor het eten. Hoe vaak is de maaltijd verkeerd gevallen en kwam alles eruit afgelopen week? Bij mij geen een keer, dus dat is al 3x7 = 21x een gebedverhoring. En dat zijn nog maar de kleine dingen. Hoe vaak hebben we gebeden om een behouden thuiskomst als we weg gingen? Hoe vaak om een goede nachtrust?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Eppie

Bericht door Eppie »

Het inhouden van genezingsgaven zoals J.H.Mauritz dat zegt is een gevolg van het tot stand komen van de Canon. Elders hooor je dat op zendingsvelden nog steeds opmerkelijke wonderen voorkomen, ook bij de zending van GG. Dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Tevens hoor je overal in de kerken dat Nederland weer een zendingsland geworden is. Zie hier de combinatie. Laten we nu als gevestigde kerken ons niet door Jan Zijlstra af troeven [klinkt negatief maar niet zo bedoeld] Maar eens een grondige bezinning op gang brengen over dit soort onderwerpen en ons niet gaan verschuilen achter "dit gebeurt tgenwoordig niet meer" We denken te klein van God.

Maar laten we niet vergeten dat er nog dagelijks wonderen en gebedsverhoringen plaats vinden zoals Jolanda al zei!! :!: :!:
Maar wie ben ik?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik denk inderdaad niet dat wonderen, in Bijbelse trant niet meer gebeuren. Anders zou God niet meer dezelfde zijn. En ja, Nederland is inderdaad meer en meer een zendingsland geworden. Ik las laatst een intervieuw met een Afrikaanse zendeling die in Nederland werkt. Voor mijn gevoel was het de omgekeerde wereld, maar toch werkelijkheid.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik ben wat aan het studeren geweset op ziekenzalving en dergelijke, en daar kwam ik bij Ab Klein Haneveld de volgende vraag tegen:

Als wij geloven we nog een genezingsbediening hebben, hoe zit het dan eigenlijk met de ziekmaking?

Paulus' woorden maakten Elimas blind in Gods naam. Elisa bestrafte Gehazi en die werd melaats.

We zouden toch vreemd kijken als wij het een dominee lastig maakten en hij zei ineens: Vanaf nu ben je blind. En je zag ineens niks meer.

Dat is ook best iets om over na te denken.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik hoorde dat ds. W.J. Karels een preek heeft gehouden n.a.v. de gebeurtenissen in de Alblasserwaard. Ik heb hem zelf nog niet beluisterd, maar ik hoorde dat het de moeite van het luisteren waard was.

Hij heeft hem ook in de GG van Vlaardingen gehouden.

Hij staat de preek:
http://stream2.kerkomroep.nl/archief/st ... -14-52.mp3
Leopard

Bericht door Leopard »

JolandaOudshoorn schreef:Ik denk inderdaad niet dat wonderen, in Bijbelse trant niet meer gebeuren. Anders zou God niet meer dezelfde zijn. En ja, Nederland is inderdaad meer en meer een zendingsland geworden. Ik las laatst een intervieuw met een Afrikaanse zendeling die in Nederland werkt. Voor mijn gevoel was het de omgekeerde wereld, maar toch werkelijkheid.
Los van mijn vizie op gebedsgenezing of genezing op het gebed, is dit volgens mij een verkeerde uitleg van oa. de tekst uit Hebreen 13.

Vers 8: Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en in der eeuwigheid.

Uiteraard is God dezelfde. Daarom heeft hij ook nog steeds de macht om wonderen, tekenen en krachten te (laten) doen.

Onjuist is het om te stellen dat als iets niet meer gebeurd God niet dezelfde zou zijn.

Er is verschil of God iets kan (nl. alles; almachtig) en dat hij het ook daadwerkelijk doet.

mi. een relevant verschil en waarin deze teksten vaak misbruikt worden.
Veritas odium parit
geledu

Bericht door geledu »

Unionist schreef:Ik hoorde dat ds. W.J. Karels een preek heeft gehouden n.a.v. de gebeurtenissen in de Alblasserwaard. Ik heb hem zelf nog niet beluisterd, maar ik hoorde dat het de moeite van het luisteren waard was.

Hij heeft hem ook in de GG van Vlaardingen gehouden.

Hij staat de preek:
http://stream2.kerkomroep.nl/archief/st ... -14-52.mp3
Bedankt voor de link.
Het is in iedergeval "gedurfd" om een hele preek over dit thema te houden.
Zeker gezien de vele meningen die er op dit moment over bestaan.
Gian

Bericht door Gian »

Ik wil die preek opslaan, weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Plaats reactie