Preken beluisteren op internet

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

geledu schreef:Bedankt voor de tips , maar ik ben echt specifiek op zoek naar die preek van Ryle.

Dus, mocht iemand zich geroepen weten om die preek even te scannen en te plaatsen, dan ben ik diegene zeer dankbaar :wink:
Helaas voor je. Ik kan je er niet aan helpen.
Degene die ze mij zou kunnen leveren, heeft geen preken van Ryle.
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

PREEKLINKS.NL
is bijgewerkt tot en met gisteren, zondag 21 januari.
Duuk

Bericht door Duuk »

Hier kan je ook preken downloaden/beluisteren:

http://www.immanuelkerk-barendrecht.nl

Kijk onder Diversen / Media

(deep-linken gaat helaas niet)
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik vond net een interessante serie over de Noachietische geboden, gehouden door ds. R.D. Kwint in Goudswaard.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Ik vond net een interessante serie over de Noachietische geboden, gehouden door ds. R.D. Kwint in Goudswaard.
Waar?
Unionist

Bericht door Unionist »

Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

PREEKLINKS.NL
is bijgewerkt tot en met gisteren, zondag 18 februari.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Sinds wanneer hou je ook beroepingswerk bij?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:Sinds wanneer hou je ook beroepingswerk bij?
Het is wel makkelijk.
Maar je hebt er een berg werk aan, wil je het een beetje actueel houden.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Hebben jullie weleens preken gehoord van ds PJ Stam? Ik heb er de laatste tijd een paar geluisterd, en ze smaken bij mij naar meer ;-)

Bijvoorbeeld:
http://www.multiplaza.info/prekenarchief/2006/index.php?file=2006-12-17-16-01.mp3
Unionist

Bericht door Unionist »

Ds. Stam is inderdaad een begenadigd prediker. Hij heeft op de EO hele mooie Bijbelstudies gehouden o.a. over Psalm 22 en 23. Hij preekt nog weleens in Goedereede en Oud-Loosdrecht. Die kun je via http://www.kerkomroep.nl beluisteren. Hou ook Preeklinks in de gaten.
jvdg

Bericht door jvdg »

Unionist schreef:Ds. Stam is inderdaad een begenadigd prediker. Hij heeft op de EO hele mooie Bijbelstudies gehouden o.a. over Psalm 22 en 23. Hij preekt nog weleens in Goedereede en Oud-Loosdrecht. Die kun je via http://www.kerkomroep.nl beluisteren. Hou ook Preeklinks in de gaten.
"Foute" nieuwsgierigheid, maar uit welk nest c.q. welke hoek komt deze predikant?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

jvdg schreef:"Foute" nieuwsgierigheid, maar uit welk nest c.q. welke hoek komt deze predikant?
Ds PJ Stam is Confessioneel Hervormd (Katwijk), en is zeer beinvloed door Kohlbrugge, hetgeen je (vind ik) goed in zijn preken kunt merken. Als je op de website van de confessionele hervormde gemeente van Urk surft, staan er in het archief ook wat preken van hem (zoals de link die ik net postte).
jvdg

Bericht door jvdg »

J.C. Philpot schreef:
jvdg schreef:"Foute" nieuwsgierigheid, maar uit welk nest c.q. welke hoek komt deze predikant?
Ds PJ Stam is Confessioneel Hervormd (Katwijk), en is zeer beinvloed door Kohlbrugge, hetgeen je (vind ik) goed in zijn preken kunt merken. Als je op de website van de confessionele hervormde gemeente van Urk surft, staan er in het archief ook wat preken van hem (zoals de link die ik net postte).
Héél interessant, een door Kohlbrugge beïnvloedde Confessioneel Hervormde predikant!

Dàt verdient zeker aandacht.
Zeer rechts en links hechten aan Kohlbrugge's inzichten!

Als dat echt zo is, dan moet er toch een basis zijn waar de hèrkenning samenbindt en samenbrengt!
Unionist

Bericht door Unionist »

Tot op het laatst heeft het geleken dat Ds. Stam zich zou aansluiten bij de Hersteld Hervormde Kerk. Uiteindelijk heeft hij toch voor de PKN gekozen. Ik begreep dat een en ander hem psychish heel zwaar heeft belast.
Gesloten