welk boek ben je nu aan het lezen?

David J

Bericht door David J »

Dag Daphne

Wat bedoel je? Gaat dat boek over een meisje van Schindlers lijst? Of heet het zo? En waarom is het zo triest, al na 10 pagina's?
prinses

Bericht door prinses »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
De beker der gramschap, gaat over een dominee in de tweede wereldoorlog, k weet even niet zo gauw wie de schrijver is. Waargebeurd verhaal!
... please, als je het weet vertel het!
Grace

Bericht door Grace »

Een van de boeken die ik momenteel aan het lezen ben is inderdaad: 'De Hemelse Man'. Wat een boek zeg. Soms echt ongelofelijk. Maar ja, als ik Handelingen lees geloof ik het inderdaad wel. En als ik dit lees denk ik wel eens:Zou dat echt kunnen? In ieder geval: Echt een aanrader.
Mijn gevoel zegt soms: het lijkt wel of de christenen daar veel anders leven als hier in het Westen. Zo godvruchtig, zo eenvoudig, maar zo afhankelijk van God. Zo hemels. Hoe meer ik er in lees hoe meer ik ga zuchten. Wat wij hier missen is het werk van de HEILIGE GEEST. Let wel: de HEILIGE GEEST. Ik bedoel het niet zo van: 'Ik neem Jezus aan en nu ga ik met de HEilige Geest aan de slag'. Het is zo beschamend! Zo eerlijk.

Ik denk wel eens: vervolging is misschien wel beter dan verleiding!

Ik moet veel denken aan Hudson Taylor. Die twee lijken wel op elkaar. Toegegeven, dit lees ik toch liever dan een bijbelse Roman of één of ander droog dogmatische uiteenzetting. Ik zal de laatste zijn die dit primair afwijst, maar ik denk dat één boek, zoals die van broeder Yung meer zegen geeft, dan de hele dogmatiek van wie dan ook bij elkaar... Als je begrijpt wat ik bedoel.:eur

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ik sta op het punt om te gaan lezen:
Geestelijke strijd - Demonie en bevrijding in christelijk perspectief
Redactie: Ds MJ Paul

Ik probeer pas in dit boek te beginnen als ik op de camping zit, maar of het gaat lukken...
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Perikelen.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
lammert
Contacteer:

Bericht door lammert »

"Overpeinzingen van een pelgrim" van ds. Doornenbal uit Oene.
Ik heb enkele bladzijden gelezen en ik neem het boek a.s. zaterdag mee op vakantie.
memento

Bericht door memento »

JC Ryle - The Upper Room
Max Lucado - He still moves stones
RI Dabney - Systematic Theology
Cornelius van Till - The defense of the faith
Maarten Luther - Commentaar op de Galatenbrief
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
dat bedoel ik nou echt niet vervelend, maar hier krijg ik gewoon automatisch de slappe lach van
dat kan ik gewoon niet tegenhouden...
:,:,:,
nog nooit van dat boek gehoord.....

Op het moment ben ik bezig in `Wat is bevinding' van Ds. Vreugdenhil.

en daarnaast lees ik deze vakantie nog een stuk of 50 kinderboeken voor school......:sleep:
Majorca

Bericht door Majorca »

dat bedoel ik nou echt niet vervelend, maar hier krijg ik gewoon automatisch de slappe lach van
toch zou het geen kwaad kunnen als jij ook eens zulke boeken las.

Heb je tenminste wat meer verstand van zaken als je over theologische onderwerpen praat... En weet je ook wat goed en gezond gereformeerd (dat is: Bijbels) inhoudt!
Majorca

Bericht door Majorca »

Persoonlijk heb ik op mijn leestafel liggen:

Dr. C. Graafland: Gereformeerden op zoek naar God

Th. van der Groe: Die overwint

Ds. C. Sonnevelt: Om het hart van de kerk

Ds. F. Bakker: Het eeuwige Woord.
wim

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door Majorca

Heb je tenminste wat meer verstand van zaken als je over theologische onderwerpen praat... En weet je ook wat goed en gezond gereformeerd (dat is: Bijbels) inhoudt!
Dat heeft bij vd Zwaag dan niet erg geholpen, kennelijk.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door wim
Oorspronkelijk gepost door Majorca

Dat heeft bij vd Zwaag dan niet erg geholpen, kennelijk.
Hij was niet zo evenwichtig.
In het blad van Depositum Custodi (zie webstie afwachten of verwachten) heeft een evenwichtige kritiek van zijn boek gestaan. (De enige evenwichtige overigens die tot nu toe is verschenen, de rest was óf bevooroordeeld ter rechter zijde óf ter linkerzijde...)
Lassie

Bericht door Lassie »

De Dodelijke genade van Ed Stewarts
Plaats reactie