welk boek ben je nu aan het lezen?
Een van de boeken die ik momenteel aan het lezen ben is inderdaad: 'De Hemelse Man'. Wat een boek zeg. Soms echt ongelofelijk. Maar ja, als ik Handelingen lees geloof ik het inderdaad wel. En als ik dit lees denk ik wel eens:Zou dat echt kunnen? In ieder geval: Echt een aanrader.
Mijn gevoel zegt soms: het lijkt wel of de christenen daar veel anders leven als hier in het Westen. Zo godvruchtig, zo eenvoudig, maar zo afhankelijk van God. Zo hemels. Hoe meer ik er in lees hoe meer ik ga zuchten. Wat wij hier missen is het werk van de HEILIGE GEEST. Let wel: de HEILIGE GEEST. Ik bedoel het niet zo van: 'Ik neem Jezus aan en nu ga ik met de HEilige Geest aan de slag'. Het is zo beschamend! Zo eerlijk.
Ik denk wel eens: vervolging is misschien wel beter dan verleiding!
Ik moet veel denken aan Hudson Taylor. Die twee lijken wel op elkaar. Toegegeven, dit lees ik toch liever dan een bijbelse Roman of één of ander droog dogmatische uiteenzetting. Ik zal de laatste zijn die dit primair afwijst, maar ik denk dat één boek, zoals die van broeder Yung meer zegen geeft, dan de hele dogmatiek van wie dan ook bij elkaar... Als je begrijpt wat ik bedoel.:eur
mvrgr, Grace
Mijn gevoel zegt soms: het lijkt wel of de christenen daar veel anders leven als hier in het Westen. Zo godvruchtig, zo eenvoudig, maar zo afhankelijk van God. Zo hemels. Hoe meer ik er in lees hoe meer ik ga zuchten. Wat wij hier missen is het werk van de HEILIGE GEEST. Let wel: de HEILIGE GEEST. Ik bedoel het niet zo van: 'Ik neem Jezus aan en nu ga ik met de HEilige Geest aan de slag'. Het is zo beschamend! Zo eerlijk.
Ik denk wel eens: vervolging is misschien wel beter dan verleiding!
Ik moet veel denken aan Hudson Taylor. Die twee lijken wel op elkaar. Toegegeven, dit lees ik toch liever dan een bijbelse Roman of één of ander droog dogmatische uiteenzetting. Ik zal de laatste zijn die dit primair afwijst, maar ik denk dat één boek, zoals die van broeder Yung meer zegen geeft, dan de hele dogmatiek van wie dan ook bij elkaar... Als je begrijpt wat ik bedoel.:eur
mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
-
nog nooit van dat boek gehoord.....Oorspronkelijk gepost door anemoon
dat bedoel ik nou echt niet vervelend, maar hier krijg ik gewoon automatisch de slappe lach van
dat kan ik gewoon niet tegenhouden...
:,:,:,
Op het moment ben ik bezig in `Wat is bevinding' van Ds. Vreugdenhil.
en daarnaast lees ik deze vakantie nog een stuk of 50 kinderboeken voor school......:sleep:
toch zou het geen kwaad kunnen als jij ook eens zulke boeken las.Oorspronkelijk gepost door anemoon
dat bedoel ik nou echt niet vervelend, maar hier krijg ik gewoon automatisch de slappe lach van
Heb je tenminste wat meer verstand van zaken als je over theologische onderwerpen praat... En weet je ook wat goed en gezond gereformeerd (dat is: Bijbels) inhoudt!
Dat heeft bij vd Zwaag dan niet erg geholpen, kennelijk.Oorspronkelijk gepost door Majorcatoch zou het geen kwaad kunnen als jij ook eens zulke boeken las.Oorspronkelijk gepost door anemoon
Heb je tenminste wat meer verstand van zaken als je over theologische onderwerpen praat... En weet je ook wat goed en gezond gereformeerd (dat is: Bijbels) inhoudt!
Hij was niet zo evenwichtig.Oorspronkelijk gepost door wimDat heeft bij vd Zwaag dan niet erg geholpen, kennelijk.Oorspronkelijk gepost door Majorcatoch zou het geen kwaad kunnen als jij ook eens zulke boeken las.Oorspronkelijk gepost door anemoon
In het blad van Depositum Custodi (zie webstie afwachten of verwachten) heeft een evenwichtige kritiek van zijn boek gestaan. (De enige evenwichtige overigens die tot nu toe is verschenen, de rest was óf bevooroordeeld ter rechter zijde óf ter linkerzijde...)