Kerkgang aanstaande zondag?

J.C. Philpot

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Vette vis leidt tot vette mensen en dikke mensen hebben het slecht als ze covid-19 krijgen. Dus de cirkel is weer rond.

:oO
Je hebt gezonde vetten, en ongezonde vetten. Vette vis bevat voornamelijk gezonde vetten. Als het gefrituurd en gepaneerd word, is dat uiteraard wel dikmakend en ongezond.

Of je er dik van word, hangt ook af van hoeveel energie je gebruikt. Urkers werken over het algemeen hard en fysiek.

Ik heb geen aanleiding om te veronderstellen dat Urkers bovengemiddeld dik zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke

Bericht door Valcke »

Helaas zijn er ook mensen die de cijfers van Staphorst volgen en er blij van worden dat deze cijfers oplopen. Jetten (D66) liet zich er zelfs voor lenen om in de Tweede Kamer (!) te spreken over een 'uitbraak' in Staphorst. Terecht werd hij door Van der Staaij gecorrigeerd.

Laten we aan al deze inkleuring en framing niet meedoen!
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

We kunnen het onderzoek nog verder uitbreiden :haha En hoe zat het met de verspreiding van covid via zang? Er wordt flink gezongen op Urk. En ik weet niet of er veel mondkapjes werden gedragen.. zijn er urkers onder ons?
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Valcke schreef:Helaas zijn er ook mensen die de cijfers van Staphorst volgen en er blij van worden dat deze cijfers oplopen. Jetten (D66) liet zich er zelfs voor lenen om in de Tweede Kamer (!) te spreken over een 'uitbraak' in Staphorst. Terecht werd hij door Van der Staaij gecorrigeerd.

Laten we aan al deze inkleuring en framing niet meedoen!
Ja te triest voor woorden was dat. En gelukkig werd dat ook ontkracht!
Valcke

Bericht door Valcke »

Lilian1975 schreef:En nu vergelijken met de andere plaatsen.
Ik heb nog even gekeken naar de cijfers van Urk, Almere en de Noordoostpolder.
Deze verschillen enorm van patroon omdat in Urk de cijfers tijdens de eerste golf hoog waren en nu laag, terwijl dit in de Noordoostpolder en Almere precies andersom is. Daar pieken nu de cijfers.
Daarom is het procentueel aantal afgenomen testen c.q. besmettingen ook niet te vergelijken. Tijdens de eerste golf kon er nauwelijks worden getest, dat drukt het cijfer voor de besmettingen in Urk, terwijl het cijfer voor de Noordoostpolder en Almere op dit moment omhoogvliegt.
Kortom: de cijfers bevestigen de stelling van Ambtenaar niet.

Sterker nog: Urk kent sinds 3 augustus nul ziekenhuisopnames. Dus het is ook heel aannemelijk dat het aantal besmettingen laag is.
J.C. Philpot

J.C. Philpot schreef:
Herman schreef:Vette vis leidt tot vette mensen en dikke mensen hebben het slecht als ze covid-19 krijgen. Dus de cirkel is weer rond.

:oO
Je hebt gezonde vetten, en ongezonde vetten. Vette vis bevat voornamelijk gezonde vetten. Als het gefrituurd en gepaneerd word, is dat uiteraard wel dikmakend en ongezond.

Of je er dik van word, hangt ook af van hoeveel energie je gebruikt. Urkers werken over het algemeen hard en fysiek.

Ik heb geen aanleiding om te veronderstellen dat Urkers bovengemiddeld dik zijn.
Het percentage overgewicht is in Urk 53%. Dat is minder dan in Bant (57%), Creil (54%) en Rutten (55%), net zoveel als in Kraggenburg en in Espel, en meer als in Emmeloord (49%), Luttelgeest (51%), Marknesse (48%) of Tollenbeek (52%).

Urk behoort dus tot de "middenmoot" van de Noordoostpolder.

En nu ga ik stoppen met het onderzoek Urk :D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Idem vergeleek Ambtenaar de cijfers van Urk met de hoge cijfers van Krimpen aan den IJssel. Waarom deze vergelijking? Ik ben niet achterlijk.
In de ene gemeente met veel kerken is het aantal besmettingen laag (Urk), in de andere gemeente hoog (Krimpen).

Dus leg jij je achterlijkheid nu eens uit.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Houd de toon vriendelijk, aub. Dat lukt Van der Staaij ook als hij het oneens is met zijn opponenten.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Volgens mij hanteerde Ambtenaar de drogreden van de generalisatie. In Krimpen is het besmettingsgraad hoog. Krimpen heeft veel kerkgangers. In gemeenten met veel kerkgangers is de besmettingsgraad hoog.
windorgel

Bericht door windorgel »

In Krimpen is wel degelijk sprake van besmettingen in kerkelijke gemeenschap. Kan buiten de kerk begonnen zijn in families, maar neemt nu heel forse vormen aan.
J.C. Philpot

Herman schreef:Volgens mij hanteerde Ambtenaar de drogreden van de generalisatie. In Krimpen is het besmettingsgraad hoog. Krimpen heeft veel kerkgangers. In gemeenten met veel kerkgangers is de besmettingsgraad hoog.
Dat is inderdaad een generalisatie. Deze plaatsen zijn niet op die manier te vergelijken.

Cijfers van de tweede kamerverkiezingen 2017 (SGP+CU+CDA):
* Krimpen: 31.4 %
* Urk: 82.1 %

Dat betekend dat de christelijke populatie percentueel in Urk tussen 2 en 3 keer zo hoog is.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 16 okt 2020, 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.

George Whitefield
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:Volgens mij hanteerde Ambtenaar de drogreden van de generalisatie. In Krimpen is het besmettingsgraad hoog. Krimpen heeft veel kerkgangers. In gemeenten met veel kerkgangers is de besmettingsgraad hoog.
Deze constatering deel ik. Hij ging zelfs nog verder: ...dus dan zijn de (besmettings)cijfers in Urk vast niet goed...
Verder maakt Ambtenaar nogal wat cijfermatige fouten.

Verder komen er natuurlijk in alle gemeenschappen besmettingen voor, ook in kerkelijke gemeenschappen. Wanneer er in een kerkelijke gemeenschap veel besmettingen zijn, zegt dit nog niets over de bron daarvan (waar is het begonnen en waar zijn mensen besmet?).

Wat ik tegen Ambtenaars bijdragen heb, is dat hij in dit onderwerp doet aan 'framing' en geen objectieve grondslag kiest.
DDD

Bericht door DDD »

Volgens mij zei Ambtenaar alleen dat er geen automatisch verband is tussen kerkdiensten en lage besmettingscijfers, wat hier in dit draadje wel degelijk (bij wijze van grap?) is gesuggereerd.
helma

Bericht door helma »

J.C. Philpot schreef:
Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef: Begin van de crisis werd nergens zoveel getest. De ernst zag je in de zh opnames en sterfte. Dus beter te kijken hoeveel zh opnames en overlijden op Urk.
Volgens de GGD Flevoland zijn tot op heden 4 Urkers overleden aan corona, 23 Urkers in het ziekenhuis opgenomen en 107 positief getest.

https://www.eengezonderflevoland.nl/cij ... 19-corona/
Toch is de suggestie van vis ook niet zo gek.

Er is al meedere malen gesuggereerd dat Vitamine D het verloop van Covid-D positief beinvloed. Je zult waarschijnlijk daar tegeninbrengen dat dat nog niet wetenschappelijk bewezen is, maar de aanwijzingen zijn er wel degelijk. En dat de wetenschappelijke onderzoeken nog niet zijn afgerond, wil niet zeggen dat deze aanwijzingen onjuist zijn.

Nu zit vitamine D zit van nature in vette vis, zoals haring, zalm en makreel.

We weten dit niet zeker, maar dit zou naast de genoemde factoren, ook een factor kunnen zijn.

Urkers knuffelen elkaar niet en geven geen handen. Dat kan wel eens de grootste oorzaak zijn.
Forummer

Bericht door Forummer »

Ik lees het zo:

Er wordt gesteld: Urk = veel kerkgangers en weinig besmettingen, dus kerkgang is gezond.

Ambtenaar stelt: dat slaat nergens op want Krimpen = veel kerkgangers en veel besmettingen, dus kun je net zo goed zeggen kerkgang is ongezond.

Volgens mij heeft Ambtenaar niets meer en niets minder willen stellen. Of ik moet het verkeerd begrijpen, maar ik denk dat er heel veel mensen niet goed lezen...
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Plaats reactie