Verontrustende berichten
Re: Verontrustende berichten
Zoals ik het lees, onderschrijft Jeremiah juist wat je bedoelt. Hij vult het rijtje 'verkeerd, dom, naïef' aan met 'onchristelijk'. Precies in lijn met wat je bedoelt.
In de zin van de grote afval? Sorry, soms ben ik ook erg dom en begrijp ik het niet.eilander schreef:Zoals ik het lees, onderschrijft Jeremiah juist wat je bedoelt. Hij vult het rijtje 'verkeerd, dom, naïef' aan met 'onchristelijk'. Precies in lijn met wat je bedoelt.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Deze discussie neemt een verontrustende wending.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
?modesto schreef:Deze discussie neemt een verontrustende wending.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: RE: Re: Verontrustende berichten
Dan blijf ik jou dezelfde vraag stellen als ik posthoorn stelde en ook toen niet werd beantwoord. Als de doop zo ondergeschikt en onbelangrijk is waarom heeft de Zoon van God in zijn bijna laatste opdracht aan Zijn discipelen geboden om te dopen in de Namen van de drie-enige God? Heeft de Heere Jezus dan iets ondergeschikst ingesteld.Martijn schreef:Maak je van de doop niet teveel een breekpunt? Pas hoorde ik een predikant de opmerking maken dat voor hem leidend is de vergeving van zonden door het bloed van Jezus Christus gestort op Golgotha en of we daar door genade iets van kennen. Alle andere zaken zijn ondergeschikt zolang mensen maar tot hun standpunt komen na bestudering van de Bijbel.huisman schreef:M.i. dekt de topictitel de lading. Het is uiterst verontrustend dat de kinderdoop in onze gezindte zo onder vuur staat.-DIA- schreef:Kan mijn openingstitel + starttopic veranderd worden? Dit topic is wel voor 80 % (ruwe schatting) off-topic.
Verontrustende zaken zien we niet, en zo we ze al zien heeft het onze opmerking blijkbaar niet zo van node.
Misschien willen we er liever niet bij stilstaan? Toch lijkt het me nuttig om te beseffen in welk land en welke
wereld we nu in deze tijden leven. Zie ook hoeveel profetieën uit Daniel, Ezechiël en Openbaring (zie ook de kantt.)
of er naar de vervulling lijken te gaan.
Er is een grove overschatting van de doop in delen van de CGK/NGK/ GKv/PKN. Maar er is net zo'n grote onderschatting van de doop in delen van de GG/OGG/GGiN .
Beide zijn gevaarlijk en hebben ruimte geschapen voor het baptisme wat in ons land een puur arminiaanse beweging is.
Ik denk dat dat een goede houding is.
@posthoorn het baptisme in ons land is arminiaans. Ze gaan uit van een vrije wil om het goede te kiezen .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik wel!Posthoorn schreef:Even voor alle duidelijkheid: ik verdedig hier niet de geloofsdoop.

Helaas is er ook een nieuw niet -arminiaans baptisme, toch? Hier in de buurt komt dat veel voor (rand van de Veluwe, Gelderse Vallei).
Nou, het is wel arminiaans, want men denkt het met eigen ellende en eigen somberheid te kunnen... En arminiaans betekent dat men het zelf kan...DDD schreef:Helaas is er ook een nieuw niet -arminiaans baptisme, toch? Hier in de buurt komt dat veel voor (rand van de Veluwe, Gelderse Vallei).
(Op)recht(heid) moet zegevieren!
Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Dat is ook mijn buurt.Ben wel benieuwd waar je huis woontDDD schreef:Helaas is er ook een nieuw niet -arminiaans baptisme, toch? Hier in de buurt komt dat veel voor (rand van de Veluwe, Gelderse Vallei).

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik bedoelde de refobaptisten inderdaad.
De Utrechtse Heuvelrug, althans, in deeltijd.
Mooie plek.....over de refobaptisten is al meer gesproken. De PKN dominee uit Overberg heeft over deze club een gezonde mening die vorige week in het RD stond.DDD schreef:Ik bedoelde de refobaptisten inderdaad.
- Johann Gottfried Walther
Dat die gemeenten ontstaan heeft wel een oorzaak. Die ook ligt in het onvoldoende kunnen uitleggen wat de Heilige Doop betekend en wat de inhoud is. Zonder onder- of overschatting.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Link?huisman schreef:Mooie plek.....over de refobaptisten is al meer gesproken. De PKN dominee uit Overberg heeft over deze club een gezonde mening die vorige week in het RD stond.DDD schreef:Ik bedoelde de refobaptisten inderdaad.
Ik kom vanavond verder terug op je posting.huisman schreef:Dan blijf ik jou dezelfde vraag stellen als ik posthoorn stelde en ook toen niet werd beantwoord. Als de doop zo ondergeschikt en onbelangrijk is waarom heeft de Zoon van God in zijn bijna laatste opdracht aan Zijn discipelen geboden om te dopen in de Namen van de drie-enige God? Heeft de Heere Jezus dan iets ondergeschikst ingesteld.Martijn schreef:Maak je van de doop niet teveel een breekpunt? Pas hoorde ik een predikant de opmerking maken dat voor hem leidend is de vergeving van zonden door het bloed van Jezus Christus gestort op Golgotha en of we daar door genade iets van kennen. Alle andere zaken zijn ondergeschikt zolang mensen maar tot hun standpunt komen na bestudering van de Bijbel.huisman schreef:M.i. dekt de topictitel de lading. Het is uiterst verontrustend dat de kinderdoop in onze gezindte zo onder vuur staat.-DIA- schreef:Kan mijn openingstitel + starttopic veranderd worden? Dit topic is wel voor 80 % (ruwe schatting) off-topic.
Verontrustende zaken zien we niet, en zo we ze al zien heeft het onze opmerking blijkbaar niet zo van node.
Misschien willen we er liever niet bij stilstaan? Toch lijkt het me nuttig om te beseffen in welk land en welke
wereld we nu in deze tijden leven. Zie ook hoeveel profetieën uit Daniel, Ezechiël en Openbaring (zie ook de kantt.)
of er naar de vervulling lijken te gaan.
Er is een grove overschatting van de doop in delen van de CGK/NGK/ GKv/PKN. Maar er is net zo'n grote onderschatting van de doop in delen van de GG/OGG/GGiN .
Beide zijn gevaarlijk en hebben ruimte geschapen voor het baptisme wat in ons land een puur arminiaanse beweging is.
Ik denk dat dat een goede houding is.
@posthoorn het baptisme in ons land is arminiaans. Ze gaan uit van een vrije wil om het goede te kiezen .
Als de kinderdoop dan werkelijk zo belangrijk en allesbeheersend is in dit debat, waarom staat er dan niet één letter over in de Bijbel?huisman schreef:Dan blijf ik jou dezelfde vraag stellen als ik posthoorn stelde en ook toen niet werd beantwoord. Als de doop zo ondergeschikt en onbelangrijk is waarom heeft de Zoon van God in zijn bijna laatste opdracht aan Zijn discipelen geboden om te dopen in de Namen van de drie-enige God? Heeft de Heere Jezus dan iets ondergeschikst ingesteld.