Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

GGBeroopingswerk

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door GGBeroopingswerk »

Gisteravond in GG Rhenen geweest. Ds. F. Mulder beleed in het gebed dat we door onze zonde het niet waard zijn dat God ons ook maar één knecht zou geven. Maar hij smeekte wel of God uit genade er (ondanks ons en onze zonden) er toch één wilde geven.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

-DIA- schreef:
Anneke B schreef:Trieste vertoning hier, terwijl heel de Ger Gem in spanning zit. Wat bezielt mensen om hier zo mee om te gaan. Laten we liever één front vormen ipv elkaar belachelijk te maken. En bidden of er nog mannen aangenomen mogen worden.
Dit vind ik ook een verstandige post. Was er meer nood, er zouden ook leraars gezonden worden.
Wat mij betreft een dooddoener. Maar wel een waarmee dit principe in stand gehouden wordt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Vorst schreef:
-DIA- schreef:
Anneke B schreef:Trieste vertoning hier, terwijl heel de Ger Gem in spanning zit. Wat bezielt mensen om hier zo mee om te gaan. Laten we liever één front vormen ipv elkaar belachelijk te maken. En bidden of er nog mannen aangenomen mogen worden.
Dit vind ik ook een verstandige post. Was er meer nood, er zouden ook leraars gezonden worden.
Wat mij betreft een dooddoener. Maar wel een waarmee dit principe in stand gehouden wordt.
Zouden er gezonden worden waar de gemeenten geen behoefte aan leraars lijken te hebben?
Daarenboven wil de Heere er van de huize Jakobs om gebeden zijn. Of niet? Dat is geen dooddoener,
maar een Goddelijk bevel: Bidt de Heere des oogstes dat Hij arbeiders uitstootte in Zijn wijngaard.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Anneke B

Bericht door Anneke B »

Niks geen dooddoener. Zou weleens willen weten hoeveel mensen de afgelopen dagen op de knieën hebben gelegen om God te smeken om toelating van mannen voor het ambt van predikant. Als er waarachtige nood is, zal God Zelf hiervoor zorg dragen. Daar ben ik ten diepste van overtuigd. En vergeet niet dat de curatoren ook mensen zijn, al zullen ze vast wijsheid van Boven krijgen, het blijft ten dele mensenwerk. Wie kan Gods wijs bestel doorgronden? Wij niet. Laten we aub niet zeggen dat de lat te hoog ligt, want God maakt geen fouten. Het is alles, ook dit van eeuwigheid af in zijn Voorzienigheid vastgelegd. En mocht het zo zijn dat er deze keer geen studenten bijkomen, dan moeten we toch de schuld bij onszelf zoeken. Dan is de nood niet hoog genoeg.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

-DIA- schreef:
Vorst schreef:
-DIA- schreef:
Zouden er gezonden worden waar de gemeenten geen behoefte aan leraars lijken te hebben?
Daarenboven wil de Heere er van de huize Jakobs om gebeden zijn. Of niet? Dat is geen dooddoener,
maar een Goddelijk bevel: Bidt de Heere des oogstes dat Hij arbeiders uitstootte in Zijn wijngaard.
Nee, je begrijpt mij verkeerd. Zie ook de post op de vorige pagina n.a.v. jouw reactie.
Waar haal je het vandaan dat er geen behoefte aan predikanten zou zijn? Hoe kom je er bij dat er geen nood zou zijn?
Verder is er genoeg gebeden denk ik zo, afgelopen dagen. En ik denk ook dat er genoeg aanmeldingen waren; dat is namelijk elk jaar het geval.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Anneke B schreef:Niks geen dooddoener. Zou weleens willen weten hoeveel mensen de afgelopen dagen op de knieën hebben gelegen om God te smeken om toelating van mannen voor het ambt van predikant. Als er waarachtige nood is, zal God Zelf hiervoor zorg dragen. Daar ben ik ten diepste van overtuigd. En vergeet niet dat de curatoren ook mensen zijn, al zullen ze vast wijsheid van Boven krijgen, het blijft ten dele mensenwerk. Wie kan Gods wijs bestel doorgronden? Wij niet. Laten we aub niet zeggen dat de lat te hoog ligt, want God maakt geen fouten. Het is alles, ook dit van eeuwigheid af in zijn Voorzienigheid vastgelegd. En mocht het zo zijn dat er deze keer geen studenten bijkomen, dan moeten we toch de schuld bij onszelf zoeken. Dan is de nood niet hoog genoeg.
Dat is taal die we steeds minder horen... Daar val ik dan ook helemaal bij.
En dan moet deze persoon zich ook wel wegschamen.
En we kunnen wel zeggen: Dat de nood eens opgebonden mocht worden,
maar daar wordt doorgaans de spot mee gedreven.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Eveline de Pater

Bericht door Eveline de Pater »

Toegelaten: dhr. G. van Nieuw Amerongen uit Stolwijk, universitair hoofddocent aan de Vrije Universiteit in Amsterdam

Bron: Refoforum
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Eveline de Pater schreef: (...)

Bron: Refoforum
:D
claus

Bericht door claus »

Ziedaar...de laatste! Tot mijn grote blijdschap! Hij heeft niet gekund op het voor hem bestemde tijdstip, want zijn achternaam begint met een N. Dan is men altijd bereid om zo'n persoon achteraan te plaatsen, ik bedoel nadat de laatste persoon, met een achternaam die begint met een W of een Z geweest is.
Nowhere

Bericht door Nowhere »

KB_ schreef:
nou mannen gaat niet meer lukken ben ik bang. eerder man, laten we er voor bidden.
al vind ik het curatorium dit jaar meer een trieste vertoning dan dit forum als ik eerlijk ben....
Jongens, jongens.. moet het nu op zo'n manier?
We hebben helemaal geen predikanten verdiend (!)
We zijn een hardnekkig en wederstrevig volk. De HEERE moet doen wat 'ons' behaagd.

Deze mannenbroeders van het curatorium zitten daar niet met een glimlach, maar dit zitten daar te zuchten. Neem dat maar aan.
Het is mensenwerk, ja, maar als het de HEERE behaagd heeft, dan zal het zijn voortgang hebben.
Onder inwachting van Gods Geest en in verwachting van Gods zegen. Zo zijn de Curatoren afgelopen maandag begonnen.
En dan is hetgeen de HEERE doet, ja dat is goed! Hoe onbegrijpelijk het voor ons als mensen ook is. Het is goed!
Maar mocht de HEERE nog verblijden door Zijn daden in hetgeen Hem behagen mocht.

Nogmaals wij hebben geen predikanten verdiend. Wij hebben het verzondigd en we hebben het verbeurd. Maar dan is het wonder van Zijn genade als er één (of meerdere) aangenomen mag/mogen worden. Wat zou het groot zijn, wat zou het onverdiend zijn (!).

Ps: Ook al had ik al afscheid genomen, dit moest ik even kwijt. Ja als buitenstaander gaat het mij aan m'n hart. Ja ik zucht mee! Of de Heere nog wil betonen van ons af te weten. En Hij ons zal verblijden door Zijn daden.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

KB_ schreef: nou mannen gaat niet meer lukken ben ik bang. eerder man, laten we er voor bidden.
al vind ik het curatorium dit jaar meer een trieste vertoning dan dit forum als ik eerlijk ben....
Nou 1 man is er hoor, en hij spreekt nog Engels ook https://www.youtube.com/watch?v=sfmYpCARukY;)

Maar even serieus: het is half 5 nu, dus dit zal het wel zijn dan?
refo

Bericht door refo »

Is het niet G.P. van Nieuw Amerongen?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Raar eigenlijk om voor 1 specifiek kerkverband op de knieen te gaan om te vragen of er nog dienstknechten Gods aangenomen mogen worden. :hum
En verder hier :fuite
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
lena

Bericht door lena »

Wat een goed nieuws. Zonder dat wij dat verdienden...
Gesloten