Preken beluisteren op internet

Ad Anker
Moderator

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Ad Anker »

We beluisterden een preek van ds. G.W.S. Mulder, Rom. 8:15. Zondagmiddag in Vlaardingen. Te beluisteren via kerkomroep. Zeer aanbevolen!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Anker schreef:We beluisterden een preek van ds. G.W.S. Mulder, Rom. 8:15. Zondagmiddag in Vlaardingen. Te beluisteren via kerkomroep. Zeer aanbevolen!
Kun je een link plaatsen?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA-

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
Anker schreef:We beluisterden een preek van ds. G.W.S. Mulder, Rom. 8:15. Zondagmiddag in Vlaardingen. Te beluisteren via kerkomroep. Zeer aanbevolen!
Kun je een link plaatsen?
Ik heb hem al, maar die werkt bij mij niet, tenzij ik iets moet downloaden...
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Een preek van ds. C. Neele met betrekking tot het EK-voetbal (het "EK-doel" afgezet tegen het Doel van een christen).
caprice

Bericht door caprice »

Erasmiaan schreef:Een preek van ds. C. Neele met betrekking tot het EK-voetbal (het "EK-doel" afgezet tegen het Doel van een christen).
Mensen die interesse hebben in deze preek kunnen mij even een pb sturen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Erasmiaan schreef:Een preek van ds. C. Neele met betrekking tot het EK-voetbal (het "EK-doel" afgezet tegen het Doel van een christen).
Goede preek en zeer waarschuwend!!
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Oude-Waarheid schreef:
Goede preek en zeer waarschuwend!!
Ik had niet anders verwacht.
BJD

Bericht door BJD »

Prachtig al die preken en waarschuwingen tegen het EK. In zekere zin ook wel mee eens. Gaat alleen wel wat eenzijdig worden. Kom nu een keer met de autosport, tennis, politiek of orgelkunst....
caprice

Bericht door caprice »

BJD schreef:Prachtig al die preken en waarschuwingen tegen het EK. In zekere zin ook wel mee eens. Gaat alleen wel wat eenzijdig worden. Kom nu een keer met de autosport, tennis, politiek of orgelkunst....
Dat heb ik in diverse preken wel horen benoemen, soms wat uitgebreider, maar niet zoals deze preek, die geheel gericht is op het EK.
Daarbij komt dat de zaken die je noemt niet zozeer een volksaangelegenheid zijn, zoals dat merkbaar is bij het EK. Daar neemt de verdwazing een hoge vlucht. Een simpel voorbeeld: De witte klipjes op de zakken van het brood zijn tijdelijk oranje. Wat een dwaasheid.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

BJD schreef:Prachtig al die preken en waarschuwingen tegen het EK. In zekere zin ook wel mee eens. Gaat alleen wel wat eenzijdig worden. Kom nu een keer met de autosport, tennis, politiek of orgelkunst....
Wat zou een groter gevaar zijn? Er zitten notabene 9 miljoen Nederlanders tegelijkertijd naar een voetbalwedstrijd te kijken!
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Erasmiaan schreef:
Wat zou een groter gevaar zijn? Er zitten notabene 9 miljoen Nederlanders tegelijkertijd naar een voetbalwedstrijd te kijken!
Ik ben een ook voorstander voor een duidelijke stellingname tegenover het EK. Anderzeids is het wel zo dat er slechts een aantal dagen per jaar 9 miljoen mensen naar een voetbalwedstrijd kijken, terwijl andere zaken zoals bijvoorbeeld materialisme elke dag van het jaar door heel het leven vervlochten zijn. Ik ben het dus met jullie beide eens.

Ik vraag me wel af of het nodig is om een hele preek hieraan de weiden. Maargoed, ik heb de preek niet beluisterd, dus kan ik hier niet over oordelen. Misschien "speelt" dit onderwerp heel erg in de betreffende gemeente.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

J.C. Philpot schreef:
Erasmiaan schreef:
Ik ben een ook voorstander voor een duidelijke stellingname tegenover het EK. Anderzeids is het wel zo dat er slechts een aantal dagen per jaar 9 miljoen mensen naar een voetbalwedstrijd kijken, terwijl andere zaken zoals bijvoorbeeld materialisme elke dag van het jaar door heel het leven vervlochten zijn. Ik ben het dus met jullie beide eens.

Ik vraag me wel af of het nodig is om een hele preek hieraan de weiden. Maargoed, ik heb de preek niet beluisterd, dus kan ik hier niet over oordelen. Misschien "speelt" dit onderwerp heel erg in de betreffende gemeente.
Neu, het is ook geen hele preek hoor (tenminste, van wat ik gehoord heb). Het leven met Christus wordt getekend. En dan af en toe wordt dit afgezet tegen een EK.
Unionist

Bericht door Unionist »

Paulus deed dat toch anders. Die vergeleek het leven met Christus juist met de inspanningen die een sportman pleegde om zijn doel te bereiken.

Een dominee kan ook zeggen: "Jongens, hoeveel tijd besteed je deze week aan het voetbal? Steek deze week eens net zoveel tijd in het zoeken van de Heere en het lezen van de Bijbel?" Ik denk dat dat meer effect sorteert dan voortdurend te roepen: Foei, mag niet.

Ik hoorde hier zaterdag zinnige dingen over op de EO: http://www.eo.nl/dezeweek
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik heb de preek vanmorgen beluisterd.
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Ik heb de preek vanmorgen beluisterd.
Ik hoop het morgen even te doen. Heb hier straks een heel blij kind (hoop ik)
Spannend nog.... :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie