Nee ik bedoel niet persé ds. Tang, ik bedoel gewoon überhaupt deze hele kwestie. De brieven over en weer zijn niet mals, het gaat mij niet om een kant kiezen. Het doet mij verdriet dat dit gebeurt. Ik vind dr. Brink in sommige dingen gelijk hebben, hij slaat alleen erg door, en is in zijn taalgebruik niet echt vriendelijk. ds. Tang zegt zeker rake dingen, maar ook met hem ben ik het niet in alles eens, anders zou ik niet broeder HH, maar broeder GGN heten ofzo.Simon0612 schreef:Op basis waarvan concludeer je dat? Heb je het artikel gelezen?HersteldHervormd schreef:Precies.Louis2 schreef:@ Ditbendik
De heer van der Tang is toch van de GGIN? Niet van de HHK?
Ik vind het persoonlijk wel erg voorspelbaar hoe de heren Kort van der Tang als een stier op een rode lap op de video's van ds. van den Brink afgaan.
Daarnaast zou er wel bij gezegd mogen worden dat er genoeg predikanten in de Gereformeerde gezindte zijn die geen evangelie met kleine lettertjes preken, maar een vrij evangelie uit pure genade voor hulpeloze zondaren.
Zoals de dominee die ik gisteren in een gereformeerde gemeente hoorde preken.
Kortom, deze hele kwestie heeft (en gaat) zoveel kapot maken. Zoveel scheuringen en verdriet. Nu is het al weer zo dat dr. Brink volgens ds Tang zijn eigen broeders van de HHK moet aanspreken op de levensgevaarlijke leer. De toon word m.i. steeds feller.
Je leest ook op refoweb hoeveel verwarring het teweeg brengt. Ik vind dat echt heel erg. Beter had het geweest als dr. Brink zijn eigen gang was gegaan, en de 'tegenpartij' ook. Dat had allemaal beter geweest. Als dr. Brink op Geloofstoerusting zegt wat hij vind dan moet hij dat doen, maar waarom al die stampij? Dat doe je als het goed is alleen als het inderdaad echt levensgevaarlijk is. En dan denk ik bij mezelf, tsja...
Er was maar een met een zeer felle toon en vergelijkingen maakte die niet door de beugel konden. Dit is een zeer gedegen en net geschreven artikel, en jij concludeert (waarschijnlijk zonder te lezen) dat het steeds feller wordt. Grappig al die uitvluchten zodra er kritiek komt die wel raak is..
Dus hopelijk vat je het niet op als aanval naar ds. Tang, dat is niet zo bedoelt.