Isala schreef:Mara schreef:Er hingen best acceptabele jurkjes hier en daar, maar die reiken bij mij ver boven de knie en dat is op mijn leeftijd niet meer flatteus.
Dit heb ik dus ook altijd. ik ben 1.78 en zoveel jurken zijn me te kort. Daarbij houd ik erg van een wat langere rok, in ieder geval net over de knie. En bij sommige kortere rokken of jurken past gewoon geen legging.
Ik ben ontzettend blij met de mode van de maxirok, maar dat kan alleen voor netjes. In het dagelijkse werk is het erg onpraktisch.
De maxijurken hingen er met rekken vol, dat is de zgn Ibiza-look. Felle kleuren, drukke patronen.
merel schreef:Ik ben daarom blij met de kokerrokken, vallen mooi over de knie.
King Louie vind ik ook erg leuk, alleen voor mij vaak te kort. Dit merk gaat uit van een vrouw van ongeveer 1.70 m ofzo
Kokerrokken zijn mooi als je slank bent, boven maat 42 wordt het te veel curves.
Overigens kloppen de maten ook vaak van geen kant. Het ligt er aan in welk land het gemaakt wordt.
Ik let niet meer zozeer op de maat, maar houdt het voor me en schat het dan in.
Zo komt het voor dat ik 3 maten in de kast heb hangen, niet omdat ik jojo in gewicht, maar het is allemaal dezelfde pasvorm.
Overigens was ik in een lingeriewinkel, waar vermeld stond dat ze een grote voorraad van V&D hadden ingekocht.
Ik kon nu niet zeggen dat het goedkoper was.
Voor de oudere vrouw (70+) die graag netjes gekleed wil gaan, is er steeds minder te vinden in de winkels. Veel oudere dames dragen broeken. En als er rokken hangen zijn ze van polyester gemaakt.
Toen mijn moeder nog leefde verkocht C&A heel veel jurken, ook in korte en brede maten. Dat was ideaal, ik hoefde zelden iets korter te maken. Een bloes gemaakt voor een model van 1.78 valt bij een kleine vrouw (mijn moeder was niet zo groot, zeker op het laatst niet) veel te lang nl.