Wat doen we vandaag?

Mara

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Winkels doorzoeken voor o.m. een zomerjas voor manlief en voor mezelf een leuk jurkje en rokjes.
Maar helaas, de winkels zorgen er zelf voor dat iedereen toch maar het internet opgaat voor een outfitje.
Incourante maten, "het is er niet, maar ik kan het wel voor u bestellen", maxi en mini-lengtes, een tussenlengte is er niet.
En als die er nog wel is, heeft het een blote rug.
Ik mis V&D :cry

O en overal lagen en hingen wel enorme flaphoeden, voor bijna niks. :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Ja ik mis V&D ook. (Het is niet mijn schuld dat ze failliet zijn). Wij hadden vanmorgen afsluiting Vrouwenmorgen. Nuttige inleiding van Mevr. Palland (van de columns uit de Gezinsgids) over ontmoeting met zieken. Veel van opgestoken. Gezamenlijk ggegeten met z'n allen. (Potluck) Heel fijne morgen. Ben blij met mijn gemeente.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:Winkels doorzoeken voor o.m. een zomerjas voor manlief en voor mezelf een leuk jurkje en rokjes.
Maar helaas, de winkels zorgen er zelf voor dat iedereen toch maar het internet opgaat voor een outfitje.
Incourante maten, "het is er niet, maar ik kan het wel voor u bestellen", maxi en mini-lengtes, een tussenlengte is er niet.

Steps hangt vol met prima jurkjes en rokjes. Zakelijk, feestelijk en gewoon. Dat is - naast Hema waar alleen de basic shirtjes en vestjes oké zijn en M&S mode waarvoor je wat dikker moet zijn dan ik - de enige kledingwinkel in het winkelcentrum bij mij in de buurt. Mijn garderobe kent dus een erg hoog Stepsgehalte. En de rest haal ik online. Vanilia heeft ook erg mooi spul, maar dat vind ik best wel prijzig.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Zita schreef:
Mara schreef:Winkels doorzoeken voor o.m. een zomerjas voor manlief en voor mezelf een leuk jurkje en rokjes.

Steps hangt vol met prima jurkjes en rokjes. Zakelijk, feestelijk en gewoon. Dat is - naast Hema waar alleen de basic shirtjes en vestjes oké zijn en M&S mode waarvoor je wat dikker moet zijn dan ik - de enige kledingwinkel in het winkelcentrum bij mij in de buurt. Mijn garderobe kent dus een erg hoog Stepsgehalte. En de rest haal ik online. Vanilia heeft ook erg mooi spul, maar dat vind ik best wel prijzig.
Klingel! Toevallig net een bestelling gedaan. :)
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:

Zita, wij verschillen enigszins in leeftijd.
En ik weet niet hoe lang jij bent, maar dat kan dus wel uitmaken.
Er hingen best acceptabele jurkjes hier en daar, maar die reiken bij mij ver boven de knie en dat is op mijn leeftijd niet meer flatteus.
Isala

Bericht door Isala »

Mara schreef:Er hingen best acceptabele jurkjes hier en daar, maar die reiken bij mij ver boven de knie en dat is op mijn leeftijd niet meer flatteus.
Dit heb ik dus ook altijd. ik ben 1.78 en zoveel jurken zijn me te kort. Daarbij houd ik erg van een wat langere rok, in ieder geval net over de knie. En bij sommige kortere rokken of jurken past gewoon geen legging.
Ik ben ontzettend blij met de mode van de maxirok, maar dat kan alleen voor netjes. In het dagelijkse werk is het erg onpraktisch.
Hora est!
merel

Bericht door merel »

Mara schreef:
Zita schreef:

Zita, wij verschillen enigszins in leeftijd.
En ik weet niet hoe lang jij bent, maar dat kan dus wel uitmaken.
Er hingen best acceptabele jurkjes hier en daar, maar die reiken bij mij ver boven de knie en dat is op mijn leeftijd niet meer flatteus.
Hier idem Zita. Ik ben 1.78 m en heb veel kleding van Steps en Vanilia. Ik ben daarom blij met de kokerrokken, vallen mooi over de knie.
King Louie vind ik ook erg leuk, alleen voor mij vaak te kort. Dit merk gaat uit van een vrouw van ongeveer 1.70 m ofzo
helma

Bericht door helma »

Oh, ik ben ook 1.78. Grote vrouwen hier :-)
samanthi

Bericht door samanthi »

helma schreef:Oh, ik ben ook 1.78. Grote vrouwen hier :-)
Ik maar 1.67 tja kleintjes moeten er ook zijn
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara

Bericht door Mara »

Isala schreef:
Mara schreef:Er hingen best acceptabele jurkjes hier en daar, maar die reiken bij mij ver boven de knie en dat is op mijn leeftijd niet meer flatteus.
Dit heb ik dus ook altijd. ik ben 1.78 en zoveel jurken zijn me te kort. Daarbij houd ik erg van een wat langere rok, in ieder geval net over de knie. En bij sommige kortere rokken of jurken past gewoon geen legging.
Ik ben ontzettend blij met de mode van de maxirok, maar dat kan alleen voor netjes. In het dagelijkse werk is het erg onpraktisch.
De maxijurken hingen er met rekken vol, dat is de zgn Ibiza-look. Felle kleuren, drukke patronen.
merel schreef:Ik ben daarom blij met de kokerrokken, vallen mooi over de knie.
King Louie vind ik ook erg leuk, alleen voor mij vaak te kort. Dit merk gaat uit van een vrouw van ongeveer 1.70 m ofzo
Kokerrokken zijn mooi als je slank bent, boven maat 42 wordt het te veel curves. ;)
Overigens kloppen de maten ook vaak van geen kant. Het ligt er aan in welk land het gemaakt wordt.
Ik let niet meer zozeer op de maat, maar houdt het voor me en schat het dan in.
Zo komt het voor dat ik 3 maten in de kast heb hangen, niet omdat ik jojo in gewicht, maar het is allemaal dezelfde pasvorm. :jongle

Overigens was ik in een lingeriewinkel, waar vermeld stond dat ze een grote voorraad van V&D hadden ingekocht.
Ik kon nu niet zeggen dat het goedkoper was.

Voor de oudere vrouw (70+) die graag netjes gekleed wil gaan, is er steeds minder te vinden in de winkels. Veel oudere dames dragen broeken. En als er rokken hangen zijn ze van polyester gemaakt.
Toen mijn moeder nog leefde verkocht C&A heel veel jurken, ook in korte en brede maten. Dat was ideaal, ik hoefde zelden iets korter te maken. Een bloes gemaakt voor een model van 1.78 valt bij een kleine vrouw (mijn moeder was niet zo groot, zeker op het laatst niet) veel te lang nl.
merel

Bericht door merel »

De meeste kleding staat mooier als je slank bent. Mode wordt nu eenmaal ontwikkeld voor slanke mensen.

Maxi rokken in deze periode zijn heerlijk. Ik draag ze ook regelmatig. Toch merk ik met name in het voorjaar dat ik vaker een broek aan heb. Dunnere panty's zijn niet zo mijn ding. Het overige deel van het jaar pak ik vaker een rok of jurk.

Jurken van een fijne lengte zijn ind dun bezaaid
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef:De meeste kleding staat mooier als je slank bent. Mode wordt nu eenmaal ontwikkeld voor slanke mensen.

Maxi rokken in deze periode zijn heerlijk. Ik draag ze ook regelmatig. Toch merk ik met name in het voorjaar dat ik vaker een broek aan heb. Dunnere panty's zijn niet zo mijn ding. Het overige deel van het jaar pak ik vaker een rok of jurk.

Het is toch nog onverwacht gelukt in een ander winkelcentrum. Leuk creme/olijfgroen rokje.
Creme bloesje erop met een leuk zijden shawltje, bijpassend vestje hoefde ik niet, want ik had thuis nog een vestje in die kleur hangen.
Maar bij thuiskomst realiseerde ik me dat ik vorige week een zak bij de kledingbank had afgegeven, met ook dat vestje, omdat de kleur uit de mode is. (dacht ik) :huhu
Nu maar hopen dat het geen kille zomer wordt.

Bij M&S en missetam hebben ze heel veel hangen voor XL- XXXL zag ik. Wikkelvestjes, ook wat langer, echt voor de grote maten ontworpen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Dat is mooi, dan is er ook voor mij vast nog wat leuks te koop.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
merel schreef:De meeste kleding staat mooier als je slank bent. Mode wordt nu eenmaal ontwikkeld voor slanke mensen.

Het is toch nog onverwacht gelukt in een ander winkelcentrum. Leuk creme/olijfgroen rokje.
Creme bloesje erop met een leuk zijden shawltje, bijpassend vestje hoefde ik niet, want ik had thuis nog een vestje in die kleur hangen.
Maar bij thuiskomst realiseerde ik me dat ik vorige week een zak bij de kledingbank had afgegeven, met ook dat vestje, omdat de kleur uit de mode is. (dacht ik) :huhu
Nu maar hopen dat het geen kille zomer wordt.

Bij M&S en missetam hebben ze heel veel hangen voor XL- XXXL zag ik. Wikkelvestjes, ook wat langer, echt voor de grote maten ontworpen.
Ik vermoed dat jij Bonita en Bonaparte wel zou kunnen waarderen, Mara. Al is de laatste dan weer een webshop.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef: Ik vermoed dat jij Bonita en Bonaparte wel zou kunnen waarderen, Mara. Al is de laatste dan weer een webshop.
Jouw vermoeden klopt niet :)
Ik vind Bonita tuttig en oubollig, Bonaparte kende ik niet, even gekeken, maar nee.
Meestal slaag ik wel bij streetone, maar Vila, Expresso, Vero Moda en Enjoy kunnen mij vaak ook wel bekoren. :)
Plaats reactie