Seksueel misbruik
Re: Seksueel misbruik
Deze man ging daarna met het zusje van 15 naar bed. Dat zegt voor mij genoeg. Deze meneer heeft geen enkele terughoudendheid op seksueel gebied. Dus geloof ik justitie en blijf ik erbij dat een 17 en 15 jarige meisje fors zijn beschadigd. Dat hij zelfs in de rechtzaal een 17 jarig meisje beschuldigd zegt mij dat er nog weinig echt schuldbesef is en zeer weinig inzicht in zijn verwerpelijk gedrag.Thea schreef: ↑15 apr 2023, 18:39 Alles wat het meisje zegt, geloof je wel, maar wat de man zegt, geloof je niet ( hij zegt dat het vrijwillig was en alles in overleg). Dan meet je met twee maten. Dat ze spijt heeft als alle haren van haar hoofd nadien, kan ik begrijpen. Maar om die man daarna aan te gaan klagen, vind ik te ver gaan. Ze zijn inderdaad te ver gegaan, allebei. Dus allebei de cel in.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ergens hiervoor vroeg jij, @DDD, waarom mensen zwijgen.
Nou, hier zie je gebeuren waardoor.
Nou, hier zie je gebeuren waardoor.
-
Ik snap wel dat slachtoffers tegen rechtszaken opzien en mede daarom geen aangifte doen. Je hele omgeving en talloze onbekende komen dan zaken te weten die hun niks aangaan. Bij een recente misbruikzaak heeft ook slechts een (van de meerdere) slachtoffers aangifte gedaan.
Eens met Huisman.
Niet-sporen is te heftig uitgedrukt, laat dat soort opmerkingen liever achterwege.
Maar ik schrik er wel van dat sommigen het gedrag van die man goed willen praten. Dat maakt het voor die meiden nog erger.
Niet-sporen is te heftig uitgedrukt, laat dat soort opmerkingen liever achterwege.
Maar ik schrik er wel van dat sommigen het gedrag van die man goed willen praten. Dat maakt het voor die meiden nog erger.
Ik ook. Ik heb bij zo'n rechtszaak gezeten en het is afschuwelijk waar het slachtoffer door heen moet. Er wordt veel gelogen, verdraaid en gekonkeld door dader en zijn advocaat.
(Reactie op MGG)
(Reactie op MGG)
Er wordt niets goed gepraat. Alleen aangegeven dat niet alles zo zwart-wit is zoals sommigen zouden willen.
We zullen binnenkort kort zien of de rechter ook deze mening deelt of dat hij wettig en overtuigend bewezen vindt dat de betreffende man de meisjes misbruikt heeft.
Dat is natuurlijk een vreemd standpunt. Seks met een 15-jarige is bij wet strafbaar. Dat kan dus niet genuanceerd worden. Daarnaast is seks met een 17-jarige als er sprake is van een gezagsrelatie tussen docent en leerling ook niet met heel veel nuance beoordeelbaar.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 15 apr 2023, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet (deels) waarom mensen zwijgen. En dat is precies de reden waarom ze zouden moeten spreken.
Maar ik ben het wel met Thea eens dat je niet moet uitsluiten dat een verhaal twee kanten heeft.
Eens. Uiteindelijk spreken we hier allemaal over een zaak terwijl we niet beschikken over alle inhoudelijke kennis.
Je hebt blijkbaar niet goed gelezen.Ambtenaar schreef: ↑15 apr 2023, 19:04Dat is natuurlijk een vreemd standpunt. Seks met een 15-jarige is bij wet strafbaar. Dat kan dus niet genuanceerd worden. Daarnaast is seks met een 17-jarige als er sprake is van een gezagsrelatie tussen docent en leerling ook niet met heel veel nuance beoordeelbaar.
Het eerste is hier niet ter discussie geweest. Wat het tweede betreft, dat klopt feitelijk niet.
Maar met de houding die een aantal hier tentoonspreiden is het niet verwonderlijk dat binnen reformatorische kring zaken in de doofpot belanden. Zeker ook gezien de vaak ongezonde geestelijke hiërarchie waar vaak sprake van is.
Grotere onzin heb ik in dit draadje niet gelezen.