Seksueel misbruik

Thea

Re: Seksueel misbruik

Bericht door Thea »

En bedankt
huisman

Bericht door huisman »

Thea schreef: 15 apr 2023, 18:39 Alles wat het meisje zegt, geloof je wel, maar wat de man zegt, geloof je niet ( hij zegt dat het vrijwillig was en alles in overleg). Dan meet je met twee maten. Dat ze spijt heeft als alle haren van haar hoofd nadien, kan ik begrijpen. Maar om die man daarna aan te gaan klagen, vind ik te ver gaan. Ze zijn inderdaad te ver gegaan, allebei. Dus allebei de cel in.
Deze man ging daarna met het zusje van 15 naar bed. Dat zegt voor mij genoeg. Deze meneer heeft geen enkele terughoudendheid op seksueel gebied. Dus geloof ik justitie en blijf ik erbij dat een 17 en 15 jarige meisje fors zijn beschadigd. Dat hij zelfs in de rechtzaal een 17 jarig meisje beschuldigd zegt mij dat er nog weinig echt schuldbesef is en zeer weinig inzicht in zijn verwerpelijk gedrag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Job

Bericht door Job »

Ergens hiervoor vroeg jij, @DDD, waarom mensen zwijgen.

Nou, hier zie je gebeuren waardoor.
MGG

Bericht door MGG »

Ik snap wel dat slachtoffers tegen rechtszaken opzien en mede daarom geen aangifte doen. Je hele omgeving en talloze onbekende komen dan zaken te weten die hun niks aangaan. Bij een recente misbruikzaak heeft ook slechts een (van de meerdere) slachtoffers aangifte gedaan.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Eens met Huisman.
Niet-sporen is te heftig uitgedrukt, laat dat soort opmerkingen liever achterwege.
Maar ik schrik er wel van dat sommigen het gedrag van die man goed willen praten. Dat maakt het voor die meiden nog erger.
helma

Bericht door helma »

Ik ook. Ik heb bij zo'n rechtszaak gezeten en het is afschuwelijk waar het slachtoffer door heen moet. Er wordt veel gelogen, verdraaid en gekonkeld door dader en zijn advocaat.

(Reactie op MGG)
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef: 15 apr 2023, 18:56 Eens met Huisman.
Niet-sporen is te heftig uitgedrukt, laat dat soort opmerkingen liever achterwege.
Maar ik schrik er wel van dat sommigen het gedrag van die man goed willen praten. Dat maakt het voor die meiden nog erger.
Er wordt niets goed gepraat. Alleen aangegeven dat niet alles zo zwart-wit is zoals sommigen zouden willen.
merel

Bericht door merel »

Bezorgd schreef: 15 apr 2023, 18:59
Tiberius schreef: 15 apr 2023, 18:56 Eens met Huisman.
Er wordt niets goed gepraat. Alleen aangegeven dat niet alles zo zwart-wit is zoals sommigen zouden willen.
We zullen binnenkort kort zien of de rechter ook deze mening deelt of dat hij wettig en overtuigend bewezen vindt dat de betreffende man de meisjes misbruikt heeft.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Dat is natuurlijk een vreemd standpunt. Seks met een 15-jarige is bij wet strafbaar. Dat kan dus niet genuanceerd worden. Daarnaast is seks met een 17-jarige als er sprake is van een gezagsrelatie tussen docent en leerling ook niet met heel veel nuance beoordeelbaar.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 15 apr 2023, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

Job schreef: 15 apr 2023, 18:53 Ergens hiervoor vroeg jij, @DDD, waarom mensen zwijgen.

Nou, hier zie je gebeuren waardoor.
Ik weet (deels) waarom mensen zwijgen. En dat is precies de reden waarom ze zouden moeten spreken.

Maar ik ben het wel met Thea eens dat je niet moet uitsluiten dat een verhaal twee kanten heeft.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

merel schreef: 15 apr 2023, 19:03

We zullen binnenkort kort zien of de rechter ook deze mening deelt of dat hij wettig en overtuigend bewezen vindt dat de betreffende man de meisjes misbruikt heeft.
Eens. Uiteindelijk spreken we hier allemaal over een zaak terwijl we niet beschikken over alle inhoudelijke kennis.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 15 apr 2023, 19:04

Maar ik ben het wel met Thea eens dat je niet moet uitsluiten dat een verhaal twee kanten heeft.
Dat is altijd zo, maar dat betekent niet dat je moet relativeren, bagatelliseren of nuanceren.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef: 15 apr 2023, 19:04
Dat is natuurlijk een vreemd standpunt. Seks met een 15-jarige is bij wet strafbaar. Dat kan dus niet genuanceerd worden. Daarnaast is seks met een 17-jarige als er sprake is van een gezagsrelatie tussen docent en leerling ook niet met heel veel nuance beoordeelbaar.
Je hebt blijkbaar niet goed gelezen.
Het eerste is hier niet ter discussie geweest. Wat het tweede betreft, dat klopt feitelijk niet.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Maar met de houding die een aantal hier tentoonspreiden is het niet verwonderlijk dat binnen reformatorische kring zaken in de doofpot belanden. Zeker ook gezien de vaak ongezonde geestelijke hiërarchie waar vaak sprake van is.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef: 15 apr 2023, 19:08 Maar met de houding die een aantal hier tentoonspreiden is het niet verwonderlijk dat binnen reformatorische kring zaken in de doofpot belanden. Zeker ook gezien de vaak ongezonde geestelijke hiërarchie waar vaak sprake van is.
Grotere onzin heb ik in dit draadje niet gelezen.
Plaats reactie