Orchidee schreef:Ik heb me de afgelopen week ook verbaasd over veel ouders...
Gaat je zoon of dochter of zoon en dochter of 2 dochters, 4 dagen naar Engeland,gaan ze hun kind niet eens wegbrengen/uitzwaaien of vannacht weer opwachten/verwelkomen
Wij hadden er dinsdag 3 van anderen bij ons, en vannacht moeten er weer een paar meerijden en thuisgebracht worden...
Ben ik/zijn wij nou van die watjes/overbezorgde/zorgende ouders

Dat valt mij ook op als we onze kinderen bijv. wegbrengen naar een Danielkamp.
Vaak hebben we meerdere kids in de auto die mee willen rijden, terug idem dito.
Of als ze niet mee kunnen rijden gaan die jongeren met de trein, ook al zijn ze pas 14 jaar....!
Pasgeleden stonden we de bussen uit te zwaaien, omdat de kids naar een bondsdag gingen.
Er stonden 6 ouders te zwaaien voor 2 bussen!
Jolanda@, ik denk er net zo over als jij.
Mijn werkgever weet dat de kinderen altijd voorgaan, hoewel ik er geen misbruik van zal maken.
Vaak wordt er meegedacht, als ik bijv. vergaderingen moet bijwonen.
Dan bieden andere ouders spontaan aan om op te passen als we een keer samen echt de oppas niet rond krijgen.
Soms blijft ons kind dan bij me op school en doet leuke dingen met een collega, voorbereiden in bijv. de kleuterklas.
Als je hierin van het begin af aan heel duidelijk in bent, zal niemand je dit kwalijk nemen.
In tegendeel, bijna alle collega's kennen dit probleem en er wordt altijd spontaan aangeboden voor je in te vallen als er zorgen en ziektes thuis zijn, zodat je gewoon bij je eigen zieke kind thuis kunt blijven.