over deze tekst heb ik ook ooit eens een preek gehoord, alleen werd het toen helemaal vergeestelijkt, jammerfreek schreef:'s Morgens een leespreek van een zekere ds Zwerus (nog nooit van gehoord). De inhoud was echt.
's Avonds een heel bijzondere leespreek, van ds. R. Boogaard, over deze tekst:
En hij zeide tot hem: Loop, spreek dezen jongeling aan, zeggende: Jeruzalem zal dorpsgewijze bewoond worden, vanwege de veelheid der mensen en der beesten, die in het midden derzelve wezen zal. Zelden een preek gehoord over een OT-profetie, waarin Jeruzalem in de eerste plaats ook echt uitgelegd wordt als Jeruzalem. Heel erg leerzaam!
Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]
Als kind heb ik enige tijd onder het gehoor van deze ds. gezeten.freek schreef:'s Morgens een leespreek van een zekere ds Zwerus (nog nooit van gehoord). De inhoud was echt.
De preken die ik heb gehoord waren van grote eenvoud, gunnend en Christocentrisch.
Veel humor, pastoraal en wars van valse vroomheid.
Oke. Deze preek was echter niet bepaald eenvoudig.jvdg schreef:Als kind heb ik enige tijd onder het gehoor van deze ds. gezeten.freek schreef:'s Morgens een leespreek van een zekere ds Zwerus (nog nooit van gehoord). De inhoud was echt.
De preken die ik heb gehoord waren van grote eenvoud, gunnend en Christocentrisch.
freek schreef:'s Morgens een leespreek van een zekere ds Zwerus (nog nooit van gehoord). De inhoud was echt.
Onder zijn prediking is (wijlen) ds Huisman tot bekering gekomen.
Dus?raka schreef:freek schreef:'s Morgens een leespreek van een zekere ds Zwerus (nog nooit van gehoord). De inhoud was echt.
Dus niets, tverbaast me alleen dat je er nog nooit van gehoord hebt.freek schreef:Dus?raka schreef:freek schreef:'s Morgens een leespreek van een zekere ds Zwerus (nog nooit van gehoord). De inhoud was echt.
Merkwaardig hoor. Ik hoef toch niet alle dominees uit het verleden uit m'n hoofd te kunnen, inclusief de wijze waarop ze tot bekering zijn gekomen? Ik heb al genoeg aan m'n hoofd hangen.raka schreef:Dus niets, tverbaast me alleen dat je er nog nooit van gehoord hebt.freek schreef:Dus?raka schreef:freek schreef:'s Morgens een leespreek van een zekere ds Zwerus (nog nooit van gehoord). De inhoud was echt.

Ga dan ook eens naar de kapper...freek schreef:
Merkwaardig hoor. Ik hoef toch niet alle dominees uit het verleden uit m'n hoofd te kunnen, inclusief de wijze waarop ze tot bekering zijn gekomen? Ik heb al genoeg aan m'n hoofd hangen.
Jolanda,
Wij hebben deze mooie preek ook gehoord, zondagochtend

- JolandaOudshoorn
gertje schreef:Jolanda,

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat heeft m'n moeder ook al een paar keer gezegd...Ander schreef:Ga dan ook eens naar de kapper...freek schreef:
Merkwaardig hoor. Ik hoef toch niet alle dominees uit het verleden uit m'n hoofd te kunnen, inclusief de wijze waarop ze tot bekering zijn gekomen? Ik heb al genoeg aan m'n hoofd hangen.
Ik heb ook nog (als kind) onder ds. Zwerus gezeten. In mijn (en zijn) Nunspeetse periode...freek schreef:Oke. Deze preek was echter niet bepaald eenvoudig.jvdg schreef:Als kind heb ik enige tijd onder het gehoor van deze ds. gezeten.freek schreef:'s Morgens een leespreek van een zekere ds Zwerus (nog nooit van gehoord). De inhoud was echt.
-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
En Jezus in het midden (Joh. 19:18c)
t is dan wel niet de preek van gisteren (waar ik overigens nog heel vol van zit, wat kan je toch veel stof tot nadenken krijgen. . onderwijs, bemoediging.. enz)
maar vanavond een zeer bijzonder fijne avond gehad,
ds Baan voor in de rechte straat, over de Kerk..
luitjes, waar zijn we toch mee bezig...
ik geloof in een algemene christelijke kerk...
ik kan het allemaal niet verwoordenk, alles moet nog doordringen ofzo, maar t was erg fijn en goed daar te zijn.
de Kerk... hoe branden mijn genegenheen...
maar vanavond een zeer bijzonder fijne avond gehad,
ds Baan voor in de rechte straat, over de Kerk..
luitjes, waar zijn we toch mee bezig...
ik geloof in een algemene christelijke kerk...
ik kan het allemaal niet verwoordenk, alles moet nog doordringen ofzo, maar t was erg fijn en goed daar te zijn.
de Kerk... hoe branden mijn genegenheen...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bekend probleem...freek schreef:Dat heeft m'n moeder ook al een paar keer gezegd...Ander schreef:Ga dan ook eens naar de kapper...freek schreef: