cosmo schreef:
Het is zeker geen ziekte, eerder een biologische afwijking, mocht je daarvan al kunnen spreken. In de natuur komt homosexualiteit namelijk ook bij veel soorten voor.
Het is inderdaad geen ziekte, maar het is ook niet aangetoond dat het een genetische afwijking is. Het is een bekend verschijnsel dat in gevangenissen de homoseksualiteit toeneemt, omdat de heteroseksuele mannen hun genoegens niet kunnen vinden bij vrouwen en dan maar overschakelen op mannen. Dat zie je ook in de natuur terug. Maar moeten wij die beestachtigheid dan overnemen, omdat de beesten het ook doen?
Ik geloof uiteindelijk dat iedereen zoekt naar bevrediging. De één vind zijn bevrediging op een heteroseksuele manier en de ander vind de homoseksuele bevrediging meer bevredigend. Vaak zijn er 'goede' redenen te vinden. Ik weet van een lesbisch meisje dat ze een aantal keren door jongens flink is gekwetst op het seksuele vlak en dat een meisje haar wel de tederheid en liefde gaf die ze zocht. Van een jongen weet ik dat hij door een gebrek aan een vader, zich zodanig onzeker voelde in een heteroseksuele rol (ik weet niet precies hoe dit gaat en hoe dit gekomen is), dat hij zich alleen zeker voelde in de buurt van jongens en daar uiteindelijk ook een liefde voor kreeg. Toch is hij onlangs getrouwd, omdat hij dankzij therapie van zijn vrouwen-angst is afgekomen en niet lang daarna ontdekte hij door met vrouwen om te gaan, dat zijn hele homoseksualiteit niets meer was dan een uitvlucht. Het gebeurd toch best vaak dat men zich beter begrepen voelt door het eigen geslacht en daardoor ook er voor kiest om seks te hebben met het eigen geslacht. Natuurlijk? Want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het [gebruik] tegen nature; En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die [daartoe] behoorde, in zichzelven ontvangende.
Paulus noemt het tegennatuurlijk, maar dat mogen we tegenwoordig niet meer beweren.
Aan de andere kant heb ik veel meer respect voor een getrouwde trouwe homo, dan voor een ontrouwe hetero. In mijn omgeving vind ik het wel moeilijk om getrouwde trouwe homo's te vinden

De meesten maken er een potje van. Op het werk hebben (ongelovige!) collega's al een gegrapt dat we maar een GayPS systeem moeten maken, dat homo's elkaar op een scherm kunnen zien op een homo-ontmoetingsplek, zodat ze niet elk bosje hoeven uit te kammen, maar heel effectief elkaar kunnen 'barebacken'. Ja, ik ben ff heel concreet. De homogemeenschap bestaat niet voor een groot deel uit keurige mannen en vrouwen die al worstelend met hun geaardheid zoeken naar een langdurige vaste relatie. Als dat zo was, dan zou ik heel anders staan in de discussie over homoseksualiteit. Voor de positieve uitzonderingen heb ik evenveel respect (al keur ik homoseksualiteit wel af) als voor een gezond heteroseksueel huwelijk, maar die positieve uitzonderingen ken ik helaas niet en ik ken toch echt wel veel homoseksuelen. Het record in mijn omgeving is nu 15 jaar trouw bij elkaar zijn.