Praktiserende homo's bij Christen Unie

memento

Re: Praktiserende homo's bij Christen Unie

Bericht door memento »

Afstand maakt het wijzen op de zonde van homoseksualiteit altijd wat goedkoop (ik krijg er altijd een wat nare smaak van in mijn mond). Als je iemand kent, of iemand bent, met een homoseksuele geaardheid dan zul je dit niet zo heel snel doen.
De grote vraag is waar je de grens legt. Een pedofiel veroordelen, dat is normaal (tenminste: Nog wel, er gaan steeds meer geluiden op om daar ook verandering in willen brengen). Het probleem is, dat vroeger iemand veroordelen die echtbreuk had gepleegd, of die praktiserend homo was, ook normaal was. De tijd dat abortus en euthanasie nog ondenkbaar was.

Ja, de mening van wat normaal, wat geaccepteerd is, wijzigt met de tijd. Daarom pleit ik voor de onveranderbare norm van de Schrift. Een norm die heel duidelijk oordeelt in dezen. Daar kan je een nare smaak van in de mond krijgen, maar ik krijg een nare smaak van al die tolerantie tegenover de zonde, die onder de mom van liefde, de zonde goedpraat, en zo mensen rustig naar de hel laat gaan. Want ach, hij/zij kan er toch nix aan doen dat hij zo is? Well, Gods woord leert ons echter dat alle zonden, in gedachten, woorden en werken, schuld zijn. Ook homofiele gedachten, woorden en werken, net als pedofiele, en ongepast heterosexuele gedachten, woorden en werken. Iedereen is zondig, iedereen is met een afwijking geboren, erfzonde, die ons aanzet tot zonde. En hoe zich dat uit is verschillend, maar laten we zonde wel zonde blijven noemen.
Rens

Bericht door Rens »

Zosinus schreef:Dan denk ik, ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je eigen zoon op een dag met vriend thuiskomt.
idd, diegenen die het hardste gillen dat de zonde zonde genoemd moeten blijven wát er ook achterligt of uit voortkomt, die zou ik wel eens willen horen spreken én denken als zijzelf in die situatie terechtkomen, dat geldt evenzeer t.a.v. echtscheidingsperikelen..........

een homo/lesbi is onder geen beding een minder mens dan anderen, ook al reageerd "de (christelijke goe-)gemeente wél zo in de pratijk van alledag: zij worden met de nek aangekeken.

zeg niet dat het niet zo is, want ik heb het zélf ervaren bij de gergem. je wordt als een stuk vuil bekeken én behandeld...............

ach ja, wat zou men zich ook aantrekken van de woorden van de Heere: hebt elkander lief gelijk uzelve...........het gaat toch om een vuile zondaar............

en nu, als je eens kinderen mag hebben, komt je zoon/dochter thuis met een vriend/vriendin waar hij/zij zijn/haar leven verder mee wil delen.............knikker je die dus dan gelijk het huis uit als vuile zondaar die je niet onder je dak duldt???

tjoh, wat ben ik dan blij met de reactie van mijn moeder, die simpel zei: je bent mij éven lief als de anderen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
memento

Bericht door memento »

@Rens en Zosnius: Iets van dichtbij meemaken veranderd Gods wet niet...
Jongere

Bericht door Jongere »

Eigenlijk zou de discussie niet op het persoonlijke vlak gevoerd moeten worden, al snap ik ook wel dat dàt nu net het moeilijkste punt is. Maar de gedachte dat dit tegen iemands aard ingaat - de hele wet van God gaat tegen de aard van elk mens in. Er zijn genoeg heteroseksuele mannen die verslingerd zijn aan hun seksuele begeerten en daar tegen moeten vechten, ook al druist dat in tegen hun hele 'vlees'. We discussieren soms alsof er nooit een zondeval is geweest. Dus in die zin zou voorop moeten staan de vraag wat de Bijbel erover zegt en pas daarna onze gedachten erover.

Trouwens, ik vind het apart dat de wetenschap nu homosexualiteit geen ziekte/afwijking meer noemt. Ik vind het juist moeilijker om die gedachte te verdedigen vanuit de scheppingsgedachte dan vanuit de gedachte van evolutie en survival of the fittest. Als dat de heersende leer is binnen de wetenschap lijkt me nogal duidelijk dat homosexualiteit een bedreiging voor de soort is en in die zin een (gevaarlijke) afwijking die haaks staat op de natuur van de mens. Of snap ik de wetenschap dan niet meer? Of volgt de wetenschap hierin gewoon de maatschappelijke opvattingen over homosexualiteit en durft zelfs de wetenschap niet meer de harde consequenties van haar leer door te trekken?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zosinus schreef:Dan denk ik, ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je eigen zoon op een dag met vriend thuiskomt.
Ik zou het afkeuren. Vergelijk het maar eens met een kind dat bijv. iets gestolen hebt, dan praat je dat toch ook niet goed. Ik ben het met Memento eens dat we zonde wel zonde moeten blijven noemen. Maar daarmee wijzen we de zondaar niet af! Een kind dat iets uit je portomonnee heeft gepikt, wijs je ook niet direct de deur, maar je bestraft de daad wel.

Ik weet wel dat een homofiel het moeilijk heeft en zal krijgen. Hij/zij heeft een extra kruis. Maar is het niet zo dat degene die een extra kruis van God ontvangen ook niet extra gaven ontvangen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

Iedereen heeft het hier over "de zonde moet wél de zonde genoemd blijven worden" en "ik keur het af"..........vreemde of eigen kind.....

maarrrrrr, jullie kunnen je op generlei wijze verplaatsen, laat staan dat je het al zou willen proberen, in de gevoels- en belevingswereld van homo's.........hoe DIE alles over zich heen krijgen, alle afkeuringen en preken en bijbelteksten die hij/zij naar zijn/haar hoofd krijgt, hoe die dat alles beleven.........tja, het is makkelijk praten dat je dan extra gaven krijgt.......maar jullie hoeven niet die last mee te nemen van het zijn zoals je bent.

tracht je nu eens voor te stellen, heel even op je in laten werken, hoe JIJ het zou beleven als alles op die wijze over je heen zou komen?

nu niet zeggen van "ja, maar ik bén nu eenmaal niet zo", dat is de weg van de minste weerstand, het je verstoppen voor mogelijk je eigen gevoelens van onderdrukking die je ten deel vallen.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Jongere

Bericht door Jongere »

Lees nou eens wat we zeggen, rens.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Jongere schreef:Lees nou eens wat we zeggen, rens.
Dat is moeilijk...
Maar volgens mij weet Rens wel dat we gelijk hebben. Omdat het moeilijk is om tegen de strijden, mogen we het daarom maar niet gedogen. En iedereen heeft zo zijn of haar eigen zwakheden en aanvechtingen waar tegen we te strijden hebben. Soms denk ik wel eens: kom op, niet zo moeilijk doen, iedereen heeft wel wat, je bent niet de enige die het moeilijk heeft! (zeg ik ook vaak genoeg tegen mezelf, hoor) en daarnaast: In Christus zijn wij meer dan overwinnaar! In Hem kunnen we alles aan.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Franny

Bericht door Franny »

Rens schreef:Iedereen heeft het hier over "de zonde moet wél de zonde genoemd blijven worden" en "ik keur het af"..........vreemde of eigen kind.....

maarrrrrr, jullie kunnen je op generlei wijze verplaatsen, laat staan dat je het al zou willen proberen, in de gevoels- en belevingswereld van homo's.........hoe DIE alles over zich heen krijgen, alle afkeuringen en preken en bijbelteksten die hij/zij naar zijn/haar hoofd krijgt, hoe die dat alles beleven.........tja, het is makkelijk praten dat je dan extra gaven krijgt.......maar jullie hoeven niet die last mee te nemen van het zijn zoals je bent.

tracht je nu eens voor te stellen, heel even op je in laten werken, hoe JIJ het zou beleven als alles op die wijze over je heen zou komen?

nu niet zeggen van "ja, maar ik bén nu eenmaal niet zo", dat is de weg van de minste weerstand, het je verstoppen voor mogelijk je eigen gevoelens van onderdrukking die je ten deel vallen.....
Ik ken iemand, die vanzichzelf heel goed weet dat hij/zij biseksueel is en er geen moeite mee heeft dat het ene deel in hem/haar ( ik hou het ff vaag) als een tegennatuurlijk iets te zien. (Ook omdat de bijbel daar helder over is.) Het is idd niet goed om op een goedkope, weinig invoelende manier te praten over andersgeaarde mensen. Rens heeft gelijk.
Toch blijft staan dat onze God het niet zo bedoeld heeft.
cosmo

Bericht door cosmo »

Jongere schreef:
Trouwens, ik vind het apart dat de wetenschap nu homosexualiteit geen ziekte/afwijking meer noemt.
Het is zeker geen ziekte, eerder een biologische afwijking, mocht je daarvan al kunnen spreken. In de natuur komt homosexualiteit namelijk ook bij veel soorten voor.
Of volgt de wetenschap hierin gewoon de maatschappelijke opvattingen over homosexualiteit en durft zelfs de wetenschap niet meer de harde consequenties van haar leer door te trekken?
Om in jouw termen te blijven, het is een geaccepteerde afwijking.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

cosmo schreef: Het is zeker geen ziekte, eerder een biologische afwijking, mocht je daarvan al kunnen spreken. In de natuur komt homosexualiteit namelijk ook bij veel soorten voor.
Het is inderdaad geen ziekte, maar het is ook niet aangetoond dat het een genetische afwijking is. Het is een bekend verschijnsel dat in gevangenissen de homoseksualiteit toeneemt, omdat de heteroseksuele mannen hun genoegens niet kunnen vinden bij vrouwen en dan maar overschakelen op mannen. Dat zie je ook in de natuur terug. Maar moeten wij die beestachtigheid dan overnemen, omdat de beesten het ook doen?
Ik geloof uiteindelijk dat iedereen zoekt naar bevrediging. De één vind zijn bevrediging op een heteroseksuele manier en de ander vind de homoseksuele bevrediging meer bevredigend. Vaak zijn er 'goede' redenen te vinden. Ik weet van een lesbisch meisje dat ze een aantal keren door jongens flink is gekwetst op het seksuele vlak en dat een meisje haar wel de tederheid en liefde gaf die ze zocht. Van een jongen weet ik dat hij door een gebrek aan een vader, zich zodanig onzeker voelde in een heteroseksuele rol (ik weet niet precies hoe dit gaat en hoe dit gekomen is), dat hij zich alleen zeker voelde in de buurt van jongens en daar uiteindelijk ook een liefde voor kreeg. Toch is hij onlangs getrouwd, omdat hij dankzij therapie van zijn vrouwen-angst is afgekomen en niet lang daarna ontdekte hij door met vrouwen om te gaan, dat zijn hele homoseksualiteit niets meer was dan een uitvlucht. Het gebeurd toch best vaak dat men zich beter begrepen voelt door het eigen geslacht en daardoor ook er voor kiest om seks te hebben met het eigen geslacht. Natuurlijk? Want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het [gebruik] tegen nature; En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die [daartoe] behoorde, in zichzelven ontvangende.

Paulus noemt het tegennatuurlijk, maar dat mogen we tegenwoordig niet meer beweren.

Aan de andere kant heb ik veel meer respect voor een getrouwde trouwe homo, dan voor een ontrouwe hetero. In mijn omgeving vind ik het wel moeilijk om getrouwde trouwe homo's te vinden ;) De meesten maken er een potje van. Op het werk hebben (ongelovige!) collega's al een gegrapt dat we maar een GayPS systeem moeten maken, dat homo's elkaar op een scherm kunnen zien op een homo-ontmoetingsplek, zodat ze niet elk bosje hoeven uit te kammen, maar heel effectief elkaar kunnen 'barebacken'. Ja, ik ben ff heel concreet. De homogemeenschap bestaat niet voor een groot deel uit keurige mannen en vrouwen die al worstelend met hun geaardheid zoeken naar een langdurige vaste relatie. Als dat zo was, dan zou ik heel anders staan in de discussie over homoseksualiteit. Voor de positieve uitzonderingen heb ik evenveel respect (al keur ik homoseksualiteit wel af) als voor een gezond heteroseksueel huwelijk, maar die positieve uitzonderingen ken ik helaas niet en ik ken toch echt wel veel homoseksuelen. Het record in mijn omgeving is nu 15 jaar trouw bij elkaar zijn.
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

ik denk ook dat aids een straf is. straf voor de seksuele losbandigheid deze dagen.
of ben ik nu van de pot gerukt?
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Sola Scriptura schreef:ik denk ook dat aids een straf is. straf voor de seksuele losbandigheid deze dagen.
of jij van de pot gerukt ben weet ik niet, dat kun jij ons vertellen....

aids een straf? als je oploopt door zondig gedrag is het gevolg van de zonde.
Net zoiets als longkanker krijgen door roken
Of of of..... vul maar in.

Ziekte KAN een gevolg zijn van....
dat is nog weer anders als straf...

Noem je hart- en vaatziekten ook een straf? straf voor de overvloed van eten van deze tijd? of word je dan opeens voorzichtiger?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
cosmo

Bericht door cosmo »

Sola Scriptura schreef:ik denk ook dat aids een straf is. straf voor de seksuele losbandigheid deze dagen.
Zolang jij maar niet een individu dat besmet is met HIV van allerlei zaken gaat betichten of een dergelijk persoon terecht gaat wijzen mag je vinden dat het een straf is. Zelf betwijfel ik dat.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

MarthaMartha schreef:
of jij van de pot gerukt ben weet ik niet, dat kun jij ons vertellen....

aids een straf? als je oploopt door zondig gedrag is het gevolg van de zonde.
Net zoiets als longkanker krijgen door roken
Of of of..... vul maar in.

Ziekte KAN een gevolg zijn van....
dat is nog weer anders als straf...

Noem je hart- en vaatziekten ook een straf? straf voor de overvloed van eten van deze tijd? of word je dan opeens voorzichtiger?
Het is natuurlijk wel "ware er geen zonden dan ook geen wonden"
Hoorde ik een oude dominee een keer zeggen.
Plaats reactie