Welke muziek beluister je nu? [3]

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:
Hendrikus schreef:
Petrus schreef:compilatie die ik van Christiaan toegezonden kreeg.
Ja, en nou nog die andere vraag: hoe kunnen Engelse hymns nou "érg [Rooms, ik neem aan dat je dat bedoelt] katholiek" aandoen?
als ik het Kathedrale Koor van de St. Bavo in Haarlem in gedachten neem, of ik draai van hen een cd, dan ademt het eenzelfde sfeer......vandaar.............
Dat kan kloppen, want dat koor is nogal op Engelse leest geschoeid.

Het verklaar je associatie wel, maar het is dus eerder zo dat het Kathedrale Koor anglicaans aandoet dan dat de Engelse kerkmuziek rooms aandoet. :wink:
Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef: Dat kan kloppen, want dat koor is nogal op Engelse leest geschoeid.

Het verklaar je associatie wel, maar het is dus eerder zo dat het Kathedrale Koor anglicaans aandoet dan dat de Engelse kerkmuziek rooms aandoet. :wink:
Dat moet je eens zeggen tegen Monseigneur Punt, Bisschop van Haarlem als titulear hoofd van de Koorschool.............hij vreet je meteen met huid en haar op, die ijzervreter...........
jvdg

Bericht door jvdg »

Petrus schreef:
jvdg schreef:Uiteindelijk, en ik verwacht dat alle deelnemers van dit refoforum het van harte met mij eens zijn, dat ondanks alles, alles, ziende op ons leven en de genade die Christus ons verleend (ook door onbegrepen wegen) moet ik de dichter van Psalm 150 nazeggen: Looft GOD Looft zijn Naam alom!!! Het was de lievelingspsalm van mijn vader die als "een doodbrakende Heman" door het leven ging.
Begrijpt u die Genade!
Het is de bedoeling om hier te schrijven naar welke muziek je NU luisterd, en niet waar iemand VROEGER van hield!
Petrus: Omdat ik opdat moment allen maar naar de stilte van de nacht en het gesnor van de kat luisterde, waren mijn gedachten bij die wonderschone psalm (en een van de liefhebbers daarvan).
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik luister naar de cd met de uitnodigende titel "Please don't make us sing this song"

Het is een cd waarop mensen als Sandra Mc Cracken, Derek Webb, Lori en Don Chaffer, Jill Philips en Sara Groves bewerkingen van de psalmen zingen (een soort psalmen voor nu). De titel track is een bewerking van psalm 137. Deze wordt gezongen door Lori Chaffer.

http://www.christianitytoday.com/music/ ... ssong.html
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

parsifal schreef:Ik luister naar de cd met de uitnodigende titel "Please don't make us sing this song"
de CD klinkt ook beetje depri-mineur ....
parsifal

Bericht door parsifal »

Miscanthus schreef:
parsifal schreef:Ik luister naar de cd met de uitnodigende titel "Please don't make us sing this song"
de CD klinkt ook beetje depri-mineur ....
Een beetje wel, in het geval van Psalm 137 is dat wel terecht. Nu luister ik Jars of Clay met "This Road"

hier staat de video:
http://www.youtube.com/watch?v=52EGGl1P9bw
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Labyrinth schreef:www.choiceradio.com
met als preset channels:

Top 40
Rock
Alternative
Hip Hop
Jazz
New Age

Wat is jouw preset?
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Hendrikus schreef:
Labyrinth schreef:www.choiceradio.com
met als preset channels:

Top 40
Rock
Alternative
Hip Hop
Jazz
New Age

Wat is jouw preset?
Klassiek, meestal beginnende met de Moldau van Smetana
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Een opwekkings-cd, maar ik word geloof ik te oud voor zulke muziek. Vind het een beetje lawaaierig en zo. Een paar jaar geleden kon ik het meer waarderen. :mrgreen:
Ik ga nu meer voor de Psalmen met bovenstem. :wink:
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Afgewezen schreef:Een opwekkings-cd, maar ik word geloof ik te oud voor zulke muziek.
Grijze haren van gekregen???
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Afgewezen schreef:Een opwekkings-cd, maar ik word geloof ik te oud voor zulke muziek. Vind het een beetje lawaaierig en zo. Een paar jaar geleden kon ik het meer waarderen. :mrgreen:
Ritmisch of niet-ritmische? :wink:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Afgewezen schreef:Ik ga nu meer voor de Psalmen met bovenstem. :wink:
meer zoals: Zulcks zingt dat volck ? :wink:
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Miscanthus schreef:
Afgewezen schreef:Ik ga nu meer voor de Psalmen met bovenstem. :wink:
meer zoals: Zulcks zingt dat volck ? :wink:
van de Stem des Volks uit Amsterdam?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afgewezen schreef:Een opwekkings-cd, maar ik word geloof ik te oud voor zulke muziek. Vind het een beetje lawaaierig en zo. Een paar jaar geleden kon ik het meer waarderen. :mrgreen:
Die kunnen ook heel lawaaierig zijn hoor!
We hebben 't er al eens eerder over gehad. Genemuider tenoren die in de kerk gaan stáán en rood aanlopen als ze hun bovenstem boven de gemeente uit brullen.

Afgewezen, wij kunnen je de Engelse hymns van harte aanbevelen. Christiaan verpreidt daarvan legale compilatie-cd's, die zelfs in Otterlo hogelijks gewaardeerd worden. Weliswaar met het voorbehoud dat het enigszins katholiek klinkt (zo was het toch, Petrus?), maar omdat we allemaal katholiek zijn kunnen we daar toch niet mee zitten. Wie weet, misschien wil Christiaan jou ook zo'n exemplaar doen toekomen. Dan zul je merken dat je daar beslist niét te oud voor bent. En voor Genemuider bovenstemmen ben je nog véél te jong! :wink:
Gesloten