beste Erasmiaan ,
had je een andere reactie verwacht van onze hoogbekeerde Pim ?
nee toch zeker.....als er 1 is die met alle liefde schopt tegen alles wat maar ruikt naar traditie, historie, en "'oude waarheid'' is hij het wel.
je zou toch denken dat mannen van zijn '' kaliber'' totaal geen moeite zouden hebben met de huidige Statenvertaling,....maar niets blijkt minder waar....
gezien zijn abnormale reactie naar jou toe is het des te wonderlijker dat deze jongeman ook nog een van de beheerders van het refoforum is......je zou meer intelligentie en terughoudendheid verwachten....helaas te positief gedacht.....
Erasmiaan schreef:Pim schreef:Erasmiaan schreef:Hendrikus schreef:
Dan voel je je ongetwijfeld uitstekend thuis in het klimaat van hoofdschudden, zuchten, tongklakken, och och, ik ben niet boos maar verdrietig -en overgaan tot de orde van de dag zonder de inhoudelijke discussie aan te gaan.
'k Vind het een positievere houding als die "schop- en trap mentaliteit" zoals die hier, lijkt het wel, door iedereen wordt aangenomen. 't Lijkt wel of men hier zo snel mogelijk wil breken met de smalle weg, Statenvertaling, SGP, "verwerping van eeuwigheid" en wat ik al niet meer langs zie komen zo maar in een paar dagen.
Dank God dat je niet zo bent gelijk de andere forummers.
Als dit een sarcastische opmerking is, dan vind ik hem echt te ver gaan. Ik maak me in alle eerlijkheid bezorgd over de mentaliteit van het schoppen tegen al het oude, wat vroeger normaal was in onze gezindte. Ik noem daarbij een paar voorbeelden die regelmatig onder vuur liggen op dit reformatorische forum. Dat hoef je niet met me eens te zijn, maar om dan zo te reageren...?