Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [2]
- Christiaan
Op wat voor instrument??Kislev schreef:Goldberg variaties van Bach met Glenn Gould
Klavecimbel?
Pianoforte?
Tangenflugel?
Piano?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
Bach op de piano kan volstrekt niet vindt ik. Bach heeft ook nooit een piano gekend.Petrus schreef:Bach op de piano??? En dat grenst volgens jou zo ongeveer aan het meest absurde wat er is......................Christiaan schreef:Op wat voor instrument??Kislev schreef:Goldberg variaties van Bach met Glenn Gould
Klavecimbel?
Pianoforte?
Tangenflugel?
Piano?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
- Christiaan
- Christiaan
Vrijwel alle orgelmuziek tussen 1600 en 1780 vind ik mooi.Hendrikus schreef:Foei toch, vér na 1780!Christiaan schreef:Orgelmuziek van Felix Mendelssohn-Barholdy (1809-1847)
erg mooie muziek.
Maar ook al is er weinig goede muziek geschreven na 1780, die is er wel, zoals Mendelssohn, maar ook Ritter en Rinck.
Sta je paf van he :mrgreen:
Je overtreft jezelf :mrgreen:Christiaan schreef: Maar ook al is er weinig goede muziek geschreven na 1780, die is er wel, zoals Mendelssohn, maar ook Ritter en Rinck.
Maar waar ik wel een beetje paf van sta: dat je Rinck noemt. Dat is de burgerlijkheid ten top, degelijke gebruiksmuziek voor brave dorpsorganisten, maar nooit van de allure die Mendelssohn wél heeft.

- Christiaan
Johann Christiaan Rinck is een van de grootste organisten van zijn tijd hij overtreft zelfs franck, en vergeet niet dat hij Mendelssohn beinvloede. Hij is de grootste gekleineerde organist.Hendrikus schreef:Je overtreft jezelf :mrgreen:Christiaan schreef: Maar ook al is er weinig goede muziek geschreven na 1780, die is er wel, zoals Mendelssohn, maar ook Ritter en Rinck.
Maar waar ik wel een beetje paf van sta: dat je Rinck noemt. Dat is de burgerlijkheid ten top, degelijke gebruiksmuziek voor brave dorpsorganisten, maar nooit van de allure die Mendelssohn wél heeft.
Dat vindt ook mij vormalig leraar die ook conservatorium heeft gedaan.
Dus, omdat jouw leraar dat, samen met jou, vindt, IS dat zo...........beiden expert op het gebied van Rinck??Christiaan schreef: Dat vindt ook mij vormalig leraar die ook conservatorium heeft gedaan.
Dat JIJ dat zo vindt, ok, maar om nu zo bepalend te zijn dat jouw leraar dat óók vindt, wordt het een dwingende vaststelling dat dat dús ook zo IS.
Maar, zoals je het hier nu neerschrijft, rijst bij mij de vraag waarom je niet eerder hebt gezegd dat jij conservatorium hebt gehad............."die óók conservatorium heeft gedaan".....................