Ik ben van top tot teen de moeite waard. zegt mijn vrouw.ejvl schreef:Heb je zulke lelijke benen dan? ;-)
Vakantie
Re: Vakantie
- MarthaMartha
Anker schreef:Ik ben van top tot teen de moeite waard. zegt mijn vrouw.ejvl schreef:Heb je zulke lelijke benen dan? ;-)

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Maar wat voor aanstoot geeft dat dan? Is het onzedelijk? Je hoeft er toch geen lange sokken bij aan te trekken?
En is een spijkerbroek dan niet veel wereldser? Dat mag wel, zag ik op de foto's.
In ieder geval stond dit in de regels. Als dat in de praktijk niet wordt gehandhaafd, is dat mooi.
Overigens is het heel wonderlijk dat de camping geen kliksafe heeft of Filternet, als je zulke regels ziet mag je dat toch verwachten.
En is een spijkerbroek dan niet veel wereldser? Dat mag wel, zag ik op de foto's.
In ieder geval stond dit in de regels. Als dat in de praktijk niet wordt gehandhaafd, is dat mooi.
Overigens is het heel wonderlijk dat de camping geen kliksafe heeft of Filternet, als je zulke regels ziet mag je dat toch verwachten.
Ja, die Wifi is wel gefilterd (ik dacht Kliksafe), maar de toegang tot de Wifi-router is onversleuteld, dus sterk af te raden.
Of en hoe e.e.a. precies gehandhaafd wordt, weet ik niet. Mogelijk alleen als het provocerend wordt, dan hebben ze een regel om op terug te vallen. Of is het meer een richtlijn.
Of en hoe e.e.a. precies gehandhaafd wordt, weet ik niet. Mogelijk alleen als het provocerend wordt, dan hebben ze een regel om op terug te vallen. Of is het meer een richtlijn.
Tiberius schreef: - Van een korte broek wordt niets gezegd; bij ons niet in ieder geval. Het is wel zo, dat je met een korte broek een beetje uit de toon valt, zeg maar. Maar goed, mij hindert dat niet.
.
Het wordt in de huisregels van de Verrassing wel genoemd:
http://www.deverrassing.nl/index.php/huisregelsWij verwachten dat u eerbaar gekleed bent; dames en meisjes in rok, heren in lange broek. Uiteraard geldt dit ook voor uw bezoek.
Het zal geen verrassing zijn dat mannen hun lange broeken veelal langer zijn dan de rokken van vele vrouwen.Wilhelm schreef:Tiberius schreef: - Van een korte broek wordt niets gezegd; bij ons niet in ieder geval. Het is wel zo, dat je met een korte broek een beetje uit de toon valt, zeg maar. Maar goed, mij hindert dat niet.
.
http://www.deverrassing.nl/index.php/huisregelsWij verwachten dat u eerbaar gekleed bent; dames en meisjes in rok, heren in lange broek. Uiteraard geldt dit ook voor uw bezoek.
Wellicht zijn de korte broeken die mannen dragen zelfs nog langer dan de rokken van vele vrouwen.
Vrouwen benen kunnen in het oog van de man veel gevoelens uitlokken, wat niet eerbaar kan zijn.
Je hebt dan niet direct te maken met mannen uit eigen kring, maar een vrouw met een rok begeeft zich onder de mensen.
Nu zie je veel vrouwen die zich in het nauw gedreven voelen en een legging broek onder de rok aan doen.
Je zou dan ook gewoon een broek aan kunnen doen, want soms zie je leggings en daarboven een minirok.....tja.....
Een vrouw met broek lijkt mij eerbaarder (ten aanzien van de medemens) dan een vrouw in rok, met eronder een legging, blote benen, straks in de zomer zie je weer fietsende vrouwen met omhoog wapperende rokken, of dicht geknepen benen met minirok..... oh oh oh...... Je weet soms niet wat je ziet.
Doe dan of een hele lange rok aan, of helemaal niets.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Hier hopen we op een wintervakantie. Een vlucht uit de Zweedse winter.
-Een paar dagen Singapore voor de bruiloft van vrienden
-Een paar weken Indonesie (Bandung en Bali) voor vakantie en familiebezoek
-Een paar dagen Nederland voor familiebezoek
en dat waarschijnlijk allemaal op 1 ticket.
-Een paar dagen Singapore voor de bruiloft van vrienden
-Een paar weken Indonesie (Bandung en Bali) voor vakantie en familiebezoek
-Een paar dagen Nederland voor familiebezoek
en dat waarschijnlijk allemaal op 1 ticket.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik las het, ja.Wilhelm schreef:Tiberius schreef: - Van een korte broek wordt niets gezegd; bij ons niet in ieder geval. Het is wel zo, dat je met een korte broek een beetje uit de toon valt, zeg maar. Maar goed, mij hindert dat niet.
.
Dan word je blijkbaar niet altijd als heer geclassificeerd.
(Met "niets gezegd" bedoelde ik overigens: "niet op de regels gewezen").
Haha, ze durfden jou gewoon niet aan te spreken )Tiberius schreef:Ik las het, ja.Wilhelm schreef:Tiberius schreef: - Van een korte broek wordt niets gezegd; bij ons niet in ieder geval. Het is wel zo, dat je met een korte broek een beetje uit de toon valt, zeg maar. Maar goed, mij hindert dat niet.
.
Dan word je blijkbaar niet altijd als heer geclassificeerd.
(Met "niets gezegd" bedoelde ik overigens: "niet op de regels gewezen").
Los van het feit in hoeverre men anderen fatsoensregels op moet leggen - m.i. moet men daar zeer terughoudend in zijn - vind ik het dragen van korte broeken door mannen in het openbaar, (behoudens sportveld en zwembad waar het z'n praktisch nut heeft) evenals het dragen van mouwloze shirts, altijd een neanderthalerachtige vertoning waar redelijke schepselen zich niet mee zouden moeten vereenzelvigen.
Het verdient aanbeveling dit altijd wel voor ogen te houden in een discussie in hoeverre men anderen fatsoensregels kan - of moet - opleggen.
Het verdient aanbeveling dit altijd wel voor ogen te houden in een discussie in hoeverre men anderen fatsoensregels kan - of moet - opleggen.
Nooit geweten dat Neandertalers korte broeken en mouwloze shirts droegen.
Persoonlijk zou ik op mijn vakantiepark geen witte driekwart leggings toelaten.
Dat is esthetisch onverantwoord.
Persoonlijk zou ik op mijn vakantiepark geen witte driekwart leggings toelaten.
Dat is esthetisch onverantwoord.
Mouwloze shirts over (soms te dikke) mannenbuiken, met te korte broeken, vind ik ook niet om aan te zien.WimA schreef:Los van het feit in hoeverre men anderen fatsoensregels op moet leggen - m.i. moet men daar zeer terughoudend in zijn - vind ik het dragen van korte broeken door mannen in het openbaar, (behoudens sportveld en zwembad waar het z'n praktisch nut heeft) evenals het dragen van mouwloze shirts, altijd een neanderthalerachtige vertoning waar redelijke schepselen zich niet mee zouden moeten vereenzelvigen.
Maar een korte broek (iets langer model) met mooi poloshirtje kan smaakvol zijn.
Zulke regels voelen als betuttelend, wel nuttig op een jongerencamping, maar toch niet als 40 of 50+ man?
Ik neem aan dat dit vakantiepark uitsluitend bepaalde mensen trekt, uit de refogezindte, nou die weten op een enkele uitzondering na, toch wel hoe het heurt?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Ik had even vluchtig op de site gekeken, en ik had totaal niet het idee, op het eerste gezicht, dat het een refo-vakantiepark betreft (dat zoiets moet bestaan vind ik sowieso al ontzettend triest, maar goed). Pas bij het lezen van de huisregels zag ik dat men 'eerbaar gekleed' moet gaan en dat de zondagsrust in ere dient te worden gehouden in het park.
Ik kan me zomaar voorstellen dat nietsvermoedende seculiere mensen hier een gezellig weekendje gaan boeken, en dan aldaar bemerken waar ze zijn beland
Ik kan me zomaar voorstellen dat nietsvermoedende seculiere mensen hier een gezellig weekendje gaan boeken, en dan aldaar bemerken waar ze zijn beland

Rechts bovenaan iedere pagina staat dat het een reformatorisch familiepark is.sirdanilot schreef:Ik had even vluchtig op de site gekeken, en ik had totaal niet het idee, op het eerste gezicht, dat het een refo-vakantiepark betreft (dat zoiets moet bestaan vind ik sowieso al ontzettend triest, maar goed). Pas bij het lezen van de huisregels zag ik dat men 'eerbaar gekleed' moet gaan en dat de zondagsrust in ere dient te worden gehouden in het park.
Ikzelf ga altijd naar een niet christelijk bungalowpark. Maar twee keer ben ik naar een reformatorische vakantieoord geweest en dat viel me heel erg mee. Er was grote betrokkenheid onder elkaar en vooral veel gezelligheid.
Als je daarvoor kiest, neem je die andere dingen er toch bij? Zoals kledingcodes?
Ik zou me er niet over opwinden hoor.
Als je daarvoor kiest, neem je die andere dingen er toch bij? Zoals kledingcodes?
Ik zou me er niet over opwinden hoor.