Europese verkiezingen 2024

HersteldHervormd

Re: Europese verkiezingen 2024

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 04 jun 2024, 19:45
Wim Anker schreef: 04 jun 2024, 18:44 Ik heb, ergens in een autokwartiertje, dhr. Ruissen op de radio een ja/nee spelletje mee horen doen.

Vraag 1. Als u moet kiezen tussen geen zetel bij de EU of een vrouw daar voor de SGP?
Dhr. Ruissen: eh, ja, ah, dat is moeilijk zeg..... ah.... mag ik ook niet kiezen?

Vraag 2. Als u moest kiezen tussen Orban of Trump, wie zou u kiezen?
Dhr. Ruissen: eh, ja, ah, dat is moeilijk zeg..... ah.... mag ik ook niet kiezen?
Op een of andere manier hadden wij vroeger als weerwoord als we A niet mochten doen:
Wat hebt u liever, dat ik A doe, of dat ik de burgemeester vermoord?
En als het antwoord A was, dan kwam "nou dan".

Dit soort vragen zijn een beetje als die keuzes.
Je was zeker nog niet zo bekend met biases :D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
TSD

Bericht door TSD »

Wim Anker schreef: 04 jun 2024, 18:44 Ik heb, ergens in een autokwartiertje, dhr. Ruissen op de radio een ja/nee spelletje mee horen doen.

Vraag 1. Als u moet kiezen tussen geen zetel bij de EU of een vrouw daar voor de SGP?

Wat een dom spel, allerlei fictieve, niet realistische keuzes en oneigenlijke tegenstellingen zo te zien. Ik snap dat dhr. Ruissen daar geen ja of nee op gaat zeggen, lijkt me verstandig.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef: 04 jun 2024, 13:23 Eens, had het ook al gemerkt. Ten eerste vind ik dat de SGP daar niet behoort te zijn. Ten 2e: ze zitten er nu en ze doen mee en dan ontbreekt in mijn beleving het vertrouwen op God(of het word maar sporadisch benoemd).
Je hoeft het helemaal niet met Ruissen eens te zijn of met het EP standpunt van de SGP maar ik vind deze 2e uitspraak buitengewoon jammer en oneerlijk. Ben ik maar even heel duidelijk in. Je begrijpt het echt niet volgens mij.

@Wim, inderdaad, Evangelist mag ook zijn mening hebben. Echter, Wilders heeft zijn Nexitstandpunt niet kunnen verzilveren. Wellicht bij de volgende verkiezingen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

TSD schreef: 04 jun 2024, 20:35

Wat een dom spel, allerlei fictieve, niet realistische keuzes en oneigenlijke tegenstellingen zo te zien. Ik snap dat dhr. Ruissen daar geen ja of nee op gaat zeggen, lijkt me verstandig.
Welnee. Ik zou kiezen voor een vrouw en voor Orban.

Daar is niets moeilijks aan.
HHR

Bericht door HHR »

Je geeft zomaar het verkeerde antwoord.
Net als deze man: https://youtu.be/1gNUNXtdvVk?si=fYNYuJMTKSqO4A0v
GerefGemeente-lid
Verbannen

Ik heb vroeger bij de toetsen op de basisschool ook altijd A ingevuld.

Meestal had ik het hoogste cijfer.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Wim Anker schreef: 04 jun 2024, 19:16
Ad Anker schreef: 04 jun 2024, 19:04
Wim Anker schreef: 04 jun 2024, 18:45 En mede door de "God wil het" houding die ik overal tegenkom bij de voorstanders denk ik eraan het stemmen deze keer maar over te slaan.
Jij gaat echt wel stemmen... De voors wegen niet op tegen de tegens.

Ik ga met zoonlief nog een uurtje SGP folders rondbrengen.

En mijn antwoorden zouden zijn: een vrouw & Orban.

Wat zijn de voors dan? Toch niet de dwaze d66/Volt retoriek van @Evangelist?
Zeg, hou eens op!
Maar je mag thuisblijven hoor, prima. Ik heb vandaag iemand die normaal geen SGP stemt, kunnen overtuigen om het deze keer wel te doen. Speciaal voor jou!
Hartelijke groet,
Evangelist
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Evangelist schreef: 04 jun 2024, 22:41
Wim Anker schreef: 04 jun 2024, 19:16
Ad Anker schreef: 04 jun 2024, 19:04
Wim Anker schreef: 04 jun 2024, 18:45 En mede door de "God wil het" houding die ik overal tegenkom bij de voorstanders denk ik eraan het stemmen deze keer maar over te slaan.
Jij gaat echt wel stemmen... De voors wegen niet op tegen de tegens.

Ik ga met zoonlief nog een uurtje SGP folders rondbrengen.

En mijn antwoorden zouden zijn: een vrouw & Orban.

Wat zijn de voors dan? Toch niet de dwaze d66/Volt retoriek van @Evangelist?
Zeg, hou eens op!
Maar je mag thuisblijven hoor, prima. Ik heb vandaag iemand die normaal geen SGP stemt, kunnen overtuigen om het deze keer wel te doen. Speciaal voor jou!
Ik vind het vooral diepdroevig dat een nick die zich tooit met de naam Evangelist vermeld dat de dag gisteren is besteed aan het werven van SGP stemmen.
Mischien een een optie voor het kwartetspel: Mag ik van de Evangelisten van uw de SGP stemmenwerver?
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Wim Anker schreef: 05 jun 2024, 08:29Ik vind het vooral diepdroevig dat een nick die zich tooit met de naam Evangelist vermeld dat de dag gisteren is besteed aan het werven van SGP stemmen.
Mischien een een optie voor het kwartetspel: Mag ik van de Evangelisten van u de SGP stemmenwerver?
OK, dus zelfs dit topic wil je gebruiken om ons leuke kwartetspel te kritiseren. Kinderachtig.
Hartelijke groet,
Evangelist
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ik kreeg gisteren nog een briefje van de heer Stoffer onder ogen....
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Piet Puk schreef: 05 jun 2024, 09:27 Ik kreeg gisteren nog een briefje van de heer Stoffer onder ogen....
Ik zag in de krant een oproep aan alle SGP vrouwen om te gaan stemmen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Evangelist schreef: 05 jun 2024, 08:35
Wim Anker schreef: 05 jun 2024, 08:29Ik vind het vooral diepdroevig dat een nick die zich tooit met de naam Evangelist vermeld dat de dag gisteren is besteed aan het werven van SGP stemmen.
Mischien een een optie voor het kwartetspel: Mag ik van de Evangelisten van u de SGP stemmenwerver?
OK, dus zelfs dit topic wil je gebruiken om ons leuke kwartetspel te kritiseren. Kinderachtig.
Ons?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Hoeveel azijn heb je op vanmorgen?
MGG

Bericht door MGG »

Een Refoforum mens erger je niet zou een mooie aanvulling voor de spelletjeskast zijn.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mocht er iemand morgen in mijn mooie woonplaats komen stemmen: ik zit tot 12.00 op één der stembureaus op u te wachten. Weest welkom!
Plaats reactie