Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA
Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA
CNN: Biden wint Michigan.
-
Het lijkt er inderdaad op dat Biden gaat winnen. Wat ben ik hier blij mee!
Re: RE: Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA
Gaan de belastingen omlaag?Amstelodamense schreef:Het lijkt er inderdaad op dat Biden gaat winnen. Wat ben ik hier blij mee!
-
Nee maar de trans-Atlantische verhoudingen zullen weer verbeteren. Dat interesseert me meer dan belastingen, hopelijk geldt dat ook voor jou.Herman schreef:Gaan de belastingen omlaag?Amstelodamense schreef:Het lijkt er inderdaad op dat Biden gaat winnen. Wat ben ik hier blij mee!
En hopelijk gaat Joe Biden het klimaat ook weer serieus nemen
Grappig want Amerika is nu het land waar al het meest geinvesteerd wordt in alternatieve energie( zon en wind). Daarnaast zijn op diverse vlakken voorloper ( Tesla, Heliogen etc.) Ik zie ze ook hier koploper wordenAmstelodamense schreef:Nee maar de trans-Atlantische verhoudingen zullen weer verbeteren. Dat interesseert me meer dan belastingen, hopelijk geldt dat ook voor jou.Herman schreef:Gaan de belastingen omlaag?Amstelodamense schreef:Het lijkt er inderdaad op dat Biden gaat winnen. Wat ben ik hier blij mee!
En hopelijk gaat Joe Biden het klimaat ook weer serieus nemen
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Volgens mij doet Trump er beter aan om alvast z'n koffers te gaan pakken in plaats van zich bezig te houden met rechtszaken, aantijgingen van fraude op Twitter e.d.
-
Het enige wat de Democraten gedaan hebben is alles wat Trump doet zwart maken. Maar zelf hebben ze niks geen plan. Tijdens de debatten kwam dit heel duidelijk naar voren.Amstelodamense schreef:Het lijkt er inderdaad op dat Biden gaat winnen. Wat ben ik hier blij mee!
Ik.maak me zorgen aangezien ze nu hun gang kunnen gaan. Europa is al helemaal links. Canada ook geloof ik, nu USA ook. Dat baart me wel zorgen allemaal. Jouw niet?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Dat ze inhoudelijke politiek voeren is dan toch juist prettig?HersteldHervormd schreef:
Het enige wat de Democraten gedaan hebben is alles wat Trump doet zwart maken. Maar zelf hebben ze niks geen plan. Tijdens de debatten kwam dit heel duidelijk naar voren.
-
De belastingen zijn toch al erg laag ?Herman schreef:Gaan de belastingen omlaag?Amstelodamense schreef:Het lijkt er inderdaad op dat Biden gaat winnen. Wat ben ik hier blij mee!
En wat dacht je van alle armoede die er in veel delen heerst.
Ongelooflijk. Er is nog steeds geen winnaar. En Trump heeft nog steeds kans. Hij lijkt toch Alaska, Georgia, Pennsylvania en North Carolina te krijgen. Nevada moet de doorslag geven maar daar mag niemand zien hoe ze de stemmen tellen. Het stoken van Trump is slecht voor de rust, maar het feit dat dit tellen zo lang duurt is ook slecht.
In Georgia is het verschil nu heel klein geworden, 0,4% en alleen nog stemmen uit Atlanta.Erasmiaan schreef:Ongelooflijk. Er is nog steeds geen winnaar. En Trump heeft nog steeds kans. Hij lijkt toch Alaska, Georgia, Pennsylvania en North Carolina te krijgen. Nevada moet de doorslag geven maar daar mag niemand zien hoe ze de stemmen tellen. Het stoken van Trump is slecht voor de rust, maar het feit dat dit tellen zo lang duurt is ook slecht.
Pennsylvania verliest Trump ook snel terrein, dat was 11%, nu nog 2,6% met 89% geteld (waarvan nog veel stemmen uit Detroit).
Dan geloof ik dat Trump gelijk heeft met zijn beschuldigingen van fraude. Stemmen uit Detroit die in Pennsylvania geteld wordenJeremiah schreef:In Georgia is het verschil nu heel klein geworden, 0,4% en alleen nog stemmen uit Atlanta.Erasmiaan schreef:Ongelooflijk. Er is nog steeds geen winnaar. En Trump heeft nog steeds kans. Hij lijkt toch Alaska, Georgia, Pennsylvania en North Carolina te krijgen. Nevada moet de doorslag geven maar daar mag niemand zien hoe ze de stemmen tellen. Het stoken van Trump is slecht voor de rust, maar het feit dat dit tellen zo lang duurt is ook slecht.
Pennsylvania verliest Trump ook snel terrein, dat was 11%, nu nog 2,6% met 89% geteld (waarvan nog veel stemmen uit Detroit).

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Kbedoel utieraard Philly.parsifal schreef:Dan geloof ik dat Trump gelijk heeft met zijn beschuldigingen van fraude. Stemmen uit Detroit die in Pennsylvania geteld wordenJeremiah schreef:In Georgia is het verschil nu heel klein geworden, 0,4% en alleen nog stemmen uit Atlanta.Erasmiaan schreef:Ongelooflijk. Er is nog steeds geen winnaar. En Trump heeft nog steeds kans. Hij lijkt toch Alaska, Georgia, Pennsylvania en North Carolina te krijgen. Nevada moet de doorslag geven maar daar mag niemand zien hoe ze de stemmen tellen. Het stoken van Trump is slecht voor de rust, maar het feit dat dit tellen zo lang duurt is ook slecht.
Pennsylvania verliest Trump ook snel terrein, dat was 11%, nu nog 2,6% met 89% geteld (waarvan nog veel stemmen uit Detroit)..

Ik denk dat ik zo'n neutrale toeschouwer ben. Maar van nagelbijten is geen sprake. Wacht gewoon rustig een weekje en je hoort de uitslag. Of je die nu 5 of 12 november hoort, maakt toch niet zoveel uit?Herman schreef:Het is zelfs nagelbijten voor de neutrale toeschouwer. Zelden zo'n interessante verkiezingsuitslagen'avond' meegemaakt.
Tenzij je het natuurlijk interessant vindt of je hobby is, maar dan ben je geen neutrale toeschouwer.

Wat ik me wel afvraag, als neutrale toeschouwer, waarom in zo'n gigantisch land als de USA, met miljoenen inwoners, twee zulke rare presidentskandidaten naar boven komen drijven.
Wat is links? Is dat ongelijkheid willen aanpakken? Is dat goed geregelde verzekeringen? De VS is echt een rijk land, toch is de levensverwachting lager dan in veel Europese landen en is de kans om bijvoorbeeld te overlijden aan Covid als je het virus eenmaal hebt opgelopen een stukje hoger dan in Europa.HersteldHervormd schreef:Het enige wat de Democraten gedaan hebben is alles wat Trump doet zwart maken. Maar zelf hebben ze niks geen plan. Tijdens de debatten kwam dit heel duidelijk naar voren.Amstelodamense schreef:Het lijkt er inderdaad op dat Biden gaat winnen. Wat ben ik hier blij mee!
Ik.maak me zorgen aangezien ze nu hun gang kunnen gaan. Europa is al helemaal links. Canada ook geloof ik, nu USA ook. Dat baart me wel zorgen allemaal. Jouw niet?
Ik vind het zelf prettig in een land te wonen waar miljardairs meer belasting betalen dan mensen met een gemiddeld vermogen. Europa faalt hier ook wel natuurlijk, maar als ideaal vind ik het wel prettig.
Ook kun je naar ethische kwesties kijken:
https://worldpopulationreview.com/count ... by-country
Het is niet zo dat in linkse landen het nu echt slechter is dan in de VS. (Trouwens interessante vraag waarom het in Zweden duidelijk hoger is dan andere Scandinavische landen).
Maar goed, over de verkiezingen. Ik vind wat Trump doet op het moment echt eng en ook niet erg consequent. In sommige staten moet men blijkbaar blijven tellen, in andere moet men stoppen met tellen van legaal uitgebrachte stemmen.
Wel is het een goed idee om te hertellen als de marges klein zijn. Maar dat moet dan gebeuren in staten die net richting Biden zijn gevallen en in staten die net richting Trump gingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.