Levensvragen

Mannes
Verbannen

Re: Levensvragen

Bericht door Mannes »

Nee, ik ben niet specifiek iemand aan het sparen. Ik ben het gewoon met Geeske eens.

Iemand in doodstaat kan in sommige gevallen heel goed onderscheiden of iemand een dwaalleer brengt.
Geeske_1991

Re: RE: Re: RE: Re: Levensvragen

Bericht door Geeske_1991 »

GGotK schreef:
Mannes schreef:
Bezorgd schreef:
Geeske_1991 schreef:[
Als je gewend bent om naar bevindelijke preken te luisteren, hoor je vaak snel genoeg (als je die onderscheidene gave hebt) of het werkelijk een gezant of geroepen knecht van God is of een natuurlijk mens die er zelf niets van kent.

Ongelofelijk.... Nog wijzer dan de discipelen die Judas niet eens doorhadden. Maar Geeske heeft groter gaven...
Nu ga je proberen om een goed punt belachelijk te maken. Geeske heeft niet eens gezegd dat ze deze gave bezit! Ook je vergelijking gaat mank want nu kunnen we niet één valse leraar ontdekken, we zijn dan immers gelijk beter dan de decipelen.

Verder is het zo dat als je bevindelijke preken gewend bent dat je inderdaad over het algemeen het verschil gaat horen tussen uit een tekst of over een tekst.
Je spaart Geeske nu natuurlijk veel te veel. Als iemand in verschillende bijdragen betoogt dat hij/zij midden in de dood ligt en daar prima mee kan (voort)leven, dan ben je toch wel erg ver van huis als je in die staat mensen/dominees direct of indirect gaat beschuldigen van dwaalleerschap of geveinsde bekeerdheid. Bovendien zijn haar(?) bijdragen in sommige opzichten tegenstrijdig met de prediking van bijvoorbeeld ds Lamain.
God moet je er aan ontdekken dat je midden in de dood ligt. Niet iemand van Refoforum.
En ik weet het verstandelijk met een historieel geloof dat ik ook gevallen ben in Adam en dood ben in zonden en misdaden. Maar daar ben je niet mee gered. Als het goed is weet iedereen dat van zichzelf verstandelijk. Want we krijgen het elke zondag te horen in de kerk.

Men praat hierover het geloof alsof het zo maar aan iedereen kan worden gegeven. Dan is het grootste wonder toch geen wonder meer?
Ik wordt er verdrietig van als ik dat lees.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Geeske_1991

GGotK schreef:
Mannes schreef:
Bezorgd schreef:
Geeske_1991 schreef:[
Als je gewend bent om naar bevindelijke preken te luisteren, hoor je vaak snel genoeg (als je die onderscheidene gave hebt) of het werkelijk een gezant of geroepen knecht van God is of een natuurlijk mens die er zelf niets van kent.

Ongelofelijk.... Nog wijzer dan de discipelen die Judas niet eens doorhadden. Maar Geeske heeft groter gaven...
Nu ga je proberen om een goed punt belachelijk te maken. Geeske heeft niet eens gezegd dat ze deze gave bezit! Ook je vergelijking gaat mank want nu kunnen we niet één valse leraar ontdekken, we zijn dan immers gelijk beter dan de decipelen.

Verder is het zo dat als je bevindelijke preken gewend bent dat je inderdaad over het algemeen het verschil gaat horen tussen uit een tekst of over een tekst.
Je spaart Geeske nu natuurlijk veel te veel. Als iemand in verschillende bijdragen betoogt dat hij/zij midden in de dood ligt en daar prima mee kan (voort)leven, dan ben je toch wel erg ver van huis als je in die staat mensen/dominees direct of indirect gaat beschuldigen van dwaalleerschap of geveinsde bekeerdheid. Bovendien zijn haar(?) bijdragen in sommige opzichten tegenstrijdig met de prediking van bijvoorbeeld ds Lamain.
God moet je er aan ontdekken dat je midden in de dood ligt. Niet iemand van Refoforum.
En ik weet het verstandelijk met een historieel geloof dat ik ook gevallen ben in Adam en dood ben in zonden en misdaden. Maar daar ben je niet mee gered. Als het goed is weet iedereen dat van zichzelf verstandelijk. Want we krijgen het elke zondag te horen in de kerk.

Men praat hierover het geloof alsof het zo maar aan iedereen kan worden gegeven. Dan is het grootste wonder toch geen wonder meer?

liz boer

Re: RE: Re: Levensvragen

Bericht door liz boer »

Geeske_1991 schreef:
Johannes S schreef:
eilander schreef:De levensvraag voor ons allemaal is: hoe word ik verzoend met God?
Tot Christus gaan door het geloof. Je kunt je heel je leven de vraag stellen en daar in blijven hangen, zonder dat je verzoend raakt.
En als je verzoend bent dan is de belangrijkste vraag hoe God aan Zijn eer komt in je leven. Dan ben je gerechtvaardigd en begint het proces van de heiligmaking.
Och och het wordt het geschreven als een proces... Het gaat om een Heilig werk van God door God..

Tot Christus gaan door het geloof klinkt niet echt duidelijk.
Heb je wel eens gelezen over de vierschaar der consciëntie? Daarna ben je pas gerechtvaardigd voor God.

Wil je aanwijzen waar dat in de Bijbel te vinden is? Ik kan het niet vinden.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Desiree

Bericht door Desiree »

.
Laatst gewijzigd door Desiree op 22 okt 2018, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Geeske_1991

liz boer schreef:
Geeske_1991 schreef:
Johannes S schreef:
eilander schreef:De levensvraag voor ons allemaal is: hoe word ik verzoend met God?
Tot Christus gaan door het geloof. Je kunt je heel je leven de vraag stellen en daar in blijven hangen, zonder dat je verzoend raakt.
En als je verzoend bent dan is de belangrijkste vraag hoe God aan Zijn eer komt in je leven. Dan ben je gerechtvaardigd en begint het proces van de heiligmaking.
Och och het wordt het geschreven als een proces... Het gaat om een Heilig werk van God door God..

Heb je wel eens gelezen over de vierschaar der consciëntie? Daarna ben je pas gerechtvaardigd voor God.

Wil je aanwijzen waar dat in de Bijbel te vinden is? Ik kan het niet vinden.
Misschien wat oudvaders proberen? Zoals van der Groe of Brakel?

liz boer

Bericht door liz boer »

Geeske schreef: Misschien wat oudvaders proberen? Zoals van der Groe of Brakel?
Ik vraag of het in de Bijbel staat.
GGotK

Bericht door GGotK »

Geeske_1991 schreef:
GGotK schreef:
Mannes schreef: Nu ga je proberen om een goed punt belachelijk te maken. Geeske heeft niet eens gezegd dat ze deze gave bezit! Ook je vergelijking gaat mank want nu kunnen we niet één valse leraar ontdekken, we zijn dan immers gelijk beter dan de decipelen.

Je spaart Geeske nu natuurlijk veel te veel. Als iemand in verschillende bijdragen betoogt dat hij/zij midden in de dood ligt en daar prima mee kan (voort)leven, 1. dan ben je toch wel erg ver van huis als je in die staat mensen/dominees direct of indirect gaat beschuldigen van dwaalleerschap of geveinsde bekeerdheid. 2. Bovendien zijn haar(?) bijdragen in sommige opzichten tegenstrijdig met de prediking van bijvoorbeeld ds Lamain.

Dat is een ander discussiepunt, waar ik het in grote lijnen met je eens ben. Maar dan blijven nog steeds mijn 2 vetgedrukte kritiekpunten overeind staan. Het zou je sieren als je daar eens op zou ingaan.
Geeske_1991

liz boer schreef:
Nee dat zal je zeker niet in de Bijbel vinden. Maar je kan er zekee van zijn dat dat nodig is voor tijd en eeuwigheid

liz boer

Bericht door liz boer »

Geeske_1991 schreef:
liz boer schreef:
Nee dat zal je zeker niet in de Bijbel vinden. Maar je kan er zekee van zijn dat dat nodig is voor tijd en eeuwigheid

Wie beweerd dat dan als het niet in de Bijbel staat?
liz boer

Bericht door liz boer »

liz boer schreef:
Geeske_1991 schreef:
liz boer schreef:

ps ook niet in ds w a Brakel
Johannes S

Bericht door Johannes S »

Jeremiah schreef:
Johannes S schreef:
En wat is volgens jouw "tot Christus gaan door het geloof" ?
Alle hoop op redding en verlossing vanuit jezelf verliezen (aan een einde komen met de wet zegt Paulus), en Hem en Zijn gerechtigheid omhelzen door het geloof. ('Hij voor mij, daar ik anders de eeuwige dood had moeten sterven' staat geloof ik in het avondmaalformulier en dat onderschrijf ik). Dan wordt je afgesneden van Adam en ingeënt in de Wijnstok Christus.
''Want ik ben door de wet der wet gestorven, opdat ik Gode leven zou. Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij;'' Gal.2:19,20a.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Johannes S

Bericht door Johannes S »

Geeske_1991 schreef:
Johannes S schreef:

Ja en het is ook een proces dit werk van God.

Klinkt niet echt duidelijk omdat jij zo te lezen verstrikt zit in allerlei dogmatiek. Ik heb liever dat je het met de Bijbel aantoont dan van der Groe en Brakel, hoezeer ik ze ook waardeer. Maar je moet thuis raken in het Woord.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Geeske_1991

liz boer schreef:
liz boer schreef:
Geeske_1991 schreef:
liz boer schreef: Ik vraag of het in de Bijbel staat.

ps ook niet in ds w a Brakel
In de redelijke Godsdienst Deel 1
Hier wordt het de rechtvaardigmaking genoemd.

Roos2018

Bericht door Roos2018 »

Johannes S schreef: Alle hoop op redding en verlossing vanuit jezelf verliezen (aan een einde komen met de wet zegt Paulus), en Hem en Zijn gerechtigheid omhelzen door het geloof. ('Hij voor mij, daar ik anders de eeuwige dood had moeten sterven' staat geloof ik in het avondmaalformulier en dat onderschrijf ik). Dan wordt je afgesneden van Adam en ingeënt in de Wijnstok Christus.
''Want ik ben door de wet der wet gestorven, opdat ik Gode leven zou. Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij;'' Gal.2:19,20a.
Dat is waar hoor.
Als je in dit leven voor het gericht van God de Vader komt, dan is alle hoop en redding van jou kant verloren.
Dan zorgt God de Vader ervoor dat er plaats gemaakt wordt voor Christus.
Dan openbaart Christus zich aan je ziel als plaatsmakende Borg.
Dan ervaart de ziel voor een tijd een zalige rust (hoewel dat later wel weer bestreden kan worden).
Dit is een rechtsgang die je bewust ervaart, je was er immers zelf bij.
Jullie mogen het best weten, want dit is wat ik zelf meegemaakt heb.
Geen leed die het uit je geheugen wissen kan!
Plaats reactie