Wat doen we vandaag?

helma

Re: Wat doen we vandaag ? [8]

Bericht door helma »

Allerlei 'feestjes' vandaag
Vanmorgen High Tea met de buren vanwege afscheid van een onzer buurfamilies naar het buitenland. (We gaan hen missen).
Eind van de middag BBQ met vrienden vanwege verjaardag.
Vanavond verjaardag van onze a.s. schoondochter.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Allerlei 'feestjes' vandaag
Vanmorgen High Tea met de buren vanwege afscheid van een onzer buurfamilies naar het buitenland. (We gaan hen missen).
Eind van de middag BBQ met vrienden vanwege verjaardag.
Vanavond verjaardag van onze a.s. schoondochter.
Vanavond uitbuiken Helma ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Vanavond (voor ons) laatste afscheidsavond op de basisschool met o.a. de traditionele musical.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

refo schreef:
henriët schreef:
MarthaMartha schreef:Ik ben vandaag ontvoerd.
Demo heeft een plan gesmeed met mijn schoonzus.
Dus toen ik dacht met kleine demo daar te gaan helpen schoonmaken..... bleek het te gaan om het afleveren van kleine demo en samen een dagje uit............

HET WAS HEERLIJK!!!!!!!!!!!!
oh geweldig, wat heeeerlijk!!!!!!!!!!!!
Ooooo, geweldig!! :bobo :jongle
Waarom willen mensen eigenlijk zo graag kinderen, als het zooooo heeeeerlijk is samen een dagje uit te gaan?
Ik ben zo enorm blij met onze kleine jongen! Maar na een drukke tijd is het soms heerlijk om even samen weg te zijn, bij te praten, samen nieuwe energie op te doen en zo het dagelijks leven daarna weer op te pakken.

Is deze vraag niet eigenlijk net zo iets als héééél blij zijn dat je een auto hebt en toch af en toe de fiets pakken?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Vanavond (voor ons) laatste afscheidsavond op de basisschool met o.a. de traditionele musical.
Vroeger kon dat gewoon nog zonder musical. En zonder ouders.
:huhu
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
refo schreef:Vanavond (voor ons) laatste afscheidsavond op de basisschool met o.a. de traditionele musical.
Vroeger kon dat gewoon nog zonder musical. En zonder ouders.
:huhu
Vroeger was alles beter ;)
Ik begrijp ook niet helemaal waar opeens de musical vandaan is gekomen.
Die kinderen worden er nog helemaal hyper van, oefenen, oefenen, en vooral de kinderen met podiumvrees, hebben het moeilijk :sweat
3 keer optreden (op onze school) voor de onderbouw, de bovenbouw en de ouders.
Maar er gebeurde wel meer op school, zonder ouders!
Nu wordt je als moeder verplicht om minstens luizenmoeder, voorleesmoeder, schoonmaakmoeder, of weet ik wat voor moeder te zijn.
Maar..... sinds ik een tijdje in de ouderraad heb gezeten, begrijp ik wel veel beter de frustraties van de leraars en essen.
Coosje

Bericht door Coosje »

Bij ons wordt de afscheidsavond georganiseerd door de meesters en de juffen.
Dan kunnen al die vermoeide ouders en kinderen eens lekker genieten na acht jaar drukte! :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Vroeger was alles beter ;)
Best wel. Ik herinner me nog goed, de afscheidsavond van de zesde klas. Met zijn allen in het lokaal van het 'hoofd' van de school, die gaven toen nog zelf les.
En daar hadden we gewoon onze gezellige avond.
Na afloop kregen we allemaal een kinderbijbel, van mej. G. Ingwersen.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Best wel. Ik herinner me nog goed, de afscheidsavond van de zesde klas. Met zijn allen in het lokaal van het 'hoofd' van de school, die gaven toen nog zelf les.
Ja, dat herinner ik me ook, met het hoofd der school met den Bijbel.
Maar those were the days Afgewezen. Ook op de prot.chr. school is de wereldgelijkvormigheid ingetreden.
Het hoofd der school gaf nog zelf les, aan de kinderen die bestemd waren voor het "VWO", maar dat heette nog niet zo.
Maar het HdS heeft daar nu de tijd niet meer voor, hij moet formulieren invullen, mensen te woord staan, organiseren en....................... :sweat :ouin
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Maar those were the days Afgewezen. Ook op de prot.chr. school is de wereldgelijkvormigheid ingetreden.
Het hoofd der school gaf nog zelf les, aan de kinderen die bestemd waren voor het "VWO", maar dat heette nog niet zo.
Maar het HdS heeft daar nu de tijd niet meer voor, hij moet formulieren invullen, mensen te woord staan, organiseren en....................... :sweat :ouin
Ik ben een tikkie jonger, denk ik, en heb ook gewoon les gehad van het HdS. Hij gaf zelf alle dagen les, tweeënveertig kinders in één lokaal. Op één middag was hij er niet, dan gaf zijn vrouw les (handvaardigheid, geloof ik). Hij was wars van iedere onderwijsvernieuwing, en dat heeft hem uiteindelijk de das omgedaan. Toen het personeel ging rebelleren, kwam hij uiteindelijk overwerkt thuis te zitten. Ook geen gezonde situatie, dus. Maar wat heb ik een hoop geleerd bij die man.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Ik ben een tikkie jonger, denk ik, en heb ook gewoon les gehad van het HdS. Hij gaf zelf alle dagen les, tweeënveertig kinders in één lokaal. Op één middag was hij er niet, dan gaf zijn vrouw les (handvaardigheid, geloof ik). Hij was wars van iedere onderwijsvernieuwing, en dat heeft hem uiteindelijk de das omgedaan. Toen het personeel ging rebelleren, kwam hij uiteindelijk overwerkt thuis te zitten. Ook geen gezonde situatie, dus. Maar wat heb ik een hoop geleerd bij die man.
Ik ook Zita! Liefde voor de taal, voor de gedichten, en hij bracht elk kind persoonlijk aan de Troon der Genade en "vocht" voor een plekje op de middelbare school. Er was bij veel ouders geldgebrek en bij de ouders van meisjes onwil, want zij gingen toch trouwen. Dus middelbare school was eigenlijk flauwekul :ouin
Wat is er toch veel veranderd, als ik zo naar mijn dochter kijk.
Maar of ALLES nu beter is :quoi of was :quoi
Simon

Bericht door Simon »

Wat foto's genomen van ''lenticular clouds''.

Afbeelding

Afbeelding
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mooi Simon.

@Mara, geen enkele tijd is beter. Vroeger niet en nu ook niet. Alleen straks zal de mooie grote toekomst aanbreken, waarin alles goed zal zijn. Daarom, je kan beter vooruit kijken dan achteruit!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
refo

Bericht door refo »

Er was een liedje bij over 'de goeie ouwe tij-hijd', toen alles beter was.....
Lourens

Bericht door Lourens »

Ik zit nu nog aan mijn ontbijtje. Heerlijk onder de party-tent.

Straks weer aan het werk. Vandaag met name het grondwerk voor de voliere.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Plaats reactie