Wat doen we vandaag ? [7]

Lassie

Re: Wat doen we vandaag ? [7]

Bericht door Lassie »

Werken van 9:30 - 3 uur.
Het wordt heeel relaxed werken want vanmiddag ligt de kleine op bed en dan tuk ik ook gewoon ff lekker mee.
albion

Bericht door albion »

jvdg schreef:
Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
jvdg schreef: Zo langzamerhand voel ik me meer thuis in de seculiere beurzen, dan in de refo beurzen.
Echt? Die zijn nogal 'werelds' vaak... voel je niet thuis tussen 'ons soort mensen'?
"Ons soort mensen" blijken vaak ook errug 'werelds' te zijn, Gijs. Het materialisme viert hoogtij, en zoals JvdG al schetst, men is o zo vatbaar voor occulte zaken. Nergens wordt zo hard naar alternatieve "dokters" gelopen als in de bible belt. En over de muzikale smaak zullen we het maar helemaal niet hebben.
3kus je hebt me begrepen.
Van een refo-beurs zou je nog enige verwachting hebben, buiten de seculiere beurzen; niet dus, integendeel.
Ik zwijg maar over hetgeen wat wij hebben meegemaakt. :OO

Refo-beurzen onderscheiden zich werkelijk in niets van de seculiere beurzen.
Als iemand mij kan aantonen dat dit wel zo is, stel ik een fles goede wijn ter beschikking.

Wie het vatten kan, die vatte het......
Dat komt omdat Refo-mensen zich ook in niets onderscheiden van geen refo-mensen...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Joannah

Bericht door Joannah »

je bedoelt, dat ''Gij geheel anders'' is alleen een zondag-sausje?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mariavt schreef:
In niets?? Wat materialisme betreft wellicht, dat gaat soms ook de spuigaten uit, maar om het nu helemaal af te schrijven en zeggen ik voel me er niet helemaal thuis, voel je je dan op 'wereldse' beurs dan wel helemaal thuis. Ik vind het heerlijk om in 'ons wereldje' te lopen, maar dat heeft wellicht meerdere oorzaken. Natuurlijk zo het nuttig zijn om ook daarbuiten eens te kijken, maar dat is voor al gauw de 'ongrijpbare' wereld.
Doet me een klein beetje denken aan de handel in allerlei zaken in de tempel waar de Heere Jezus de tafels omgooide van de geldwisselaars........ :nonnon
Dit is wel een erg bizarre associatie. Het is namelijk helemaal geen tempel daar, zelfs geen Godshuis of dergelijke gewijde grond, alleen een groot (commercieel) hotelcomplex, met wat zalen en terreinen, die zijn faciliteiten beschikbaar stelt voor een markt. Niets meer en niet minder. Vergelijkbaar met een willekeurige zaterdagmarkt, maar dan met spullen die de gemiddelde refo wil kopen, zoals kleren, boeken, muziek, etc.
Joannah

Bericht door Joannah »

Tiberius schreef:
Mariavt schreef:
In niets?? Wat materialisme betreft wellicht, dat gaat soms ook de spuigaten uit, maar om het nu helemaal af te schrijven en zeggen ik voel me er niet helemaal thuis, voel je je dan op 'wereldse' beurs dan wel helemaal thuis. Ik vind het heerlijk om in 'ons wereldje' te lopen, maar dat heeft wellicht meerdere oorzaken. Natuurlijk zo het nuttig zijn om ook daarbuiten eens te kijken, maar dat is voor al gauw de 'ongrijpbare' wereld.
Doet me een klein beetje denken aan de handel in allerlei zaken in de tempel waar de Heere Jezus de tafels omgooide van de geldwisselaars........ :nonnon
Dit is wel een erg bizarre associatie. Het is namelijk helemaal geen tempel daar, zelfs geen Godshuis of dergelijke gewijde grond, alleen een groot (commercieel) hotelcomplex, met wat zalen en terreinen, die zijn faciliteiten beschikbaar stelt voor een markt. Niets meer en niet minder. Vergelijkbaar met een willekeurige zaterdagmarkt, maar dan met spullen die de gemiddelde refo wil kopen, zoals kleren, boeken, muziek, etc.
inderdaad.
Bovendien is die tempel van vroeger een voorafschaduwing, en in deze geestelijke bedeling is dat je reine en bezuiverde lichaam, waar de Geest komt wonen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jvdg schreef:
Tiberius schreef:Vanmiddag naar de Duikenburgse Wintermarkt geweest en daar bij de stand van de Gereformeerde Bijbelstichting gezellig met Freek bijgepraat.
Wij waren daar, omdat het op onze route lag, gistermiddag.
Geen RF-er gezien, maar wel veel andere zaken.
We voelden ons niet "thuis", en de aankopen bleken thuisgekomen zijnde, niet in orde.
Bijv. een boek, als nieuw gekocht, bleek een second hand te zijn.
Met alle respect, maar dan had je tijdens de aankoop wat beter op moeten letten. Alle spullen die je koopt kan je van te voren bekijken. Heb je het geld er voor over, dan koop je het. En anders laat je het rustig liggen.
jvdg schreef:Voor het overige véél aandacht voor het hier en nu.
Lijkt me logisch op een markt. Wat had je dan verwacht te vinden?
jvdg schreef:En dan kom je ook nog langs een ruim bemeten kraam waar de medische werking van allerlei occult te duiden genezende werking van stenen werd aangeprezen en verkocht.
Ja, daar heb je wel een punt. Ik moet ook nooit zo veel hebben van dat soort hokus pokus en loop daar altijd met een ruime boog omheen.
Maar het valt me inderdaad ook wel op, dat mensen uit de reformatorische gezindte zich snel in laten pakken door homeopathie, voetzoolkijkerij en dat soort humbug. Dat is wel weer bedenkelijk, ja.
jvdg schreef:Brrrrr, wat mij betreft, nooit meer.
Het was wel wat frisjes, ja. Maar de volgende editie staat voor zover ik weet in de zomer gepland.
jvdg schreef:Als ik tenminste Freek of Tib nog had mogen ontmoeten was de pijn mss. verzacht.
Tja, beter die GBS stand in de gaten houden de volgende keer. ;)
jvdg schreef:Wat mij ook tegenviel was de toegangkelijkheid voor rollators e.d.
Dat is me niet zo opgevallen; met een buggy echter was het goed te doen (al weet ik niet of dat te vergelijken is).
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

adminstratie :deg
Ik weet, mijn Verlosser leeft
henriët

Bericht door henriët »

JolandaOudshoorn schreef:adminstratie :deg
succes!
Houd een bakje gereed;)

Ik heb vanmorgen bloedgeprikt, en ging daarna even naar de c1000, waar ik zou pinnen.. maar de pincode onmogelijk meer kon bedenken :bobo
Dus ik mocht met de c1000 telefoon Jean maar even bellen.
Zometeen drinkt r hier een vriendin koffie, en verder vooral de moeder/huishoudelijke taken hier in huis:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

vanmorgen gewerkt, ben net weer thuis, zo naar de verloskundige en verder wat rommelen in huis, even liggen... wat boodschappen, vanavond proberen alvast wat voor de VBW te doen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Vanmorgen visite ontvangen :oops en vanmiddag boodschappen doen en 'thuis werken'.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Jippie, opzet van de VBW is klaar en zojuist doorgemaild naar degene die dat goed gaan keuren (of niet, maar zal best wel)...

Het begin is er weer.... ik heb er ook weer zin in!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:Jippie, opzet van de VBW is klaar en zojuist doorgemaild naar degene die dat goed gaan keuren (of niet, maar zal best wel)...

Het begin is er weer.... ik heb er ook weer zin in!
:super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Vanavond deel 2 van de serie "Rembrandt en ik" gekeken. (Deel 1: Rembrandt en Jan Lievens, deel 2: Rembrandt en Saskia van Uylenburgh) Erg mooi gemaakt, mooi om je wat in te kunnen leven in de tijd van toen en wat meer te leren over het leven van Rembrandt, karakter enz.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion

Bericht door albion »

Op zoek geweest naar de vergaderruimte :OO3 maar nog niet geslaagd :bobo
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
henriët

Bericht door henriët »

albion schreef:Op zoek geweest naar de vergaderruimte :OO3 maar nog niet geslaagd :bobo
Is de grevelingen geen optie?!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gesloten