Vakantie

Ambtenaar

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Philip schreef: Vandaag, 16:02 Er bestaat wel een mogelijkheid om fietsen mee in de trein te nemen naar Parijs.

De meest gebruikte manier is de IC naar Brussel-Zuid en dan de Belgische intercity naar Mons en dan met de stoptrein naar Quévy. Van Quévy fiets je in een half uurtje de grens over naar Maubeuge. Vanaf Maubeuge kun je de Franse trein naar Paris Nord nemen. De fiets mag in Frankrijk gratis mee. Tot aan Quévy koop je een internationaal fietskaartje.

Dit is de traditionele optie. Inmiddels rijdt er ook een IC Brussel-Zuid - Paris Nord (Ouigo classique), waar je voor € 10 een fietskaartje kunt kopen (zonder hoes of demontage).

Mijn grootste zorg is waar ik mijn fiets veilig kan stallen voor de nacht. Daarom heb ik al wel uitgezocht hoe het werkt, maar nog niet de reis zelf gemaakt.
Wat een gedoe. Makkelijker is om de Thalys te nemen vanaf Amsterdam, Schiphol of Rotterdam. Dan rijd je in een ruk door tot Paris Nord.

In Parijs kun je genoeg fietsen huren, al bieden die wellicht niet het fiets comfort dat je gewend bent. Overigens zijn er ook elektrische steps beschikbaar.

En Hollandbikes is niet zo duur. Valt vast ook in de smaak bij @DDD.
Ambtenaar

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Gisteren, 20:24 Ik zag nu een appartement in het centrum voor 100 euro per nacht, en met een 8,5 beoordeeld. Dan kunnen we ook zelf koken en met een tuin. Voor Parijse begrippen is dat niet duur volgens mij. Maar ik zal dat hotel ook nog even bekijken.

Edit: dat ziet er wel mooi uit, maar dat worden dan dure ontbijtjes;-) Zoals ontbijten in een hotel altijd duur is, trouwens.
Montmartre blijft toch het leukste om te verblijven. Leuke restaurants en cafeetjes om de hoek.
Plaats reactie