Natuurlijk is het geen x, maar je kunt niet alles hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-We willen niet dat mensen ons systeem misbruiken, is alleen voor de armen bedoeld.
Dus je hebt een geldige ID nodig om je boodschappen hier te mogen kopen.
En tegelijk:
-ID eisen om te stemmen mag niet, kunnen arme mensen niet betalen!
Trump claimt al jaren dat je ID nodig hebt om een brood te kopen in de VS. Het is nog altijd niet duidelijk hoe hij aan die onzin komt.
Quatsch, in het filmpje zegt de mevrouw dat ze alles doen wat nodig is om misbruik te voorkomen. (Je moet aantonen dat je permanent in Ney York woont bv).
Dat is gewoon een id plicht, bv met een bibliotheekkaart). Dat duurt een week en dan worden die dingen op straat verkocht voor een dollar. (recht voor de deur). Het zal onvermijdelijk leiden tot een id verplichting om resselling te voorkomen. (tis lucratiever dan vuilnisbakken doorzoeken op blikjes denk ik)
Musk heeft dus gewoon gelijk. Maar deugmensen zijn nu eenmaal zo gehersenspoelt dat iedereen met wat meer inzicht dan henzelf nazi is of zo.
Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 20:35
Quatsch, in het filmpje zegt de mevrouw dat ze alles doen wat nodig is om misbruik te voorkomen. (Je moet aantonen dat je permanent in Ney York woont bv).
Dat is gewoon een id plicht, bv met een bibliotheekkaart). Dat duurt een week en dan worden die dingen op straat verkocht voor een dollar. (recht voor de deur). Het zal onvermijdelijk leiden tot een id verplichting om resselling te voorkomen. (tis lucratiever dan vuilnisbakken doorzoeken op blikjes denk ik)
Musk heeft dus gewoon gelijk. Maar deugmensen zijn nu eenmaal zo gehersenspoelt dat iedereen met wat meer inzicht dan henzelf nazi is of zo.
Ik weet niet of deze winkels een goed idee zijn, en of misbruik groots wordt. Misschien wordt het meer voedselbank-achtig.
Maar het punt wat je aanhaalt gaat over de ID plicht. Waar in het filmpje al "library card-esque" wordt gebruikt (wat toch wel echt een andere vorm van identificatie is dan voter-id. Zowel wat betreft prijs, als hoe het centraal gecontroleerd wordt), en bovendien later ook vanuit bestuur van New York nog wel wat meer toelichting over gegeven wordt.
Trouwens wel leuk alvast in slachtofferrol kruipen in die laatste alinea.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 20:35
Ik weet niet of deze winkels een goed idee zijn, en of misbruik groots wordt. Misschien wordt het meer voedselbank-achtig.
Maar het punt wat je aanhaalt gaat over de ID plicht. Waar in het filmpje al "library card-esque" wordt gebruikt (wat toch wel echt een andere vorm van identificatie is dan voter-id. Zowel wat betreft prijs, als hoe het centraal gecontroleerd wordt), en bovendien later ook vanuit bestuur van New York nog wel wat meer toelichting over gegeven wordt.
Trouwens wel leuk alvast in slachtofferrol kruipen in die laatste alinea.
Nou, ik loop niet in Ney York rond dus hoe ik slachtoffer ben of wordt ontgaat me. Maar we zullen zien.
Ik erger me aan de modeterm 'narcisme'. Het lijkt wel normaal te zijn om iedereen die je onsympathiek vindt, maar meteen van een medische diagnose te voorzien. Als een huwelijk in de problemen zit, is minstens één van de partners (meestal hij) 'een echte narcist'. Als een moeder overhoop ligt met haar volwassen kinderen, komt dat doordat zij vreselijk narcistisch is. Als iemand voordringt bij een kassa, krijgt hij meteen narcisme om de oren gemept.