Vakantie

DDD

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Dank voor alle reacties!
merel schreef: Vandaag, 18:23 Ik vind de prijs eerlijk gezegd meevallen. Soortgelijke bedragen worden ook gevraagd op de Waddeneilanden. Met de auto gaan en de fiets achterop is zeker geen optie? Dan betaal je ook een vermogen aan parkeerkosten
Ik was inmiddels op het heldere idee gekomen om toch even op Wereldfietser te zoeken (dat is eigenlijk niet voor stedentrips, maar ok).

https://www.gepetto-velos.com/location- ... paris.html

Dit is een stuk goedkoper.

De auto zou een optie zijn geweest, ik kan bovendien gratis parkeren in Parijs, omdat ik een elektrische auto heb. En we zouden dan bijvoorbeeld ook in Versailles of La Roche Guyon kunnen slapen en met de fiets en trein naar Parijs heen en weer. Maar de trein was 35 euro enkele reis en veel comfortabeler en sneller. Je bent er dan in vier uur, en met mijn auto duurt dat een hele dag. Bij het boeken had ik nog niet stilgestaan bij het feit dat een fiets heel handig zou zijn.
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef: Vandaag, 18:34
DDD schreef:Ik ga in het voorjaar naar Parijs met een vriend, vanwege een tentoonstelling dan in het Musee d' Orsay. Ik ben al zeker acht keer in Parijs geweest, maar het is al meer dan tien jaar geleden. Ik begrijp inmiddels dat je daar heel prima kunt fietsen en dat een elektrische fiets een beter alternatief is dan de metro. De laatste keer heb ik het Velib-systeem gebruikt, maar dat was ook niet erg goedkoop.

Ik zou graag een fiets meenemen in de trein, maar dat is enorm ingewikkeld begrijp ik, met grote koffers en fietswielen loshalen. Dus een fiets huren zou een optie zijn. Dat ziet er echter ontzettend duur uit voor een week. Als ik de prijzen zo zie, dan is zo'n fiets in tien verhuurweken terugverdiend inclusief de manuren. Ik vind 150 euro voor een week fietsen erg veel geld. Ik ben benieuwd of er alternatieven zijn.

Iemand daar ervaringen mee?
Wij hebben 2 vakanties gefietst in Parijs. Eigen fietsen (niet elektrisch) meegenomen op fietsendrager (auto)
Zou het zo weer doen.
Veel fietspaden en inderdaad goed te fietsen op de meeste plekken. Wel goed opletten, het verkeer is druk.
Leuk om te lezen.

Heb je daarbij verder nog de metro gebruikt? Ik herinner me vaag dat ik me afvroeg of die eigenlijk met een fiets wel ergens goed voor is. Ik heb nog geen overnachtingen geboekt, maar als het niet meer dan een half uur fietsen is naar het centrum, kun je de kosten voor een metro-abonnement denk ik uitsparen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

In Parijs is het OV uitstekend. App downloaden op je telefoon en gaan.
DDD

Bericht door DDD »

Dat weet ik. Maar is het beter dan met de fiets?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Vandaag, 19:07 Dat weet ik. Maar is het beter dan met de fiets?
Wel als het regent. Die huurfietsen in Parijs fietsen niet al te best.
DDD

Bericht door DDD »

Het weer is inderdaad een punt van aandacht. Je kan ook eerst de weersverwachtingen afwachten maar aan de andere kant is het wellicht druk in de meivakantie.

In ieder geval maak ik mij over de kwaliteit van deze winkel geen zorgen, gezien de recensies.
helma

Bericht door helma »

DDD schreef:
helma schreef: Vandaag, 18:34
DDD schreef:Ik ga in het voorjaar naar Parijs met een vriend, vanwege een tentoonstelling dan in het Musee d' Orsay. Ik ben al zeker acht keer in Parijs geweest, maar het is al meer dan tien jaar geleden. Ik begrijp inmiddels dat je daar heel prima kunt fietsen en dat een elektrische fiets een beter alternatief is dan de metro. De laatste keer heb ik het Velib-systeem gebruikt, maar dat was ook niet erg goedkoop.

Ik zou graag een fiets meenemen in de trein, maar dat is enorm ingewikkeld begrijp ik, met grote koffers en fietswielen loshalen. Dus een fiets huren zou een optie zijn. Dat ziet er echter ontzettend duur uit voor een week. Als ik de prijzen zo zie, dan is zo'n fiets in tien verhuurweken terugverdiend inclusief de manuren. Ik vind 150 euro voor een week fietsen erg veel geld. Ik ben benieuwd of er alternatieven zijn.

Iemand daar ervaringen mee?
Wij hebben 2 vakanties gefietst in Parijs. Eigen fietsen (niet elektrisch) meegenomen op fietsendrager (auto)
Zou het zo weer doen.
Veel fietspaden en inderdaad goed te fietsen op de meeste plekken. Wel goed opletten, het verkeer is druk.
Leuk om te lezen.

Heb je daarbij verder nog de metro gebruikt? Ik herinner me vaag dat ik me afvroeg of die eigenlijk met een fiets wel ergens goed voor is. Ik heb nog geen overnachtingen geboekt, maar als het niet meer dan een half uur fietsen is naar het centrum, kun je de kosten voor een metro-abonnement denk ik uitsparen.
Nee, geen metro gebruikt. Alleen gefietst en gelopen.
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb net eens met google maps gekeken. Maar met de fiets ben je in drie kwartier het hele centrum door. Dus dan is de metro weinig praktisch qua timing. Buiten zie je ook meer.
helma

Bericht door helma »

Wij hadden een Ibis Styles hotel in Montrouge
Met parkeergarage, zodat de fietsen bij de auto stonden 's nachts. Ongeveer 20 minuten fietsen naar het centrum.
DDD

Bericht door DDD »

Ik zag nu een appartement in het centrum voor 100 euro per nacht, en met een 8,5 beoordeeld. Dan kunnen we ook zelf koken en met een tuin. Voor Parijse begrippen is dat niet duur volgens mij. Maar ik zal dat hotel ook nog even bekijken.

Edit: dat ziet er wel mooi uit, maar dat worden dan dure ontbijtjes;-) Zoals ontbijten in een hotel altijd duur is, trouwens.
helma

Bericht door helma »

Wij waren er in 2013 en 2017.
DDD

Bericht door DDD »

Als je toen al fijn kon fietsen, dan zal het nu alleen maar beter zijn. Ik ben lid van de Fietsersbond, en herinner me vaag een artikel over fietsen in Parijs van een paar jaar geleden.

De boekingsaanvraag is in ieder geval de deur uit en dank voor het meedenken!
helma

Bericht door helma »

DDD schreef:Ik zag nu een appartement in het centrum voor 100 euro per nacht, en met een 8,5 beoordeeld. Dan kunnen we ook zelf koken en met een tuin. Voor Parijse begrippen is dat niet duur volgens mij. Maar ik zal dat hotel ook nog even bekijken.

Edit: dat ziet er wel mooi uit, maar dat worden dan dure ontbijtjes;-) Zoals ontbijten in een hotel altijd duur is, trouwens.
Er was toen een actie met gratis ontbijt. Daar hadden we geluk mee.

Plaats reactie