oké dat ben ik wel met je eens.Tiberius schreef:Nu, binnen het corona-tijdperk. Sorry richting J.C. Philpot, want volgens mij interpreteerde je mij 'als algemeen'.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
-
- Verbannen
Ik niet. Ik ben bijvoorbeeld blij dat het merendeel van de dominees boven de 70 jaar nog gewoon preekt.Ouderling schreef:oké dat ben ik wel met je eens.Tiberius schreef:Nu, binnen het corona-tijdperk. Sorry richting J.C. Philpot, want volgens mij interpreteerde je mij 'als algemeen'.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
De Vrije Hervormde gemeente van Driedorp houd zondag aanstaande zondag 4 diensten, om 9.00 uur, 11.00 uur, 15.30 uur en 18.30 uur en maandag 3 diensten, om 9.00 uur, 11.00 uur en 15.00 uur.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Ja klopt ja, naar dat was al een keer geschrevenJantje schreef:De Vrije Hervormde gemeente van Driedorp houd zondag aanstaande zondag 4 diensten, om 9.00 uur, 11.00 uur, 15.30 uur en 18.30 uur en maandag 3 diensten, om 9.00 uur, 11.00 uur en 15.00 uur.
-
Bij ons ook, ook worden er bij ons voorzangers aangesteld.
Ik denk dat ik nog een hele poos thuis blijf luisteren
Ik denk dat ik nog een hele poos thuis blijf luisteren
Geytenbeekje schreef:Bij ons ook, ook worden er bij ons voorzangers aangesteld.
Wel grappig.
De Coronacrisis zorgt voor gig veranderingen in reformatorisch Nederland.
Na de snelle opgang van videopreken, gaan er nu gemeenten overstag met een (voorzing - praiseband) bandje in de kerk

-
- Verbannen
Hoe weet jij dat?Bezorgd schreef:Geytenbeekje schreef:Bij ons ook, ook worden er bij ons voorzangers aangesteld.
Wel grappig.
Na de snelle opgang van videopreken, gaan er nu gemeenten overstag met een (voorzing - praiseband) bandje in de kerk
En wat is daar grappig aan? Ik vind het helemaal niet grappig.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
https://www.rd.nl/kerk-religie/als-je-a ... -1.1666729
"als je als kerk dan toch met alle geweld wilt zingen, doe het dan alsjeblieft buiten"
"als je als kerk dan toch met alle geweld wilt zingen, doe het dan alsjeblieft buiten"
Een voorzanger is toch gewoon heel ouderwets?Bezorgd schreef:Geytenbeekje schreef:Bij ons ook, ook worden er bij ons voorzangers aangesteld.
Wel grappig.

'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
Ik wil dat er gewoon gezongen wordt.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Buiten Jan.Jantje schreef:Ik wil dat er gewoon gezongen wordt.![]()
![]()
![]()
Of alleen, onder de douche.
Het is niet goed als we boos worden als er niet gezongen mag worden. Al vind ik zelf wel dat dit een ingrijpen is van de overheid in zaken die de kerk zou moeten regelen. De overheid moet gepaste afstand houden in zaken die de kerk betreffen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Als ik alleen naar de titel kijk (de rest heb ik nog niet gelezen), dan vind ik dit een zielige opvatting.Habitat schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/als-je-a ... -1.1666729
Er zijn overigens genoeg kerken in NL (bv. Urk, Driedorp) waar wél door 30 aanwezigen gezongen wordt, ook in afgelopen weken of maanden.
Op dit moment is er geen enkel bewijs dat aerosolen een rol hebben in de verspreiding van het virus. De virusmoleculen zijn zwaar en het is wetenschappers niet gelukt om uit aerosolen besmettelijke virusdeeltjes te isoleren. Als je zo ver wilt gaan met voorzorgsmaatregelen dat je toch binnen niet meer zingt, dan vraag ik mij af waarom iemand nog wel in de auto stapt. Dat zou iemand dan toch ook niet moeten doen!!
Zo kun je het ook zien. Maar dan zonder orgelMistig schreef:Een voorzanger is toch gewoon heel ouderwets?Bezorgd schreef:Geytenbeekje schreef:Bij ons ook, ook worden er bij ons voorzangers aangesteld.
Wel grappig.
Na de snelle opgang van videopreken, gaan er nu gemeenten overstag met een (voorzing - praiseband) bandje in de kerk![]()

Vanwege auteursrechten kan ik het niet geheel kopieeren. Wel kan ik zeggen dat er in die werkgroep experts op het gebied van binnenmileu zitten, ingenieurs en hoogleraren van de TU Delft. Dus het is in samenwerking met de wetenschap.Valcke schreef:Als ik alleen naar de titel kijk (de rest heb ik nog niet gelezen), dan vind ik dit een zielige opvatting.Habitat schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/als-je-a ... -1.1666729
Er zijn overigens genoeg kerken in NL (bv. Urk, Driedorp) waar wél door 30 aanwezigen gezongen wordt, ook in afgelopen weken of maanden.
Op dit moment is er geen enkel bewijs dat aerosolen een rol hebben in de verspreiding van het virus. De virusmoleculen zijn zwaar en het is wetenschappers niet gelukt om uit aerosolen besmettelijke virusdeeltjes te isoleren. Als je zo ver wilt gaan met voorzorgsmaatregelen dat je toch binnen niet meer zingt, dan vraag ik mij af waarom iemand nog wel in de auto stapt. Dat zou iemand dan toch ook niet moeten doen!!