Gods liefde

Oude Paden

Re: Gods liefde

Bericht door Oude Paden »

Johann Gottfried Walther schreef:Moet zomaar denken aan:
Johannes 3 vers 16

Alzo lief had God de wereld,....
(met de aantekening, God heeft die lief in Christus)

of toch:

Alzo lief had God de (uitverkoren) wereld.....
de wereld:
Dat is, niet alleen de Joden, maar ook de heidenen in de ganse wereld verstrooid; Joh. 11:51,52; 1 Joh. 2:2. Van deze liefde Gods, zie breder Rom. 5:6,8, en Rom. 8:32.

Zie vooral Romeinen 8:32 (Namelijk die in Hem geloven, die Hem liefhebben en naar Zijn voornemen geroepen zijn.)
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

Oude Paden schreef:
Johannes 3 vers 16

Alzo lief had God de wereld,....

of toch:

Alzo lief had God de (uitverkoren) wereld.....
de wereld:
Dat is, niet alleen de Joden, maar ook de heidenen in de ganse wereld verstrooid; Joh. 11:51,52; 1 Joh. 2:2. Van deze liefde Gods, zie breder Rom. 5:6,8, en Rom. 8:32.

Zie vooral Romeinen 8:32 (Namelijk die in Hem geloven, die Hem liefhebben en naar Zijn voornemen geroepen zijn.)
Vergeet ook Rom 1 niet!
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Alexander CD schreef:
Johannes 3 vers 16

Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verderve maar het eeuwige leven hebbe.

of toch:

Want alzo lief heeft God de (uitverkoren) wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verderve maar het eeuwige leven hebbe.
Een halve waarheid is een hele leugen, de rest van de tekst hoort er ook bij, dat een iegelijk die in Hem geloofd niet verderve maar eeuwig leven hebbe.
[/quote]

Gaarne niet zo hatelijk broeder. Na ds. Calvijn te beschuldigen mij ook nog, wie is de volgende?
Ik zeg Johannes 3 vers 16 dat is een heel tekst vers zoals wij de bijbel verdeeld hebben.
En ik bedoede het hele vers. Ook al is de vers indeling niet geinspireerd.
Laatst gewijzigd door Johann Gottfried Walther op 27 feb 2009, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
jvdg

Bericht door jvdg »

Alexander CD schreef:
jvdg schreef:Ik ben soms bang dat Alexander te menselijk over God denkt.
Dat ondergraaft het geloof en geeft ruimte aan beredenering.
Dan wordt het geloven ingewisseld voor "weten"schap.
Ja dat is zo, je hebt het goed zovoel ik het ook.
Jammer Alexander, je hebt me niet begrepen.
Als je mijn posting nog eens leest, moet je begrijpen dat ik het totaal niet eens ben met jouw standpunt in dezen.
Ik heb dat aangegeven middels begrippen als beredenering en wetenschap, welke niet in de lijn van de bijbel liggen.
Alexander CD

jvdg schreef:
Alexander CD schreef:
jvdg schreef:Ik ben soms bang dat Alexander te menselijk over God denkt.
Dat ondergraaft het geloof en geeft ruimte aan beredenering.
Dan wordt het geloven ingewisseld voor "weten"schap.
Ja dat is zo, je hebt het goed zovoel ik het ook.
Jammer Alexander, je hebt me niet begrepen.
Als je mijn posting nog eens leest, moet je begrijpen dat ik het totaal niet eens ben met jouw standpunt in dezen.
Ik heb dat aangegeven middels begrippen als beredenering en wetenschap, welke niet in de lijn van de bijbel liggen.
Wat beoordeel je mij of mijn geloof ondergraven wordt door "weten" schap.
Wie bepaalt wat in lijn van de bijbel ligt?
voor mij alleen de bijbel, en er is nog niemand met een tekst uit de bijbel gekomen die aantoont dat God de onbekeerde niet uitverkoren zondaar liefheeft omdat hij Gods schepsel is.
Dit kan ook niet want dan ga je buiten Christus om.
Alexander CD

Nog enkele voorbeelden van Gods onderscheidende liefde,

Ziet, hoe grote liefde ons de Vader gegeven heeft, namelijk dat wij kinderen Gods genaamd zouden worden. Daarom kent ons de wereld niet, omdat zij Hem niet kent

Gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, voor de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig en onberispelijk zijn voor Hem in de liefde;
Die ons te voren verordineerd heeft tot aanneming tot kinderen, door Jezus Christus, in Zichzelven, naar het welbehagen van Zijn wil.

Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft,
Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden),

Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen,
Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere
Jongere

Bericht door Jongere »

Alexander, heb je wel één letter gelezen van wat ik heb gezegd?
memento

Bericht door memento »

Alexander CD schreef:
memento schreef:AlexanderCD,

Je maakt in je denken één grote fout. God is eerst en vooral de Schepper. En dáárom heeft hij alle mensen lief. Net als een rechtgeaarde vader of moeder het kind, wat wegloopt, wát het hen ook aandoet en aangedaan heeft, altijd lief blijft hebben. Dat verdriet blijft er altijd, zelfs daar waar die zoon of dochter alle deuren naar zijn ouders toe in het slot gooit. Dan is de verzuchting "Kind, kind, wat doe je jezelf toch aan. Kom toch terug...". Ik denk dat we zó de nodigingen, en ook de oproepen tot bekering, moeten lezen.

Ik denk dat wie afdoet aan deze liefde, tekort doet aan het geloof van de kerk der eeuwen, in God als Schepper.
Memento, dat zou zo zijn als we geen zondaren waren, nu hebben wij alle recht verloren en dat schijn je niet te beseffen.
Alleen in Christus kan God liefdevol naar ons kijken.
Ik denk dat je tekort doet aan God gerechtigheid.
Zonde brengt dood, geestelijk en ook lichamelijk, in die staat is een mens en een onbekeerd zondaar ook, het snoer wordt doorgeknipt en de hel is een eeuwige realiteit!
Zijn jou zonden niet erg?
De zonden zijn erg. Maar de zonden van het kind dat wegloopt, zijn ook erg. Soms zelfs overgeeflijk. En toch blijven de vader en moeder van dat kind houden. Omdat het nu eenmaal hun kind is. Zo ook God, die ons schiep.

Kortom, ik ontken niet Gods gerechtigheid. Maar tegelijkertijd is het waar, dat God krachtens de schepping ons aller vader is. En ons daarom, als zijn schepsel, lief heeft. Niet om iets in ons, maar omdat wij het werk van zijn handen zijn. Als een aardse vader en moeder blijven houden van hun boze kind, wat met een hoop heibel en zonde is weggegaan, en nog steeds erg rot doet tegen zijn ouders, hoeveel te meer God!

Ja, Hij roept ons toe: Lief mensenkind, kijk nu eens naar je zelf, kijk eens naar je wezenlijke ongeluk, en keer je tot Mij, want alleen dan zal je gelukkig zijn. Kom tot Mij, en Ik zal je alles wat je misdaan hebt vergeven. Waarom, oh waarom, Mijn lieve schepsel, zou je niet naar Mij horen, en voor altijd blijven liggen in die grote ellende waarin je ligt? In elke oproep tot bekering, in elke tekst die ons waarschuwd voor het eeuwige verderf, openbaart God zijn liefde tegenover elke hoorder van het woord, omdat Hij hen daarin de weg wijst om waarlijk gelukkig te worden. Als je dát geen liefde noemt, wat dan nog wel...
freek

Bericht door freek »

Jongere schreef:Alexander, heb je wel één letter gelezen van wat ik heb gezegd?
Nee, hij walst over alle argumentatie van wie dan ook heen. Zeldzaam gewoon.
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Laten we wat minder op de man spelen. Anderen kregen om minder een ban.
mayflower

Bericht door mayflower »

memento schreef: ........., dat God krachtens de schepping ons aller vader is. ......
Ik heb toch altijd begrepen dat God de Schepper is van ieder Schepsel, maar dat God alleen particulier de Vader is van de gelovigen ofwel zijn uitverkorenen.

Romeinen 4:15
Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

Galaten 4:6
En overmits gij kinderen zijt, zo heeft God den Geest Zijns Zoons uitgezonden in uw harten, Die roept: Abba, Vader!
Alexander CD

mayflower schreef:
memento schreef: ........., dat God krachtens de schepping ons aller vader is. ......
Ik heb toch altijd begrepen dat God de Schepper is van ieder Schepsel, maar dat God alleen particulier de Vader is van de gelovigen ofwel zijn uitverkorenen.

Romeinen 4:15
Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

Galaten 4:6
En overmits gij kinderen zijt, zo heeft God den Geest Zijns Zoons uitgezonden in uw harten, Die roept: Abba, Vader!
Mayflower, net als de verloren zoon hebben we de erfenis verspeelt, nu is alles genade in Christus, die het voor de Zijnen terugverdiende, dat is de enige reden(anders kan ik de schrift niet lezen) dat God in liefde naar ons omziet.
We zijn idd aangenomen kinderen.
Alexander CD

Jongere schreef:Alexander, heb je wel één letter gelezen van wat ik heb gezegd?
Jongere, je bent niet overtuigend genoeg om het met je eens te zijn.
Alexander CD

memento schreef:
Alexander CD schreef:
memento schreef:AlexanderCD,

Je maakt in je denken één grote fout. God is eerst en vooral de Schepper. En dáárom heeft hij alle mensen lief. Net als een rechtgeaarde vader of moeder het kind, wat wegloopt, wát het hen ook aandoet en aangedaan heeft, altijd lief blijft hebben. Dat verdriet blijft er altijd, zelfs daar waar die zoon of dochter alle deuren naar zijn ouders toe in het slot gooit. Dan is de verzuchting "Kind, kind, wat doe je jezelf toch aan. Kom toch terug...". Ik denk dat we zó de nodigingen, en ook de oproepen tot bekering, moeten lezen.

Ik denk dat wie afdoet aan deze liefde, tekort doet aan het geloof van de kerk der eeuwen, in God als Schepper.
Memento, dat zou zo zijn als we geen zondaren waren, nu hebben wij alle recht verloren en dat schijn je niet te beseffen.
Alleen in Christus kan God liefdevol naar ons kijken.
Ik denk dat je tekort doet aan God gerechtigheid.
Zonde brengt dood, geestelijk en ook lichamelijk, in die staat is een mens en een onbekeerd zondaar ook, het snoer wordt doorgeknipt en de hel is een eeuwige realiteit!
Zijn jou zonden niet erg?
De zonden zijn erg. Maar de zonden van het kind dat wegloopt, zijn ook erg. Soms zelfs overgeeflijk. En toch blijven de vader en moeder van dat kind houden. Omdat het nu eenmaal hun kind is. Zo ook God, die ons schiep.

Kortom, ik ontken niet Gods gerechtigheid. Maar tegelijkertijd is het waar, dat God krachtens de schepping ons aller vader is. En ons daarom, als zijn schepsel, lief heeft. Niet om iets in ons, maar omdat wij het werk van zijn handen zijn. Als een aardse vader en moeder blijven houden van hun boze kind, wat met een hoop heibel en zonde is weggegaan, en nog steeds erg rot doet tegen zijn ouders, hoeveel te meer God!

Ja, Hij roept ons toe: Lief mensenkind, kijk nu eens naar je zelf, kijk eens naar je wezenlijke ongeluk, en keer je tot Mij, want alleen dan zal je gelukkig zijn. Kom tot Mij, en Ik zal je alles wat je misdaan hebt vergeven. Waarom, oh waarom, Mijn lieve schepsel, zou je niet naar Mij horen, en voor altijd blijven liggen in die grote ellende waarin je ligt? In elke oproep tot bekering, in elke tekst die ons waarschuwd voor het eeuwige verderf, openbaart God zijn liefde tegenover elke hoorder van het woord, omdat Hij hen daarin de weg wijst om waarlijk gelukkig te worden. Als je dát geen liefde noemt, wat dan nog wel...
De zonde is is zo erg dat we dood zijn voor God.

Want al wie zulks doet, is den Heere, uw God, een gruwel; ja, al wie onrecht doet
en
Gij, vreselijk zijt Gij; en wie zal voor Uw aangezicht bestaan, van den tijd Uws toorns af?

Je ontkent Gods gerechtigheid misschien niet, maar je onderschat de ernst van de zonde.
En de toorn van God over de zonde, en daarom is jullie evangelie eenzijdig.

Waar staat het in de bijbel dat God liefdevol naar het mensenkind omziet buiten Christus?
Waarom, oh waarom, Mijn lieve schepsel, zou je niet naar Mij horen
,
Wil je hiermee zeggen dat God zo spreekt tot alle schepselen, dan wil ik graag weten waar dat staat.
Het is volledig bijbels om te zeggen dat we het kindschap hebben verloren in de zondeval en dat we alleen in Christus weder aangenomen kunnen worden, Christus is voor de Zijnen gestorven, dus dan geldt het alleen voor de uitverkorenen
mayflower

Bericht door mayflower »

Alexander CD schreef:
Waar staat het in de bijbel dat God liefdevol naar het mensenkind omziet buiten Christus?
Ik heb de opmerking al eens eerder gemaakt, namelijk dat buiten Christus om alleen maar toorn en wraak heerst, en hoeveel zijn er die nog nooit het evangelie gehoord hebben (zoals onbereikte volken) en dus in een verloren vijandige status verkeren.
Gesloten