albion schreef:Democritus schreef:
Het hangt m.i. meer samen met een zeer enge definitie van de rechterflank welke je erop nahoudt.
Wil je me svp eens uitleggen wat je met bovenstaande zin bedoelt? Ben ik erg benieuwd naar.
Als ik door alle postings heen lees dan krijg ik het idee dat de persoon, op wie ik reageer, zelf in een bepaalde leefwereld zit met een bijbehorende traditie, cultuur en theologie. Dit vervolgens als mal legt over de behoudend christelijk Nederland en deze mal rechterflank Ger. Gez. noemt. Vervolgens constateert dat er vele vogels zijn die buiten deze mal vallen omdat deze bepaalde zienswijzen niet onderschrijven. Hieraan vervolgens de conclusie verbind dat het een afzetten tegen de Ger. Gez. is. Maar dan vervolgens vergeet dat het wel zijn inkleuring is waar deze aan toetst.
Veel mensen welke opereren op RF zullen zich typeren als refo, Ger. Gez, behoudend christelijk maar passen niet in het enge (smalle) beeld van desbetreffende persoon.
Hierdoor ontstaan er vervolgens vreemde conclusies. Die niet objectief zijn. Alhoewel natuurlijk is af te vragen welke conclusie wel objectief. Maar ik denk wel dat de intentie van een ieder moet zijn om zo objectief mogelijk te werk te gaan.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above