mentos schreef:Ik ga de rest van de dag niet zoveel meer doen denk ik... heb al wel heel veel gedaan. Na de kerkdienst van vanochtend eerst ff gegeten, en vanmiddag vierde mijn oma haar verjaardag. Ik had er wel zin in, maar het verliep een beetje anders dan gepland:
M’n vader had griep, dus die bleef thuis in bed. We hadden er een uur en tien minuten rijden opzitten toen we de plaats van bestemming bijna genaderd waren. Op de weg waar we toen reden, mag je tachtig.
Rechts van je was een tuincentrum, waar de auto die voor ons reed heen wilde, zodat wij even af moesten remmen. Dit kwam behoorlijk onverwacht, maar nog niets aan de hand. Tot ik achter me een harde klap hoorde… naar voren vloog en daarna weer keihard naar achteren…
Tja, dat was minder fijn: een meisje van net achttien, die haar rijbewijs nog niet eens had, en die niet snel genoeg had geremd…
Heel haar auto(nee, die van haar vader) total loss, en in de auto waar wij in zaten een paar grote deuken, een paar scheuren, een slot ontzet, de trekhaak(die de klap opving) helemaal gekneusd…
Daar sta je dan in de kou, vijf minuten van de plaats van bestemming vandaan…
Toen eerst maar opa gebeld, of hij ons(mijn broertjes, zusje en mij) kwam halen… En taart en paaseitjes gegeten, met baby-nichtje gespeeld, met de tantes meegepraat over de nieuwste mode, verstoppertje gedaan met de rest van de kleinkinderen(tja, als je het oudste kleinkind bent val je tussen wal en schip)…
Na een goed uur was mijn moeder er dan eindelijk ook…
Uiteindelijk met een kapotte auto naar huis gereden(vijf kwartier lang, was eng!!).
Voor vanavond was er een concert gepland, maar daar hebben we echt geen zin meer in…
tjonge zeg, wat een pech.. zit in de lucht zeker, bij juudje ook al
hopelijk ben je over de schrik heen, enne goede leer voor je
nooit zonder rijbewijs achter het stuur gaan, dat meisje zal er nog wel nare gevolgen van kunnen hebben...